Vuurwerkvandalisme, doen en laten?

Geweldige opmerking Corné! Hier maak je vrienden mee (en jezelf belachelijk).:frusty:
Lees eens verder:
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
En hij heeft gelijk, de mensen die het niet in hun hoofd halen om iets te slopen zijn echt uitzonderingen! 't Is zeer frustrerend als iemand op straat de opmerking maakt "wat gebeurt er als je DIE in een vuilnisbak doet?" of "wow daarmee kun je een heel bushok opblazen volgens mij", en dat soort dingen. En dan kijken ze me raar aan als ik zeg dat slopen asociaal is en het de reputatie van vuurwerk slecht maakt... Ik heb zelfs al eens iemand ontmoet die niet snapte wat het nut was van het normaal afsteken van zwaar vuurwerk. "Dat is toch om dingen mee op te blazen?" :mad:

Het is echt teleurstellend slecht gesteld. De meeste van die lui hebben alleen geen zwaar vuurwerk omdat ze zo ongeïnteresseerd zijn, anders zou het nog veel erger zijn met vernielingen. 't Is gewoon zo, vuurwerk trekt een hoop asociale lui aan. Mensen die zwaar vuurwerk echt leuk vinden om af te steken zijn heel sterk in de minderheid.

Geweldige opmerking Corné! Hier maak je vrienden mee (en jezelf belachelijk).:frusty:

Het is toch zo wat moet je dan zo'n reactie plaatsen?
Een Nederlander misbruikt alles wat ze kunnen misbruiken, niet alleen vuurwerk maar ook alcohol en drugs.
Dat wij die uitzondering zijn op die regel dat is mooi maar het is gewoon zo.

Het is toch zo wat moet je dan zo'n reactie plaatsen?
Een Nederlander misbruikt alles wat ze kunnen misbruiken, niet alleen vuurwerk maar ook alcohol en drugs.
Dat wij die uitzondering zijn op die regel dat is mooi maar het is gewoon zo.

En toch heeft Nederland de minste drugsverslaafden van Europa. Als je een betoog gaat houden moeten je feiten wel kloppen. :)

En toch heeft Nederland de minste drugsverslaafden van Europa. Als je een betoog gaat houden moeten je feiten wel kloppen. :)
Het gaat hier nu niet om ik noemde maar even 2 andere voorbeelden. Nu moet je niet gaan mierenneuken :wink:, trouwens Nederland is ook een van de kleinste landen in de EU dus is het ook makkelijker om minder drugsverslaafden te hebben en daarbij een verslaving hoeft nog geen misbruik in te houden he, een roker die verslaafd is misbruikt niet een peuk volgens mij.
En hoe kom je erbij dat ik een betoog ga houden?

Waarschijnlijk bedoeld pyro-power het procentueel.

Ontopic: ik vind slopen opzich wel leuk maar ik houd het gewoon bij m'n eigen spullen. Het heeft ook met je opvoedng te maken natuurlijk.

Slopen heeft helemaal niets met opvoeding te maken. Andere mensen zien dat je sloopt en weten niet dat het jouw spullen zijn. Slopen blijft slopen, misschien in jouw ogen anders, maar voor anderen niet.

Slopen heeft helemaal niets met opvoeding te maken. Andere mensen zien dat je sloopt en weten niet dat het jouw spullen zijn. Slopen blijft slopen, misschien in jouw ogen anders, maar voor anderen niet.

Ben ik het niet mee eens het slopen van een printer bijv. en een verkeersbord vind ik heel anders.
als je de printer goed opruimt en zorgt dat er niemand van gewond raakt is het goed.
een verkeersbord staat er niet voor niets evenals een prullebak hiermee maak je schade bij de overheid en bij jouwn eigen printer niet.

Over slopen gesproken.
Ik ben TEGEN. Gewoon echt keihard Tegen!

Nog nooit iets gesloopt met vuurwerk, dat haal je toch niet in je hoofd?
Een Telefoonboek? Oké, kan grappig zijn en is op te ruimen.
Maar verkeersborden, prullenbakken etc.? Zielig!

