Fallas 2026 - Mascletàs & shows!

ik ga met @helmondsepyro mee! Deze Paterna is van de 19e. `Grand Mascleta`

ik was helaas te laat voor het plein 14:00. dus ik dacht ik pak 1 om 14:00 in de buurt dan door naar Paterna 14:30.
aangekomen bij die van 14:00 uur was er helemaaal niks, dus door naar Paterna. om er dan achter te komen dat ze bij mij om de hoek net een grote Mascleta hadden afgeschoten. maar goed.. toch nog optijd voor de Grand Mascleta te Paterna

zeker geen spijt!

Deze kwam ik fietsend op de 15e toevallig tegen. ik zag vonken van een afstand dus besloot even te gluren.
ik kon mooi dichtbij aan de zijkant komen.

ik weet alleen niet zeker/precies welke dit was... als iemand dit weet please lmk.
naar mijn idee was dit Castell Depcai

al met al best leuk om te zien wat ze creerde. was eens iets anders dan al dat gebeuk :P (het einde mocht van mij wel wat spectaculairder).

Laatst bewerkt:
Deze Nocturna mascleta was op de 19e 20:00 uur. het duurde alleen wat langer omdat de Fallera er nog niet was. en dat met een strak tijdschema op de 19e.
we moesten met z`n alle ineens een heel stuk naar achter, maar gelukkig mocht ik van `Carlito` mijn statief op de 1e rij laten staan. :D
bijna een half uur later ging het eindelijk lossss.

(op deze locatie schoten ze op de 15e een klein siershowtje.)

als iemand weet welke deze was!?!?

hij stond als de Nocturna van PyroFreaks Katwijk.
toen hoorde ik dat het niet van hun bleek, en toen weer wel maar niet helemaal. hahaha ik weet het niet meer.

her en der twijfels.. deze Nocturna of Castillo.
"nee we gaan Castillo, de setup van de mascleta oogt niet groot bijzonder"

pff ben ik blij dat ik toch naar de Nocturna ben gegaan. WAT EEN SETUP! hahaha. ik ben aan het einde gaan staan (vooraan). maar hij begint een heeeel eind van ons vandaan! des al niet te min was dit zeker een BEUKER! pfff

Dit was ook een beuker!

mascleta op plaza de Honduras.
lekker in de middag, in het zonnetje.

vroeg aanwezig, nog lekker gechillt op het pleintje.
daar verzamelde veel Nederlanders (vele van jullie?). drankie, peukie, geklets en stoken! TOP!

we konden er wel lekker dicht op staan. met de traca in ur face.
helaas stond de wind onze kant op. IK ZAT ONDERRRRR AHHAHAH

Was rond 12.30 , net een uurtje te laat :angel:

Vaak kwamen we rond 05.00 thuis snachts en werden elke ochtend gewekt door een harmonie en vlinder gooiende stoet tussen 7 en 8 uur in de ochtend .
Waren korte nachtjes dus om er vroeg te zijn viel niet altijd mee 😂
Hoelaat kwam je daar aan waardoor je geen kant meer op kon?

Back
Bovenaan