Wat zijn de beste partijen om op te stemmen

het is jammer dat de pvv niet bij de gemeentes zit. wij moeten het hier doen met vvd cda pvda en die dorpspartijtjes .

weten jullie,

om nog maar even een puntje te maken.
ik heb een stiefvader, en wat voor eentje.
hij is een echte full-fledged import moslim. hierheen gekomen uit pure liefde voor
mijn moeder. hij verblijft reeds 8 jaar in ons gezin. hij spreekt de taal vloeiend en heeft zich binnen die 8 jaar omhoog weten te werken naar een noemenswaardige functie binnen een groot productieconcern.

en wat denk je? hij stemt gewoon stug pvv! net als iedereen hier trouwens.
na dat meerdere vrienden en familie lastig gevallen of bedreigd zijn door veelal bontkraag dragend straattuig, en na het telkens weer moeten toezien hoe er van zijn zeer riante bruto salaris een krap ruime helft overblijft, is ook hij het spuugzat!
de huidige politieke elite zit er niet voor het volk, maar voor zichzelf.

ook hij ziet dat.
dan kun je toch wel stellen dat er iets goed mis is in dit land of niet?

Ja nee dat sowieso! Je moet stemmen wat je zelf wilt stemmen.
Daar ben je zo vrij in als maar zijn kan.
Ik heb maten die pvv stemmen, hartstikke goede kerels.
En ik heb ook maten die bontkraagjes dragen en uit noord-afrika komen, stiekem ook hele aardige gasten hoor.
Ik accepteer iedereen zolang je maar een goed mens bent.
En dan niet via de wet gezien, maar als persoon zijnde en naar andere personen toe.
De pvv ofnouja geert wilders want de rest doet niet echt mee, gaat sterk in tehen een geloof en dat ligt mij persoonlijk niet.
Ik ben het ook met heel veel eens wat ze zeggen daar niet van.
Het probleem is dat oplossingen bedenken vaak een stuk moeilijker is dan iets roepen.
Dat mis ik bij de pvv.
Plus dat ik persoonlijk ook wel een linkse rakker ben hoor..
Terwijl ik de laatste tijd links ook niet zoveel vind.
Rechts ook niet.
Het hoeft van mij allemaal niet meer dat gezwets en gedoe.
Vraah me af of ik wel ga stemmen.

Sommige mensen spreken alleen uit wat ze constateren. Dat wil nog niet eens zeggen dat ze het doel hebben om mensen te kwetsen, provoceren of ander negatieve intenties hebben.

Het is dus net aan hoe de ander een uitspraak of reactie interpreteert. Dat is ook zo moeilijk met geschreven teksten op bijvoorbeeld een forum. Je kan iets als een dolletje bedoelen of gewoon een grapje en er zo maar voor bestraft worden, omdat er iemand is die er een kwade gedachte in ziet.

Denk bijvoorbeeld eens terug aan de 'kopvoddentax' van Geert Wilders. Iedereen viel daar keihard overheen. Er was echter niemand zo bijdehand om aan Geert Wilders te vragen of hij gezien zijn kapsel ook van plan was om een 'kopvoddentax' zou gaan betalen. Als er maar één persoon dat aan die kerel had gevraagd, wat dan??? :wink:

nou, als ik eens heel eerlijk ben, ben ik het ook weer niet met alles eens wat de heer wilders verkondigd hoor. en dan gaat het me nog niet eens zozeer over de inhoud, maar vooral over de manier waarop het over gebracht word.

maar wat ik in de politiek van tegenwoordig echt mis, is het topic over het collectief bewustzijn.
het kan zijn dat ze het er wel over hebben hoor, en dat het me volledig ontgaan is, maar ik vind zoiezo dat ze daar veel meer aandacht aan mogen besteden.
ik vervul zelf een publieke functie waarin ik zeer veel met mensen in aanraking kom, en veel dingen zie gebeuren. en alles getuigd in mijn ogen van een zeer laag ontwikkeld collectief bewustzijn.
mensen houden naar weinig rekening met elk ander, hebben helemaal niet in de gaten wat voor gevolgen bepaalde handelingen of gedrag op medemensen/de samenleving hebben. ze zijn naar mijn mening veel te individualistisch. iets wat ik zeker in de politiek van nu terug zie.
en juist in deze tijd, waarin bewustwording een steeds grotere rol zal moeten gaan vervullen, zou het mijns inziens goed zijn als de politiek dit ook (of meer) uit gaat dragen.