Gebruik het gewoon lekker waarvoor het bedoeld wordt en doe even normaal!
Dan komt de regering ook niet met de plannen vuurwerk te verbieden en alleen nog 1 groot vuurwerkspektakel per dorp/gemeente te houden.

Het is mijn mening, doe iets met dit advies en stop het slopen.

Greeetzzz

Ben ik het niet mee eens het slopen van een printer bijv. en een verkeersbord vind ik heel anders.
als je de printer goed opruimt en zorgt dat er niemand van gewond raakt is het goed.
een verkeersbord staat er niet voor niets evenals een prullebak hiermee maak je schade bij de overheid en bij jouwn eigen printer niet.

Veilig een printer met een knaller laten exploderen is not done, is hetzelfde als je zegt dat je een pvc buis veilig laat exploderen.
Plastic kan vrij ver schieten en zelfs DODELIJK zijn, dus veilig een printer slopen met vuurwerk NEE!
Dat dat even doordringt want wat je me nu verkoopt is klinklare onzin :wink:

Nee maar ik bedoel dat andermans spullen slopen meestal te wijten is aan de opvoeding, en ik vind dat je best je eigen spullen kan slopen ( ik doe dat trouwens niet, mij te duur:wink: ) je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam ( als het risico is dat je je hand verliest dan moet je maar niet gaan janken dan ).

Nee zelfs dan ben ik het er zelf niet mee eens omdat vuurwerk gebruikt moet worden op de manier zoals aangegeven staat. Vuurpijlen in een lanceerbuis of fles, knalvuurwerk normaal op de grond, en shells vanuit een buis wanneer je daaraan begint. Dan ga je vuurwerk toch niet in dingen stoppen om expres iets op te blazen? Kijk, is het je werk: top! Maar ik heb al genoeg films op internet gezien om te weten wat het doet, dan hoef ik het zelf echt niet nog een keer te ervaren om iets te slopen.

intressant onderwerp wat er is aangewakkerd,

ikzelf doe ook aan zelfmaak, uiteraard op een hogere niveau en met benodigde kennis. I.P.V strijkers slopen en kruit verzamelen in een pijpje en dichtslaan, wat meeste doen.

Dan heb je nog de kwestie van vandalisme en slopen van spullen die niet van jou zijn, oud&nieuw moet gezellig blijven voor iedereen, dus ook voor de belasting betalende niet-vuurwerk afstekende. want we betalen uiteindelijk ook daarvoor.

Ook zou concrete en feitelijke voorlichting over vuurwerk moeten worden gegeven op basisscholen want ten slote is het "jong geleerd oud gedaan"

er zijn zoveel punten waarin ik jullie mening begrijp en mijn reactie op wil geven, maar dan zou mijn post meer een preek zijn dan een mening.

Nee maar ik bedoel dat andermans spullen slopen meestal te wijten is aan de opvoeding, en ik vind dat je best je eigen spullen kan slopen ( ik doe dat trouwens niet, mij te duur:wink: ) je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam ( als het risico is dat je je hand verliest dan moet je maar niet gaan janken dan ).

Slopen hoort niet of het nou jou spullen zijn of iemand anders spullen.
Je zult niet alleen stoken dus ben je ook voor de andere mensen verantwoordelijk en ben je net zo aso als al die andere mensen die andere met opzet verwonen en trouwens 99 procent van de vuurwerkongelukken wordt veroorzaakt door anderen.

Lees eens verder:

Wat "lees eens verder"? Met wat je in jouw omgeving meemaakt,ben je het dus met Cornè eens.En dat iedereen met een zware knaller iets moet vernielen.
Laat me je dit zeggen,wanneer ik iemand een verkeersbord of een raam of what ever
zie slopen,dan kan hij een trap onder zijn hol verwachten.En waarschijnlijk lever ik hem in aan zijn nekvel af bij zijn ouders. En als zij willen dat zoonlief het niet nog eens uithaalt,dan treffen ze passende opvoedkundige maatregelen.

