Mijn XBOX360 draait spellen af in HD, hoe kan dat dan op een DVD schijf staan?
Het enige wat je nodig hebt is de goede 'interface' dus een kabel die HD kan 'vervoeren' als het ware...
Of ben ik nou gek? RB?
nee je bent niet gek
maar je hebt hier dus wel fout.
even een vergelijking tussen de maximum MPEG2 (nu gaan we ff technisch worden

) Datarate van DVD en HD
DVD Datarate voor een Mpeg2 stream bedraagt MAXIMAAL 9.8Mbps
de HD Datarate van een Blueray schijf bedraagt 25Mbps
Met andere woorden Hoe ga jij bijvoorbeeld een film op HD kwaliteit op een DVD persen? je zult dan echt drastisch in je HD kwaliteit moeten toegeven, eenmaal terug geconverteerd naar een 9 of 5GB DVD schijf is er niets meer over van de HD kwalitet. áls je het al op DVD zou zetten dan zou je ongeveer een half uur HD materiaal er op kwijd kunnen.
Maaaar dan zit je met het feit dat een DVDde stream van 25MB/sec dus niet aan kan en een gemiddelde DVD speler gaat dan echt over zn nek die kan niks aanvangen met een pixelbrij van 25MBps, dat gaat echt enorm stotteren of zelfs hangen.
Wat betreft die kabel waar jij het over hebt, dat staat hier los van, om een HD signaal van een apparaat (bv een blueray speler) naar een HD flatscreen te transport teren heb je de keuze uit een aantal kabels, de meest voor de handliggende is een HDMI kabel, maar ook een composit videosignaal volstaat al om HD kwaliteit te leveren

De kabel staat los wat betreft de techniek die erachter hangt.
Dan nog eventjes terug komend op je XBOX 360 (nog geen krasjes op je schijfjes gehad???) Dat jij op HD je spelletjes kan spelen dat is niks nieuws. Dat gebeurd in de PC wereld al jaren ik speel mijn computer spelletjes op 1280x1024 non interlaced, dat kan een XBOX 360 helaas niet aan jou HDTV leveren

Dit verhaal zit hem in de textures, polygonen enzovoorts waar de spel wereld uit is opgebouwd, dit staat totaal los of dat nou van DVD, Hardeschijf, Blueray of wat voor medium dan ook.
Jou spel wordt eerst (deels) ingeladen in het geheugen van je Xbox, vervolgens gaat de internene computer (CPU, GPU enz) ermee aan de slag. Deze samenwerking zorgt ervoor dat jij mede die mooie plaatjes ziet. Het sdpel wordt dus niet live gestreamd van DVD, als dat zo zou zijn, dan zou je DVD zowat wegsmelten in je speler, omdat ze dan zohard moet draaien om al die data te kunnen leveren, das geen doen.
Zo, ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen verduidelijken