Doorlont projecten - Foto's

Het gaat om de knal, niet om wat er in de lucht gebeurt.

en

Ik vind Binkies op een goeie hoop in de lucht persoonlijk toch beter.

Maakt niet uit :wink:.

Ik kan me overigens wel een manier voorstellen waarbij het in waaier zetten van een paar binkies wel efficiënt kan. Je lijmt die voetjes van een paar binkies in fanshaped vorm, en je zet telkens een paar binkies in die voetjes als de vorige binkies afgeschoten zijn. Alleen het doorlont gedeelte duurt dan wat langer.

Misschien had ik de klemtoon moeten leggen op "Het gaat om de knal, niet om wat er in de lucht gebeurt." Met dat laatste woord doelde ik op het siereffect, wat bij de binkie nogal karig is. Ik kan van een binkie nog genieten met m'n ogen dicht, if you know what I mean. Dat siereffect kan mij weinig boeien, zelfs als het in fanshape is.

Maar goed, genoeg gezwetst :bye:

Wat het doorlonten van single shots vaak nogal irritant maakt, zijn die voetjes onderaan de tube. Soms kan je die er makkelijk afslopen, maar soms zitten ze verdraaid goed vast.

doorlonten van single shots a la TB style:

20pufyd.jpg

1pfkb4.jpg

:wink:

het resultaat:

Ik vind het doorlonten van Binkies in waaier (fan) shape wel zóóó zinloos! Heel veel extra werk en tijd steek je erin, terwijl er toch geen effect in de lucht te zien is! Het gaat om de knal, niet om wat er in de lucht gebeurt. Ik vind Binkies op een goeie hoop in de lucht persoonlijk toch beter.

Ik bedoel die binkies niet eens om die x6 te doen. Maar dat potje x6 te doen.
Lijkt me veel logischer.

gr. Ruben

zo ik heb men eerste project al weer af voor dit jaar .
het project bestaat uit een restje asianthunders
ik heb door verbonden zoals het op de mei meeting is uit gelegd
ik hoop dat het dit keer wel lukken gaat .
ik heb helaas geen foto van het bouwwerk

Ik zit nu net dat filmpje te kijken over het doorlonten, waarbij 1 van die gasten de lonten op volgorde moet leggen van snel naar langzaam. Maar dan leggen ze wasag geel nog voor wasag rood en het snellont van zena... Ben ik nou gek geworden, of ligt dat nou verkeerd om :P

sunseeker is dat gijs of ben ik nou mis?
en thnx voor de vid's!

Dat is inderdaad Gijs van Zena de Tabaco.

Ik zit nu net dat filmpje te kijken over het doorlonten, waarbij 1 van die gasten de lonten op volgorde moet leggen van snel naar langzaam. Maar dan leggen ze wasag geel nog voor wasag rood en het snellont van zena... Ben ik nou gek geworden, of ligt dat nou verkeerd om :P

Gijs is zelf pyrotechnicus, dus ik denk dat hij het wel weet :p

Prima voor de tips over het lont, maar voordat we uitmonden over een hele discussie over lont...daar hebben we eigen topics voor.
Hier gaat het alleen over foto's en video's van doorlontprojecten :D

Ik heb een vraag vinden jullie dit een goede volgorde voor en doorlont project:
Patroit launcher overlopend in visco met nog 1 en dan 2met snellont tegelijk zou je zou een mooi begin eind kunnen opbouwen?

En nog een vraag (naam pot weet ik even niet maar gaat om principe ongeveer zelfde soort pot als messier)
1xpot overlopen in visco met nog een pot overlopend in 3potten met snellont.

En nog een vraag waarvan in niet weet of dat in dit topic hoort: twee 5k,s X zo gelegt zegmaar en dan dit XXX?
Ltr

eigenlijk bestaan er in mijn ogen geen verkeerde volgordes op dit gebied.
want wat jij mooi vindt vindt ik weer niks bijvoorbeeld
ik raad je aan om naar zo veel mogelijk filmpjes te kijken en er over na te denken .
het is jou project jij beslist :)

Ik heb de foto`s helaas niet meer maar wel nog het resultaat op film.

36,- euro Show
1 x Reno (Aldi)
2 x Alligator (Lidl)
2 x Phoenix (Aldi) & 3 x Decathlon (Bauhaus)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

'Mascleta'
1 x Valencia 150
10 x Chooet Centipede
50 x Lady Crackers Salon Roger
40 x Fenix Nitraat
20 x Zwarte doos nitraat
40 x Atomico`s
10 x Bruine Super vlinders

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Pijlenrek
Wat hier exact in verwerkt zat weet ik niet meer. Na een eerdere poging van het jaar daarvoor had ik nog een kleine 100 pijlen over. Allemaal van SalonRoger. 35grams en 45grams.

+ YouTube Video

Back
Bovenaan