Wat zijn de beste partijen om op te stemmen

Niet waar dan? Volgens mij speelt bij alle conflicten in de wereld, met uitzondering die van de VS of Korea, de Islam een rol. Elke keer op nieuw lees of hoor je weer iets waarbij dan een radicaal islamitische groepering betrokken is. Er zal vast invloed zijn van achterbakse westerse media maar het is dus helemaal niet gek dat Dinky dit zegt en het mag ook gezegd worden...

Misschien moet je je eens verdiepen in wat die radicale middeleeuwse grotbewoners in die niks zeggende landen allemaal roepen. Dan valt deze tekst best mee. :idea:

Zijn het niet de landen die juist overal het 'recht' moeten hebben die de meeste slachtoffers maken?
Was het niet Bush die op 20 september 2001 'the war on terror' speech maakte en dat deze 'war' uiteindelijk 225.000 personen het leven heeft gekost in Afghanistan, Irak en Pakistan, allemaal door o.a. De Verenigde Staten. Die krappe 3000 slachtoffers bij de aanslag van 11 september is daar niets bij, doch herinneren wij deze dag als een dag van het ontnemen van onze vrijheid.

Als alle moslims radicaal zijn, hoe radicaal is het westen dan wel niet?

Tja de VS. Dat arrogante land waar de rest van de westerse wereld als makke schapen achteraan hobbelt? Ik reageerde alleen op een post van Dinky en NLvuurwerk. Maar je hebt een punt ja. Ik ben ook zeker niet vóór dat land. Laten we het daar maar op houden voordat de NSA me komt spammen.. :p

Het is lastig om een keuze te maken voor een partij.

Zaken als goede zorg, onderwijs, pensioenen, werkgelegenheid, vrije informatiesamenleving wegen voor mij zwaarder mee als een goed vuurwerkbeleid.

Het zal wel ergens in het midden uitkomen.

Ik wil, naast het afsteken van vuurwerk, ook dat mensen vrij kunnen leven. Welke partij is de beste keus voor mijn stem?

Ik denk aan het eind van de rit dat stemmen uiteindelijk niet uit maakt.
Loze beloftes en zodra de stemmen van de burger zijn binnengeharkt steken we de spreekwoordelijke middelvinger op naar degenen waarvoor we uiteindelijk in de gemeenteraad of kabinet zitten.
Kijk naar het vieze spelletje wat ons de afgelopen jaren is voorgeschoteld. ook al lust je het niet slikken zal je...

Nu zal ik als brave burger zeker mijn stem uitbrengen want anders komt ie toch maar op de grote stapel.
De PVV spreekt me dan het meest aan,
Om Dinkydau even te quoten:

Aangezien er nog meer punten meetellen dan alleen vuurwerk ga ik voor de PVV. Belangrijkste is dat we kunnen leven in een veilig, vrij en welvarend land, en dat vertrouw ik alleen de PVV toe.

Dit is het enigste politieke standpunt wat ik gehoord heb waar ik me in kan vinden.
Het gehamer op de islam vindt ik dan het jammere aan de partij.
Ieder mens ongeacht geloof, kleur, sexuele voorkeur, dik en dun. heeft naar mijn mening recht op een veilig vrij en welvarend land genaamd Nederland.

Beetje lastig om ergens op te willen stemmen als je er niet op kunt stemmen,PVV zit maar in stuk of 2 gemeentes in heel Nederland. Moet je nog een jaartje wachten dan kan je op de PVV stemmen.
Wil je de andere partijen niet helpen, stem dan op de plaatselijke partij,is volgens mij ook de beste keuze.andere partijen beloven van alles om je stem te krijgen en daarna draaien ze 180 graden om,dit doen ze al verkiezing naar verkiezing voor die gene die dat nog niet is opgevallen kom onder die steen vandaan en laat je weer naaien.

