Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Kan jij of iemand misschien mij wat meer uitleggen over de verschillen van de lenzen en waarom die zo belangrijk zijn? Ik weet wel dat het met je afstand en zoomvermogen enz te maken heeft, maar verder ook niet. Word erop veel site's niet wijzer van. :wink:

De -S lenzen zijn geschikt voor body's met APS-C sensor.
De -L lenzen zijn voor full-frame.

Hoe hoger de eisen aan lichtsterkte en beeldhoek hoe duurder de lens wordt omdat er dan meer glas in zit.
Objectieven hebben 3 tot meer dan 10 lenzen nodig om goed beeld te geven.
Ook USM ( stille motor ) en IS ( beeldstabilisatie ) maken lenzen duurder.

Edit: Zag ook nog deze.. Sony NEX-5 + 18-55mm voor iets minder als de 550D alleen is dit een DSLR wat is nou beter zo DSLR of een SLR? Hele nieuwe wereld gaat er voor me open haha! Maargoed iedereen met me eens als je budget dus nu rond de 600 is om voor een EOS 550D te gaan?

Nex-5 is een systeem/compactcamera met de mogelijkheid om te filmen en objectieven te wisselen.

Het verschil tussen DSLR en SLR is digitaal; in een spiegelreflex gaan fotorolletjes en in een digitale spiegelreflex gaan geheugenkaarten.

Een spiegelreflex werkt met een wegklapbare spiegel, je ziet in de zoeker het beeld door de lens.

Het voordeel van een spiegelreflex is dat je lenzen kunt verwisselen, het nadeel ( volgens sommigen ) is het gewicht en formaat van body en lenzen.

Iemand ook nog tip voor het juiste SDHC kaartje?

Is een class 4 SDHC voldoende om full hd te filmen? (Canon EOS 550D)

Edit: Heb de keuze al gemaakt voor een sandisk ultra 15mb/s hoop dat dit voldoende is.

Laatst bewerkt:
Iemand ook nog tip voor het juiste SDHC kaartje?

Is een class 4 SDHC voldoende om full hd te filmen? (Canon EOS 550D)

Edit: Heb de keuze al gemaakt voor een sandisk ultra 15mb/s hoop dat dit voldoende is.

Je hebt je keuze misschien al gemaakt, maar ik antwoord toch maar even.
Een SDHC kaart is sowieso al beter dan een normale SD kaart, wanneer je wil filmen. Maar klasse 4 is wel erg mager. Liever neem je ten minste klasse 8. Je merkt dat gewoon aan de tijdsduur als je camera een bestand opslaat. Als je een foto of film stopt, moet de camera het nog opslaan. Die tijdsduur is afhankelijk van de schrijfsnelheid en dus de klasse van de kaart.
Daarnaast is een kaart van een hogere klasse ook sneller afgelezen wanneer je de bestanden op je eigen PC zet. Het overschrijven gaat gewoon sneller. Maar er is niets mis met een SDHC klasse 4 kaart hoor; je zult nergens kwaliteit verliezen ten opzichte van een SDHC klasse 10.

Je hebt je keuze misschien al gemaakt, maar ik antwoord toch maar even.
Een SDHC kaart is sowieso al beter dan een normale SD kaart, wanneer je wil filmen. Maar klasse 4 is wel erg mager. Liever neem je ten minste klasse 8. Je merkt dat gewoon aan de tijdsduur als je camera een bestand opslaat. Als je een foto of film stopt, moet de camera het nog opslaan. Die tijdsduur is afhankelijk van de schrijfsnelheid en dus de klasse van de kaart.
Daarnaast is een kaart van een hogere klasse ook sneller afgelezen wanneer je de bestanden op je eigen PC zet. Het overschrijven gaat gewoon sneller. Maar er is niets mis met een SDHC klasse 4 kaart hoor; je zult nergens kwaliteit verliezen ten opzichte van een SDHC klasse 10.

Gaat nu wel prima als snelle oplossing met de sandisk ultra :) Ga binnekort wel weer voor de duurdere kaartjes kijken! :wink:

Hallo mensen,

ik zit nu met een probleem.

Ik kan kiezen uit de Panasonic DMC-TZ8 of de Casio EX-FH100

de Casio heeft beeldvertraging functie en heeft Stereo geluid.
de Panasonic heeft dit echter niet maar heeft een megapixel camera van 12 pixels en 12x optische zoom. maar

De casio heeft een 10 megapixel camera en 10x optische zoom en kan niet optisch zoomen tijdens het filmen.

ik wil een camera waar je goed vuurwerk mee kan filmen maar ook scherpe kiekjes mee kan maken. welke raden jullie aan?

hallo allemaal , vraagje ik heb een jvc everio full hd film cam nu zit hier x.v.color op , wat isbeter aan of uizetten zowel voor overdag als savonds wil ik vw filmen, iemand hier ervaring mee?

hoeveel kosten deze camera's??
pas dan kan ik je mischien helpen
Hallo mensen,

ik zit nu met een probleem.

