[Frankrijk] , tips?

Wij gaan morge op vakantie naar Zuid-Frankijk, weet iemand een winkel of iets waar je vuurwerk kan kopen, in de richting van Toulouse, lombez?

alvast bedankt

Ik denk dat je hier ook weer de grootste kans hebt in de kleine dorpen. De kleine winkelstjes willen nog wel eens wat binnen hebben liggen.

De winkels die tijdschriften verkopen ( buiten de winkel staat het logo PRESSE). Daar hebben ze vaak vuurwerk achter de toonbank. Bison knallers, romeinse kaarsen etc. Allemaal klein spul. Rond 14 juli vind je soms in de grote Hypermarches ook wel eens vuurwerk. Bij Presse het hele jaar door.

Ik ben nu in Frankrijk op vakantie en heb er wat vuurwerk gekocht. In Morzine (alpen) was er een winkeltje waar er ook grote potten en shellkitjes werden verkocht. Alles heb ik in Frankrijk afgestoken en dus niets over de grens meegenomen. De grootste rotjes knalde heel erg hard, tegen een nitraat aan.

Laatst bewerkt:
Ben ook terug gekomen uit Frankrijk en kwam daar in een speelgoed winkel en tot mijn verbazing had hij ook een redelijk assortiment vuurwerk.
Ik kon me uiteraard niet inhouden en heb wat mee genomen.

Foto-FLQRXRML.jpg

Foto-7VUS3LSA.jpg

Foto-VX7WPV4G.jpg

Foto-A8ZJKUMN.jpg

Foto-MA7XLNBN.jpg

Foto-XWAOVFOG.jpg

Ik ben nu in Frankrijk op vakantie en heb er wat vuurwerk gekocht. In Morzine (alpen) was er een winkeltje waar er ook grote potten en shellkitjes werden verkocht. Alles heb ik in Frankrijk afgestoken en dus niets over de grens meegenomen. De grootste rotjes knalde heel erg hard, tegen een nitraat aan.

Ik dacht dat shellkitjes sinds eind vorig jaar niet meer verkocht mogen worden? Of dit zijn nog restpartijen, dan heb je geluk:D

Heb je misschien een adres van dat winkeltje in morzine? ik ga daar binnenkort naar toe :D

Een adres zou ik niet weten, maar het is een kranten en lotenwinkel. Achterin de winkel staat een heel schap met vuurwerk. In het dorp zijn 2 hoofdstraten. Aan de hoofdstraat het dichtste bij het riviertje ligt ongeveer in het midden de winkel.
Misschien verkopen ze er alleen vuurwerk voor 14 juli en denk er aan dat je het niet meer mag afsteken.

Nou, ik ben net terug van Frankrijk, 16 uur gereden met de auto en ik wilde jullie eerst even snel wat fotoo's laten zien.

Wat een gelieg zeg, het was helemaal geen flash salute, zie het filmpje, komt er een fluitertje uit, het plubliek was dan ook niet echt onder de indruk, zoals je ook wel hoort in het filmpje :bonk:

Fotoo's van het winkeltje gooi ik morgen wel online, ga nu eerst ff slapen :wink:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

:bye:

Laatst bewerkt:
In Annecy en samoens ook wat vuurwerk gezien in wat kleine winkeltjes.Niet veel alleen de bison knallers en wat kleine pijltjes en blokjes.Een tip kijk veel bij speelgoedwinkels en tabakswinkels.

Er is een (kleine) kans dat ik in Oktober een midweekje naar Parijs ga,
zover ik gehoord heb zit er één (tabak)winkeltje bij de Champ de Elyese (of hoe je het schrijft).
Heeft iemand een foto'tje en/of andere mogelijke adresjes in Parijs?

Bvd,
Kami

Back
Bovenaan