Pvv heb mooie argumenten.
maar uit de eu stappen de islam kort houden is niet mogelijk.
daar heb je de hulp van duitsland en andere grote landen voor nodig.
Anders wordt een landje als ons geboycot.
Hardere aanpak criminelen mag niet va de eu.
een illigaal uitzetten is ook lastig kortom allemaal regels.
een turk mag terug naar turkije en krijgt tot ze dood netjes elke maand 600 euro.
Kortom we worden door iedereen gebruikt de overheid de eu en onze medelanders.
en we kunnen er niks aan doen alleen kijken en zorgen dat het niet erger wordt.
het wordt een hele nare wereld.
ik werk met hardwerkende polen en turken ben geen racist.
en zelfs die spreken schande over hun eigen soort.
en noemen het parasieten.
Hun zeggen ook wij werke liever dan thuis zitten.
maar nederland is vanaf het begin te soft geweest

Als ik graag wil dat het afsteken van vuurwerk legaal blijft, op welke partij kan ik het beste stemmen?

Kun je niets zinnigs over zeggen. De CDA is in 2 jaar tijd radicaal veranderd van standpunt.

2012
http://www.rijnmond.nl/nieuws/03-01-2012/cda-vuurwerktraditie-moet-blijven --> vuurwerk moet blijven!

2014
http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2014-01-17/groenlinks-cda-grote-zorgen-om-vuurwerk --> vuurwerk aan banden leggen!

Niets is zo veranderlijk als de politiek.

Alsje verandering wilt in dit land moet je niet op de grote 4 stemmen.we hebben nou eenmaal een coalitie systeem hier ,gaan ze om tafel worden idealen verkocht en word het weer een pot nat.vvd pvda pvv etc zullen zoals sommigen zeggen hier niks kunnen waarmaken(hangen ze meestal aan de pvv)onterrecht wat mij betreft.tenzij een partij een absolute meerderheid heeft zal men het altijd moeten doen met verwaterde prut politiek.

Alsje verandering wilt in dit land moet je niet op de grote 4 stemmen.we hebben nou eenmaal een coalitie systeem hier ,gaan ze om tafel worden idealen verkocht en word het weer een pot nat.vvd pvda pvv etc zullen zoals sommigen zeggen hier niks kunnen waarmaken(hangen ze meestal aan de pvv)onterrecht wat mij betreft.tenzij een partij een absolute meerderheid heeft zal men het altijd moeten doen met verwaterde prut politiek.

Ik heb het drie keer moeten lezen wat je schrijft,want is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoeld.
Maar het zijn gemeentelijke verkiezingen,geen tweede kamer verkiezingen,dus de PVV valt al weg in je rijtje want die doen niet mee aan de gemeentelijke verkiezingen,op twee gemeente na.

Mijn mening is als je wat wil veranderen moet je stemmen op de lokale gemeentelijke partij,als iedereen dat in Nederland doet kunnen ze in de tweede kamer zich eens achter der oren krabben,en is dat al een mooi begin voor volgend jaar met de verkiezingen.

Ik heb het drie keer moeten lezen wat je schrijft,want is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoeld.
Maar het zijn gemeentelijke verkiezingen,geen tweede kamer verkiezingen,dus de PVV valt al weg in je rijtje want die doen niet mee aan de gemeentelijke verkiezingen,op twee gemeente na.

Mijn mening is als je wat wil veranderen moet je stemmen op de lokale gemeentelijke partij,als iedereen dat in Nederland doet kunnen ze in de tweede kamer zich eens achter der oren krabben,en is dat al een mooi begin voor volgend jaar met de verkiezingen.

Ik vertaal het naar politiek in het algemeen(dat heeft ook niet zozeer met pvv te maken)het ging mij met de opmerking van pvv erom dat als je over protest stemmen praat dit vaak word geassocieerd met pvv.met mijn opmerking over politiek wil ik alleen maar zeggen dat met rekening moet houden met het feit dat wij in nederland altijd te maken hebben met een coalitie. Dus als men iets wil veranderen moet men niet stemmen op de grote 4 want dan blijven we met dezelfde zooi zitten.kijk politici schieten niet in hun eigen poot(willen graag op hun zetel blijven zitten)en zullen altijd op een akkoord mikken.dus stem slim en gedurfd.