Zelf ben ik ooit een sp'er geweest, maar naar mate het slechter gaat in Nederland op zoveel gebieden kijk ik naar wat het beste zou zijn. Er is naar mijn mening maar 1 persoon die in elk geval goede ideeën heeft voor de politiek en dat is Wilders. Dat de PVV niet alles geregeld kan krijgen, is omdat er meerdere zijn die het niet eens zijn met hem. Dat maakt de democratie ook lastig, iedereen kan zijn mening geven, maar alles kan ook tegengewerkt worden. Zowel vanuit Wilders naar de anderen als visa versa.

Zelf ben ik ook eerder rechts dan links omdat ik o.a. uit een ondernemersfamilie kom. VVD zou dan nog een betere keuze zijn, alleen deze partij is ook zijn geloofwaardigheid kwijt. Ik denk dat velen waarvan vader en moeder in de laagste schaal zitten dan ook sneller links stemmen. Logisch, zou ik ook doen als ik in die situatie zou zitten. Maar links kent ook haar gevaren net als rechts dat ook heeft.

Zo vind ik persoonlijk dat links te weinig kijkt naar criminaliteit en rechts juist hier naar kijkt, alleen kijkt de PVV teveel naar de islam, iets waar ze een mening over kunnen hebben, maar niet iedereen hier mee moeten opzadelen. Dus de PVV heeft zeker minpunten en helaas is er nog steeds geen partij die precies in het midden zit en niet op religie hamert, maar op alles wat fout gaat en waar het nog beter kan.

Waarom is er nog geen vuurwerkpartij ??

Misschien iets om over na te denken,zijn er hier die de politiek ambiëren.??:D

vuurwerkpartij !?
ze zien je aankomen .
het idee doet me een beetje denken aan de dieren partij .
ons land telt al zo veel partijen nee dat word te veel van het goeie .

Maar het hoeft ook niet echt,gewoon naar buiten brengen dat je die partij gaat opzetten.
Krijg je allen aandacht,GroenLinks en partij van de dieren zwart maken,en je krijgt de kans om de mensen van Nederland de waarheid te vertellen,want daar sta je dan voor als vuurwerkpartij.:D

PVV en VVD zijn rechtse partijen; zowel landelijk als op gemeenteniveau: niet antivuurwerk. Met dank aan Ivo Opstelten die zich hard maakt voor onze traditie.

Waar je in ieder geval niet op moet stemmen zijn de volgende partijen:
Groen Links, Partij voor de dieren en de Christen Unie. Deze 3 partijen zijn verantwoordelijk voor de anti vuurwerk lobby.
Ik denk dat D66 en de LP (libertarische partij) ons vuurwerkliefhebbers ook niet in de steek zullen laten. D66 pleit al lange tijd voor meer vrijheid in zaken waar het simpelweg erom gaat hoe mensen hun eigen leven invullen. Dan denk ik aan alternatieve seksuele geaardheden, drugsgebruik, en ook het afsteken van vuurwerk, waar d66 voor is opgekomen. De libertarische partij wil dat in principe ook, maar gaat daar nog veel verder in, wat ik ook steun.

Aangezien er nog meer punten meetellen dan alleen vuurwerk ga ik voor de PVV. Belangrijkste is dat we kunnen leven in een veilig, vrij en welvarend land, en dat vertrouw ik alleen de PVV en LP toe. Waarom dan niet de LP? De PVV maakt op dit moment natuurlijk de grootste kans en ik denk dat het niet van toepassing is om dan over kleinigheidjes te gaan zeuren. Gewoon PVV stemmen, en als we uit "De Unie" zijn en het weer de goede kant op gaat zien we wel verder. Misschien dat de LP dan te overwegen is.

