Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ff een vraag. ik heb net me digitale camera wil en wil graag weten hoe ik de instellingen het beste kan doen voor overdag zoals iso, scherpstelling, belichting, dat soort dingen.

ISO zo laag mogelijk (= minder ruis dus betere kwaliteit)
Scherpstelling = op automatisch doe ik overdag bij oud en nieuw
belichting = meestal op: daglicht of zonlicht, moet je even testen

Pyro-Wes

nee de scherpstelling ALTIJD op MANUEEL zetten
anders stelt ie niet scherp als er een knal is omdat ie dan zit te zoeken naar het object (de knal) maar omdat ie zo snel is kan hij het niet volgen en word het blurry
hopelijk heb je hier iets aan

In de avond inderdaad Manueel inderdaad maar daarom schreef ik ook: OVERDAG gebruik ik automatisch omdat je dan te druk bent met afsteken enz dan is de auto focus een erg handige snelle oplossing voor een goed resultaat

Ok bedankt allemaal ik denk dat ik voor manueel ga, ik zal druk zijn met afsteken maar er moeten ook mooie foto's komen van deze prachtige dag!:P

Heb momenteel de:

ef 50mm f 1.8 II

op het oog voor mijn Canon 550D bija alle reviews zijn positief
daarom de vraag: Heeft iemand er één tweedehands te koop ?

Vond het overdreven om daar een topic voor aan te maken bij: vraag

Heb momenteel de:

ef 50mm f 1.8 II

op het oog voor mijn Canon 550D bija alle reviews zijn positief

Voor zo'n vraag zou ik op Marktplaats.nl gaan kijken. De camerabody is redelijk nieuw, dus zal nog niet zoveel worden aangeboden, zeker niet op een forum wat daar in prencipe niet over gaat.

Heb momenteel de:

ef 50mm f 1.8 II

op het oog bija alle reviews zijn positief

Nieuw is die te koop voor nog geen 100 euro, het is een erg lichte lens en ook lichtsterk.

Ik heb deze ook net aangeschaft vanwege de positieve reacties.
Een standaard 50mm lens is altijd handig.

Erg grappig is de bijnaam van dit objectief; Plastic Fantastic.

hallo,
ik heb even een vraagje wat betreft het filmen. ik heb een redelijk oude camera (JVC GR-DVL157) en ik heb zaterdag een show gefilmd maar het beeld wat ik heb gefilmd is langzamer dat dat het zou moeten zijn (het lagt heel erg). heeft iemand enig idee hoe ik dit normaal kan krijgen de volgende keer?

ook heb ik een aantal opties die ik kan kiezen als ik het handmatig in ga stellen maar ik heb geen idee welke optie ik moet kiezen.

bijvoorbeeld bij wipe/fader kan ik een stuk of 15 verschillende dingen kiezen.
en bij program AE ook, hier zijn de keuze's o.a. sports, snow,spotlight, twilight, strobe, sepia, monotone, classic, slow 4x, slow 10x, video echo, shutter 1/50 of shutter 1/120. welke is hier van het best om vuurwerk te filmen?

Mijn oog is toch wel gevallen op de Canon EOS 500D+EF-S 18-55mm IS. Wat mij vooral aantrekt is de prijs die binnen mijn budget valt en de full hd videoregistratie.

Ik ben niet ervaren met fotografie, maar wil wel gelijk redelijk tot goed beginnen en dus een goede camera aanschaffen. Heeft hier iemand deze camera? Is de lens die erbij zit ook voldoende?

Kost 519 euro met de lens.

De opvolger Canon eos 550D kost 629 met de zelfde lens alleen valt deze net weer buiten me budget.. Is het stom om de 500D aanteschaffen ipv de 550D?

dat is echt een erg goede camera HaagsKruit! heb deze zelf ook afgelopen zomer gekocht en al 2000+ foto's mee gemaakt en heb er echt veel plezier mee. had gelukkig toen wel een aanbieding namenlijk met deze lens en de grootste tot 250mm volgen mij, weet zo niet uit mijn hoofd voor maar 300euro. en veel verschil met de nieuwere variant is er niet heb ik gehoord. ik zou zeker deze kopen als je een spiegelreflex wilt! trouwens met die lens kom je al heel ver.

Aangezien we altijd deze volgorde gebruiken :p

Fotocamera = foto`s
Videocamera = Films

nu dan eens een film gemaakt met een fotocamera.

( Nikon d300s ) Ook lid op het forum Ifire, thanks voor de film !
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

dat is echt een erg goede camera HaagsKruit! heb deze zelf ook afgelopen zomer gekocht en al 2000+ foto's mee gemaakt en heb er echt veel plezier mee. had gelukkig toen wel een aanbieding namenlijk met deze lens en de grootste tot 250mm volgen mij, weet zo niet uit mijn hoofd voor maar 300euro. en veel verschil met de nieuwere variant is er niet heb ik gehoord. ik zou zeker deze kopen als je een spiegelreflex wilt! trouwens met die lens kom je al heel ver.

Bedankt voor je antwoord!

Ben toch van plan de 550D aanteschaffen voor die honderd euro meer! Deze dan ook met de std kitelens. Dus hiermee moet ik in het begin wel leuk uit de voeten komen? Of kan ik al een leuke lens erbij gebruiken? Waar ik hem voor ga gebruiken zijn natuurlijk vuurwerk, product foto's, gewoon mensen en vakantie's etc gewoon voor heel veel!

Kan jij of iemand misschien mij wat meer uitleggen over de verschillen van de lenzen en waarom die zo belangrijk zijn? Ik weet wel dat het met je afstand en zoomvermogen enz te maken heeft, maar verder ook niet. Word erop veel site's niet wijzer van.

Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS voor 629,-

Edit: Zag ook nog deze.. Sony NEX-5 + 18-55mm voor iets minder als de 550D alleen is dit een DSLR wat is nou beter zo DSLR of een SLR? Hele nieuwe wereld gaat er voor me open haha! Maargoed iedereen met me eens als je budget dus nu rond de 600 is om voor een EOS 550D te gaan?

:wink:

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan