Screamer

Daar is hij niet echt mee te vergelijken. Andere fluiter, kortere fluit en vooral veel betere effecten. Maar misschien wel leuk te combineren.

Johan heeft gelijk. Concerto Rosso is anders. Quote uit een ander topic.

Concerto Rosso, Screamer en deze zijn gisteravond geschoten. Alle potten hebben weliswaar een fluittail gevolgd door een boeket, maar zijn echt verschillend. Ik zal een uiteenzetting geven.

Concerto Rosso. Hardste en schelste fluit was van de Concerto Rosso. Deze gaat ook verreweg het hoogste. Boeketten zijn dan matig. Ze missen kleur en zijn niet bepaald groot. Bij dit product ligt de nadruk echt op de fluit.

Screamer: zachtere fluit dan Concerto Rosso, knalt lager. Boeketten zijn peonies ipv waves. Kleuren zijn aanmerkelijk beter dan van de Concerto Rosso. De burst lijkt ook iets feller te zijn dan van de Concerto Rosso. Balans tussen fluit en burst is goed.

Psycho Mania: verreweg het zwaarste boeket. Fluit is daarentegen relatief licht. Het contrast tussen een relatief lichte fluiter en een zware burstklap is opvallend. Dat contrast maakt deze pot des te leuker. Nadruk ligt hierbij wel op het grove boeket.
Nadeel is dan dat meerdere bij elkaar gaat er voor zorgen dat de fluit nauwelijks te horen zal zijn als de burst erover heen gaat. Prima pot voor een stand alone of bij overlappend doorlonten van potten. Niet geschikt voor meerdere tegelijkertijd. Daar lenen de Concerto Rosso en Screamer zich beter voor.

Zie hier, filmpje van de Rijswijkse Vuurwerkhal.

Deze pot viel mij in positieve zin echt op. Goede fluit en een harde burst, super potje lijkt me!

(HD)

Vanavond gezien bij de vuurwerkhal, WOW! heerlijke fluit (harder dan CR) en voor een hele aantrekkelijke prijs! Helaas niet gefilmd.

Gefilmd met een slechte focus door de regen tijdens de Vuurwerkdemo De Kanonslag 2015, leuk cake met felle fluiters en nog wat boeketjes:

Back
Bovenaan