Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb sinds kort een nieuwe videocamera, maar ben nog niet helemaal tevreden. Wat is nou eigenlijk de beste setting voor exposure die kan ik van 50 tot 10000 zetten.. en ook kan ik de setting F instellen die kan ik van F2,6 tot F11 instellen, Wat is het beste als je vuurwerk aan het filmen bent?
Ik ben opzoek naar een nieuwe camera om o.a vuurwerk mee te filmen.
Dit is ongeveer wat ik zoek:
In ieder geval nodig:
Voorkeuren, als deze er niet op zitten is het niet erg:
- De Røde Stereo VideoMic Pro moet er op kunnen
- Ongeveer een optische zoom van 30x of hoger
- Full HD
- <400 euro
- (Regen)waterdicht
- Tegen een stootje kunnen
- Beeldstabilisatie
Weet iemand een goede?
Ik ben nu zelf aan het kijken naar de Sony HDR-PJ320, de JVC Everio GZ-EX515BEU en de Sony HDR-CX410. Iemand ervaring mee?
Met die exposure van 50-1000 snap ik niet wat je bedoeld.
Als het kan je ISO op 100 zetten en geen belichtingscompensatie toepassen. Als je dan een correcte belichting wilt je F instellen.
ISO 100
je sluitertijd moet je niet veranderen (als je dat al kan)
En je F kan je veranderen aan hoe jij het wilt, maar f8 aangeraden zoiets. Heb je veel schertpe diepte en ook een scherper beeld.
Zo stel ik het in op mijn SLR althans.
Thanks, Heb ff op internet gezocht wat die instelling nou is die ik tussen 50-10000 kan instellen, blijkbaar is het de sluitertijd. maar als ik de camera op f8 instel is de minimale sluitertijd 1000, en op f5.6 is de minimale sluitertijd 120. Wat is de beste instelling? alvast bedankt.
Iemand ervaring met lenzen voor spiegel reflex camera's.
Ik wil een fish eye lens kopen voor me Nikon camera.
Nieuwprijs voor zo'n schatje ligt toch op 200 a 250 euro per nieuwe lens.
En wil een Nikkor lens, dan gaat ie zo'n 1500 euro kosten.
En waarom wil ik een fish eye.
Dan fotograveer ik geen halve effecten meer, omdat mijn camera te dicht op het vuurwerk staat.
Iemand ervaring met lenzen voor spiegel reflex camera's.
Ik wil een fish eye lens kopen voor me Nikon camera.
Nieuwprijs voor zo'n schatje ligt toch op 200 a 250 euro per nieuwe lens.
En wil een Nikkor lens, dan gaat ie zo'n 1500 euro kosten.
En waarom wil ik een fish eye.
Dan fotograveer ik geen halve effecten meer, omdat mijn camera te dicht op het vuurwerk staat.