Hier zijn het veel minder de kinderen die het doen maar juist de volwassenen. Gasten van 20~30 die met (losse!!!) salutes, zinks en cobras door de straten lopen en alles wat los en vastzit opblazen.

En dan sta je met een groepje kinderen en hun ouders lekker te stoken, komt er zo'n beroepsmongool even een cylinder titanium salute op de grond leggen nog geen 20 meter verder.

Ik vind het onmensen, net als hooligans. Eigenlijk zijn het ook gewoon hooligans, alleen zijn deze nog een stukje laffer want ze rennen weg van de politie in plaats van dat ze ermee op de vuist gaan. Er is geen enkel excuus voor en als je ermee wordt gepakt: alles terugbetalen en taakstraf + komende 5 jaar binnenblijven met oud en nieuw. Lik op stuk beleid, daar hoor je ze al jaren over blaten maar ik merk er weinig van!

Hier rijdt ook geen politie rond! Nee, hier loopt buurtpreventie met de mooie groene hesjes die 'de bevoegdheid' hebben de politie in te schakelen en door te geven waar het misgaat. Nou, als er een grote groep vandalisten voorbij komt is het letterlijk stond erbij en keek ernaar. Tenzij ze te dichtbij komen natuurlijk, dan loop je snel even een blokje om...

Groene hesjes! Ja ik heb ze gezien.Ik heb je dvd ook in mijn bezit,en daarop wordt er helemaal niks vernield.En op het eind ruimen jullie ook je eigen gemaakte rommel op.
En daar heb ik het over. Zware knallers okee,maar waarom zou je ze ergens in douwen?
En als het toch niet laten kunt,dan blaas je toch lekker een sneeuwpop op? Zul je niemand over horen.

Groene hesjes! Ja ik heb ze gezien.Ik heb je dvd ook in mijn bezit,en daarop wordt er helemaal niks vernield.En op het eind ruimen jullie ook je eigen gemaakte rommel op.
En daar heb ik het over. Zware knallers okee,maar waarom zou je ze ergens in douwen?
En als het toch niet laten kunt,dan blaas je toch lekker een sneeuwpop op? Zul je niemand over horen.

Op de DVD zet ik inderdaad geen vandalisme. Vorig jaar was het gelukkig een stuk minder maar er was nog steeds een hoop vernield in de buurt.

Het jaar ervoor (dus 2 jaar geleden bijna) was het echt flink mis. Ik kan zo een filmpje uploaden van wat jongens die op camera vrolijk lopen te verkondigen hoe ze met een Cobra 6 een prullenbak aan diggelen hebben geblazen. Verder ook nog een kotje dat wordt bewerkt met een lawinepijl + jerrycan benzine en dan nog die leuke cylinder salute (al ben ik bang dat ik daarvoor net te laat was met m'n camera).

Wat "lees eens verder"? Met wat je in jouw omgeving meemaakt,ben je het dus met Cornè eens.En dat iedereen met een zware knaller iets moet vernielen.
Laat me je dit zeggen,wanneer ik iemand een verkeersbord of een raam of what ever
zie slopen,dan kan hij een trap onder zijn hol verwachten.En waarschijnlijk lever ik hem in aan zijn nekvel af bij zijn ouders. En als zij willen dat zoonlief het niet nog eens uithaalt,dan treffen ze passende opvoedkundige maatregelen.
Als jij een beer van een kerel bent die nergens bang voor is zou ik zeggen veel succes. Ik heb geen zin om doodgestoken te worden door zo'n groepje mislukte straatgangsters wiens ouders vaak net zo erg zijn.

Ik ga me daar niet mee bemoeien. Als het mogelijk is neem ik het op en als de politie erom vraagt laat ik het zien. Maar op voorwaarde dat ze m'n camera niet in beslag nemen. Ik wil best de volgende dag even langskomen op bureau met dat filmpje maar als ik de dupe ervan ben als andere mensen dingen slopen dan hoeft het van mij ook niet...

Bij ons halen ze tijdens oud en nieuw al de prullenbakken weg, Best irie want dan kan ik de verpakking van m,n rotjes er niet ingooien :S

Back
Bovenaan