Oke dat klopt, maar als de PVV 51% van de stemmen krijgt kunnen zij zelf kiezen met wie ze gaan zitten in de tweeden kamer.Dus als je wat wil veranderen aan deze zakkenvullers kan je wel PVV stemmen.
Nadeel is alleen dat het nog een jaar duurt voordat we mogen stemmen,en aangezien de mensen niet goed van onthouden zijn zijn ze het al lang weer vergeten hoe we er nu voor staan met de twee k*t partijen die het nu voor het zeggen hebben.Want geloof me dat ze het komend jaar de mensen in eens tegemoet gaan komen en mooie beloftes gaan maken,net als andere jaren.

Wat ik het irritante vind is dat ik niet alleen kies voor vuurwerk;-)
Als het daarom ging kon ik prima pvv stemmen, maar ik ben het met veel van hun overtuigingen niet eens. Hetzelfde geldt ook voor de VVD.
Wat hierboven ook gezegd is, is een ding dat zeker waar is. Als men met elkaar moet regeren dan wordt er overal water bij de wijn gedaan. Sommige standpunten willen partijen niet opgeven, sommige standpunten zijn opgeefbaar. Zelf ben ik bang dat een standpunt over vuurwerk opgeefbaar is als het weggestreept moet worden tegen belangrijker standpunten.
Het beste zou zijn dat er twee grote partijen zijn die samen kunnen regeren en die onderling het onderwerp vuurwerk niet uit te wisselen hebben, omdat ze er hetzelfde over denken.
Maargoed, zoals ik al zei: Ik ga niet alleen stemmen om het vuurwerk.

greetzz

Ik heb afgelopen zondag naar 5 partijen in Tiel een mailtje gestuurd met de vragen die op FPM staan.
Kijk hier maar eens...
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/oud-en-nieuw-beleving/47198-brief-aan-gemeente-partijen.html

En

http://www.freakpyromaniacs.com/for...n-ons-vuurwerkliefhebbers-gunstig-gezind.html

Ik heb van 2 partijen een reactie gehad.
Toch erg vreemd dat men niet eens de moeite neemt, om wat vragen te beantwoorden.
De peilingen geven aan, dat ongeveer 43% van de stemgerechtigden morgen gat stemmen.
Dan is iedere stem, op je partij toch wat waard.
Klinkt mij toch in de oren, als politieke arrogantie....

---
En ja stemmen zal ik altijd blijven doen.
70 jaar geleden zijn we bevrijd door de geallieerden, zodat wij in Nederland/Europa vrijheid hebben.
Stemmen is een mogelijkheid die niet iedereen op deze aardkloot heeft.
Lees het referendum op de Krim afgelopen zondag.
Ik stem op de Oekraïne, maar toch kruis je Rusland aan....

Ik heb voor de gemeenteraad op groenlinks gestemd. Er doen hier maar weinig partijen mee, in ieder geval niet de partijen waar ik in geïnteresseerd ben, maar ik wilde mijn stem niet verloren laten gaan. Bij gebrek aan goede partijen is een stem op de minst slechte partij nog altijd beter dan geen stem, leek mij.

Groenlinks in mijn gemeente is voor het behoud van de vuurwerktraditie. Ik had het idee op basis van de website en het lokale debat dat groenlinks hier zelfs eigenlijk best wel een normale partij is met normale mensen met een visie. Ik denk ook dat juist lokaal er veel gedaan kan worden aan het beschermen van natuur. Daar ben ik voorstander van. Beslissingen om natuurgebieden vol te bouwen, bomen om te zagen etc. worden lokaal genomen.

Back
Bovenaan