Ik kan kiezen uit de Panasonic DMC-TZ8 of de Casio EX-FH100

de Casio heeft beeldvertraging functie en heeft Stereo geluid.
de Panasonic heeft dit echter niet maar heeft een megapixel camera van 12 pixels en 12x optische zoom. maar

De casio heeft een 10 megapixel camera en 10x optische zoom en kan niet optisch zoomen tijdens het filmen.

ik wil een camera waar je goed vuurwerk mee kan filmen maar ook scherpe kiekjes mee kan maken. welke raden jullie aan?

ja heb niet de zelfde camera
je kunt ze het beste aan laten
de x.v.color zorgt er voor dat je gewoon de natuurlijke kleur geeft aan je filmpje dus de echte kleuren die het (sier)vuurwerk geeft

hopelijk kun je hier mee verder
hallo allemaal , vraagje ik heb een jvc everio full hd film cam nu zit hier x.v.color op , wat isbeter aan of uizetten zowel voor overdag als savonds wil ik vw filmen, iemand hier ervaring mee?

de prijs is nogal aan de lage kant he
voor echt een goede camera zou ik je buget uitrekken naar plusminus 500
cannon is idd een zeer goed merk maar met zeer hoge prijzen
je hebt een groot aanbod voor camera's dus ik zou zeggen zoek nog wat verder er zijn genoeg camera's die aan je verwachtingen kunnen voldoen
kijk anders ook is naar de jvc everio 620 ( die heb ik namelijk zelf ook)
het is een mid buget camera die in 1080p filmt (hd dus)
ook filmt hij het geluid heel helder ( dit is zeer belangerijk als je vuurwerk wilt filmen) somige camera kunnen de zware knallen namelijk zeer moeilijk aan.
hier een filmpje van de camera als hij vuurwerk filmt
http://www.youtube.com/watch?v=9XZljQ4eVUI

panasonic 187 euro
casio 200 euro

Ik wil graag een mooe en goede camcorder kopen voor het filmen van vuurwerk. Nu heb ik de canon legria fs37 gezien op bol.com
Is dit een beetje goede cam? Een tweedehands zou misschien ook kunnen. Mijn budget is +- 300 euro, kan iets meer maar liefst minder.

Grtz

Heren, graag jullie advies over het volgende. Ik ben opzoek naar een fotocamera. Het gaat mijn eerste digitale spiegelreflex worden. Naast vuurwerk wil ik de camera ook zeker voor andere dingen gaan gebruiken. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Ik heb zelf al wat rondgekeken, en mijn oog is gevallen op een van deze camera's:

De Canon EOS 500D met EF-S 18-55mm IS Lens, deze kost rond de 500 euro. Of de Canon EOS 1000D met EF-S 18-55mm IS Lens, deze is zo'n honderd euro goedkoper. Verschil tussen deze camera's zit vooral in de Megapixel en ISO waardes (voor zover ik kan zien). Dus, graag jullie mening, wat zouden jullie doen? Of zijn er nog andere camera's die jullie zouden aanbevelen? Alvast bedankt! :)

Laatst bewerkt:
Ik zelf heb ook een canon. de Eos 450D.
Wil je echt duidelijk weten welke beter is voor jou dan zou ik naar een vergelijkingssite gaan zoals kieskeurig, vergelijk, of naar consumentenbond(moet je lid van zijn). Dan krijg je handig op een rijtje wat nu precies de verschillen zijn tussen de toestellen. Vaak zijn er ook reviews bij geschreven en kom je daar een eind verder meee.
succes ermee.

greetzzz

Ik heb gewoon foto's gemaakt met mijn samsung telefoon. (5 megapixel)
Ze waren echter te slecht om op de site te zetten... :cry:
Een tip van mij: als je foto's wilt maken, doe dat gewoon met een 'echte' camera!

Heren, graag jullie advies over het volgende. Ik ben opzoek naar een fotocamera. Het gaat mijn eerste digitale spiegelreflex worden. Naast vuurwerk wil ik de camera ook zeker voor andere dingen gaan gebruiken. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Ik heb zelf al wat rondgekeken, en mijn oog is gevallen op een van deze camera's:

De Canon EOS 500D met EF-S 18-55mm IS Lens, deze kost rond de 500 euro. Of de Canon EOS 1000D met EF-S 18-55mm IS Lens, deze is zo'n honderd euro goedkoper. Verschil tussen deze camera's zit vooral in de Megapixel en ISO waardes (voor zover ik kan zien). Dus, graag jullie mening, wat zouden jullie doen? Of zijn er nog andere camera's die jullie zouden aanbevelen? Alvast bedankt! :)

Dat het voornaamste verschil in de megapixels en ruis in hoge ISO waarden zit, is wel erg kort door de bocht. Er zijn legio kleine verschillen (die je vast wel kunt Googlen), maar het grootste verschil is dat de 500D kan filmen, en de 1000D niet.
De 1000D is niet echt een supercamera. Is een erg basaal instapmodel met minder mogelijkheden, lagere kwaliteit foto's en wat minder stevige body. De 1000D zou ik zelf zeker niet kiezen. De 500D is wel effe een heel stapje beter dan de 1000D. 'Tuurlijk zie je dat terug in de prijs.
Je zou ook kunnen overwegen om een 550D te nemen (wel weer verder doorsparen dan), of een Nikon D3000 ofzo. Maar dat zijn afwegingen die je zelf moet maken.
Vergeet ook niet dat je wellicht vroeg of laat een andere lens wilt aanschaffen. De kitlens is op zich vaak voldoende, maar het glaswerk kan je uitrusting écht duur maken. Uiteraard kun je dezelfde lens gebruiken of de 1000D als ook de 500D, dus dat maakt in prijs niks uit. Maar een lens van duizend euro op een simpele 1000D zetten is wel wat uit verhouding.

Voor zuivere vuurwerkfotografie zal je waarschijnlijk geen hol verschil merken in de 1000D, 500D of welke dSLR dan ook. Waar je het echte verschil merkt is in het gebruik van een goed statief, goede (groothoek)lens, afstandbediening, kennis van instellingen.

Darksoul, hartelijk bedankt voor deze informatie. Hier kan ik zeker wel wat mee. Zo'n camera aanschaf doe je natuurlijk niet zomaar, wel voor langere tijd. Dus ik denk dat ik dan voor de 500D ga, of wellicht nog besluit om wat langer door te sparen. :wink:

Back
Bovenaan