Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik wil graag deze http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SONY-HDR-CX220E-Zwart,10259,483436,910541.html?langId=-11 videocamera kopen voor oud en nieuw om dit jaar m'n vuurwerk mee te filmen alleen m'n vraag is denken jullie dat dit een juiste camera is om goed je vuurwerk mee te kunnen filmen ik ben benieuwd naar jullie meningen over deze videocamera:)

Gewoon een keer naar de mediamarkt gaan en die dingetjes vasthouden, geeft je gelijk een beter beeld. Ik vind deze camcorders namelijk véél te klein, heb zelf ook gewoon grote handen.
Ook bij dit model is het scherm zeer klein met een hele lage resolutie, misschien dat je daar even over moet nadenken.

Op welke instellingen heb je dit geschoten?
fps, diafragma, sluitertijd, en welke instellingen op witbalans?

1920x1080 24 fps.
Ik dacht F7.1
Sluitertijd 1/30
Witbalans heb ik niks aan veranderd.
En btw, ISO op 400/800, ik dacht 400.

ik heb een vuurwerk stand op me camera gevonde maar nu krijg je van die licht lijnen zeg maar zie film hier onder iemand nog een tip hoe ik dat weg krijg verder vind ik het wel mooi

ik heb een vuurwerk stand op me camera gevonde maar nu krijg je van die licht lijnen zeg maar zie film hier onder iemand nog een tip hoe ik dat weg krijg verder vind ik het wel mooi

Ik zou m alleen op vuurwerkstand laten staan als je met een statief filmt,
vanuit de losse hand moet je gewoon je auto focus uitzetten en gewoon filmen.

Ik zou m alleen op vuurwerkstand laten staan als je met een statief filmt,
vanuit de losse hand moet je gewoon je auto focus uitzetten en gewoon filmen.

ja dat had ik gedaan maar dan duurt het heel lang voor dat hij scherp stelt zeg maar en dan mis je de helft al

Durf het niet zeker te zeggen, ik stoor me er eigenlijk ook niet zo aan? Heb je toevallig ook een filmpje op de normale modus dan?

ja dat had ik gedaan maar dan duurt het heel lang voor dat hij scherp stelt zeg maar en dan mis je de helft al

Als je je autofocus uit zet hoort ie niet meer scherp te stellen en kun je gewoon prima je vuurwerk filmen zonder die lijnen.
en zoals baassie al zegt, het is niet echt storend ofzo :p

dit is een voorbeeld op normalen stand zeg maar dan zie je dat hij nog even de tijd nodig hebt en dat vind ik echt zonde somige cake doen niet lang en dan zie je gewoon niets

bedankt voor jullie berichten

Kan iemand mij helpen?Zoek een beetje een goede cam tussen de 150-300 euro maar ben zelf nogal een leek op dit gebied.:p

Dit jaar met m'n GoPro wat gefilmd en dat is toch wel erg leuk! Haarscherp beeld en een bolle dus enorme lens.

Je kan 'm gewoon ergens neerleggen als je de beschermhoes hebt en met afstandsbediening aan en uit zetten.

Voor de rest een Sony Cybershot die HD filmt, bevalt me ook prima en is niet heel duur.

Dit jaar met m'n GoPro wat gefilmd en dat is toch wel erg leuk! Haarscherp beeld en een bolle dus enorme lens.

Je kan 'm gewoon ergens neerleggen als je de beschermhoes hebt en met afstandsbediening aan en uit zetten.

Voor de rest een Sony Cybershot die HD filmt, bevalt me ook prima en is niet heel duur.

Alleen is het geluid wel bagger :p

Heel gaaf effect inderdaad...Denk ook leuk om deze op het hoofd te zetten van mensen die hun show met oud&nieuw fakkelen. Of mensen die hun show elektronisch ontsteken en de gopro bij het vuurwerk te leggen.

Oke dan, ik ben erg benieuwd wat nou het probleem geweest is.
Waarschijnlijk dan dus de microfoon(s) die het nooit gedaan heeft.
Laat je het nog ff weten? :p

Vandaag weer me camera opgehaald. Nikon kon niets vinden... Reparatieomschrijving. Defect als omschreven na uitgebreid testen niet geconstateerd. Camera gecontroleerd en in orde bevonden.
Blijft het toch raar vinden. Het klinkt nog steeds zo vaag. Had op internet een filmpje gevonden van een andere Nikon coolpix camera, en daar klonk het precies hetzelfde. Dus misschien hoort het wel zo en is het bij alle coolpix camera's.

Even een vraag in het algemeen, in Maart ga ik dus naar Valencia voor Las Fallas. Alleen wil ik hier nog een camera voor kopen omdat ik het toch wel graag op film wil hebben. Dus ik ben nu aan het zoeken voor een videocamera, prijscategorie €150-€180. Zag zelf de De Sony HDR-CX220E. Weet alleen niet of het een goeie/redelijke videocamera is (Film kwaliteit en geluid).

Alle hulp is welkom :D

Back
Bovenaan