D66 is naast met de LP en PVV de enige andere partij die ik nog serieus neem, en voor vuurwerk is, maar ik zou er nooit op stemmen. Pechtold is bij de bilderbergconferentie geweest en heeft zich daarmee wat mij betreft al buiten spel gezet. Bovendien heeft d66 hele enge ideeën. Als het aan d66 ligt worden criminelen uiterst soft behandeld en zijn de slachtoffers altijd de dupe. Het gevaar van de islam wordt ontkend, terwijl de grootste bedreiging van vrijheid en vrede ter wereld zonder twijfel de islam is. Als het aan d66 ligt worden we een provincie van de Europese Unie, een doodeng project. Ga je maar eens inlezen; hoe meer je weet, hoe enger het wordt.

En de andere partijen neem ik niet eens serieus. Christelijke partijen neem ik niet serieus. De PvdA is naast stiekem een islamitische partij de grootste graaipartij van het land, principeloze graaiers zonder mening, bah. De SP vertegenwoordigt het communisme in Nederland. De VVD vond ik vroeger nog een te respecteren partij, maar sinds de laatste 2 kabinetten is mijn vertrouwen in die partij gedaald tot 0,0 niks. Groenlinks behoeft geen toelichting.

Het grootste gevaar van vrijheid en vrede ter wereld is de islam?
Het grootste gevaar van vrijheid en vrede zijn dit soort teksten.
Net zoals jij die hier neer zet.

Het grootste gevaar van vrijheid en vrede ter wereld is de islam?
Het grootste gevaar van vrijheid en vrede zijn dit soort teksten.
Net zoals jij die hier neer zet.

Niet waar dan? Volgens mij speelt bij alle conflicten in de wereld, met uitzondering die van de VS of Korea, de Islam een rol. Elke keer op nieuw lees of hoor je weer iets waarbij dan een radicaal islamitische groepering betrokken is. Er zal vast invloed zijn van achterbakse westerse media maar het is dus helemaal niet gek dat Dinky dit zegt en het mag ook gezegd worden...

Misschien moet je je eens verdiepen in wat die radicale middeleeuwse grotbewoners in die niks zeggende landen allemaal roepen. Dan valt deze tekst best mee. :idea:

Ja radicale groeperingen.
Radicaal of extremistisch in die woorden zit nou net het probleem.
En verder denk ik dat die conflicten, veroorzaakt door een select groepje en die vervolgens grootschalig uitbreiden niet met de islam maar met de mens te maken hebben.
In nederland en meerdere westerse landen hebben we een soort schijnmoraal waar veel mensen :goed' denken en praten.
Ik weet wel zeker dat als er hier door een stel malloten een conflict wordt gestart ik alles maar dan ook alles zou doen om mijn medemens te beschermen en tegen het onrecht te 'vechten'.
Op welke manier dan ook.
Ik heb liever dat er naar mensen gekeken wordt.
Ook heb ik helemaal niks met geloof, of dat nou de islam of welk ander geloof dan ook is.
Dat het christendom of andere geloven anders zij is een illusie.
Het ligt aan de persoon die kiest te geloven hoe hij zijn gelooft uit en opbouwt.
Ook licht het aan de machtige personen in een geloof hoe de volgelingen hu geloof uiten.
Overal zitten malloten en 'slechte' personen.
West/oost arm/rijk blank/donker/bruin christendom/islam.
Jammer dat de propaganda tegen de Islam zo sterk is.
Terwijl die eigenlijk tegen onrecht in het algemeen zou moeten zijn.
Gevoelsmatige onrecht.

Mooi dat de islamitische buurman altijd een uitzondering op de regel is bij mensen die ik ken die ook zo denken en praten.
Mensen waar ik het overigens net zo goed prima mee kan vinden.
Mits ze, als het erop aankomt voor het juiste kiezen.

Ben het volledig met je eens. Wat ik zie als een gevaar in de islam is dus die radicale kant. Kijk bv. hoeveel idioten er naar Syrië zijn gegaan vanuit de EU. Allemaal het toedoen van die takken. Die zitten allemaal genesteld in moskeeën over de hele wereld en l.ullen mensen om, dingen te doen die ze normaal nooit zouden doen. Beetje een sekte-verhaal dus. Dat is gevaarlijk..

Back
Bovenaan