• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Toffee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou ook voor de Lady Cracker gaan, simpelweg omdat ze bij Loots €8 voor 20 stk. zijn, en de Toffee €7 voor 10 stk. En de knal is ongeveer hetzelfde.

De Ladycracker is toch veel duurder geworden dit jaar?
als hij ze überhaupt nog wel heeft,, want ik zie ze nieteens op z`n website staan...

Maar hier gaat het tenslotte over de Toffee, welke ik een goede knaller vind.
Ik hou daar wel van, van die spaanse soorten.
Prijs-kwaliteit is prima in verhouding tot andere knallers.

als hij ze überhaupt nog wel heeft,, want ik zie ze nieteens op z`n website staan...

Ladycracker wordt nog steeds geïmporteerd en verkocht door Salon Roger. Prijs is dit jaar inderdaad gestegen, van 5,- naar 8,- euro.
De Toffee van Original en de Ladycracker zijn op dezelfde wijze geproduceerd, beide netjes afgewerkt en ook qua knal zit er in de beleving geen verschil.
Beide mooie en zo goed als identieke producten met echter wel een prijs verschil van bijna 100%.

Wat een flutdingen (voor die prijs dan he), knalpatronen knallen even hard als deze en zijn veell goedkoper.

Knalpatronen met Belgische vlinders vergelijken is niet echt logisch. Vergelijk ze dan nog met Fenix nitraten ofzo. Knalpatronen worden op deze site niet eens behandeld. Laten we het bij regulier vuurwerk houden :P

Maar goed, ik begrijp je standpunt. Uiteraard is een knaller als de Fenix nitraat met z'n 5 a 6 euro per 20 stuks veel beter dan alles wat Belgie te bieden heeft, maar het is ook leuk om naast een zooitje van die nitraten wat origineel Belgisch knalspul te hebben toch?

Laatst bewerkt door een moderator:

Ik vind de toffee niet echt een super Spaans uiterlijk hebben. Eerder de supero, dat is gewoon sprekend een trueno ricasa!

(Maar ik deel je liefde voor dergelijke geile Spaanse knallers :P)

De trueno ricasa's zijn niet de enige Spaanse knallers. Spaanse vlinders zijn er in allerlei soorten en de toffee past er prima bij.

Niks mis mee harde knal felle flits en geen enkele weigeraar van de 3 pakjes die ik had. Zoals andere ook al zeggen ze zijn erg ligt waardoor je ze niet ver kan gooien of ze komen terug door de wind ;P

Nogmaals, gooi ze dan niet tegen de wind in. Het veiligste blijft nog steeds een knaller aan te steken wanneer die al op de grond ligt. Dan zal hij ook niet terug vliegen. Ik heb er zelf genoeg afgestoken en heb dit probleem nooit ervaren. Het is en blijft een goede knaller, klein maar hard!

Ik vind dit ook hele goede vlinders. Er zit wel een nadeel aan, als je hem gooit(watniethoort) dan komen ze zo weer terug als er een beetje wind staat. Maar 1 vraagje, ik heb deze gehad maar de Lady Crackers niet. Welke gaat harder ?

Niet tegen de wind in gooien dan maar met de wind mee. Je pist toch ook niet tegen de wind in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan