RF 32 cue schietkist te koop.

Dracow

VWC lid
Hierbij verkoop ik mijn goed werkende schietkist.

32 kanaals
Op eventueel accu en of batterijen.
Antenne gat gemaakt in buitenkant kost voor beter bereikbaarheid.

Nieuwprijs 349 euro
Nu voor 150 euro

Ophalen regio Alkmaar of verzendkosten voor koper.

Bijlagen

• IMG_1533.jpeg
    IMG_1533.jpeg
    2,6 MB · Weergaven: 84
  • IMG_1534.jpeg
    IMG_1534.jpeg
    3 MB · Weergaven: 84
Weet je wel zeker dat je deze weg wilt doen? Met het verbod in zicht is elektrisch schieten dé manier om vuurwerk af te steken. Dozen neerleggen om 23:00 of 23:30 en na 00:00 hoef je alleen nog maar op de knopjes te klikken. Onmogelijk voor de handhaving je te betrappen. Alleen opletten tijdens het neerleggen van de dozen. Maar je hoeft niet meer heen en weer te lopen en stuk voor stuk af te steken.

Ik hem 'm overigens niet nodig, maar we verwachten wel dat elektrisch schieten 'groots' gaat worden als het verbod er doorheen komt.

Weet je wel zeker dat je deze weg wilt doen? Met het verbod in zicht is elektrisch schieten dé manier om vuurwerk af te steken. Dozen neerleggen om 23:00 of 23:30 en na 00:00 hoef je alleen nog maar op de knopjes te klikken. Onmogelijk voor de handhaving je te betrappen. Alleen opletten tijdens het neerleggen van de dozen. Maar je hoeft niet meer heen en weer te lopen en stuk voor stuk af te steken.

Ik hem 'm overigens niet nodig, maar we verwachten wel dat elektrisch schieten 'groots' gaat worden als het verbod er doorheen komt.
De reden dat ik hem weg doe is omdat ik nog een systeem heb.

En graag iemand anders blij wil maken met zo’n goed systeem om zoals je schrijf wellicht in de toekomst nog lekker te kunnen stoken😜

Handhaving kan toch gewoon blijven wachten tot iemand een afstandbediening uit zn broekzak haalt?

Is dit de maas in de wet? Ze moeten zien dat je het lontje aansteekt, maar met een afstandbediening steek je het lontje niet aan met je hand
Of zien dat jij straks met vuurwerk loopt (in bezit hebben is al strafbaar). Als het dan ook nog eens gemodificeerd is (talon ontsteker toevoegen, of met priemen al helemaal), dan wordt het extra zwaar bestraft.

Persoonlijk ontneemt het digitaal schieten een stukje van mijn beleving, maar voor een klein showtje is het wel makkelijker strak te timen.

Is dit de maas in de wet? Ze moeten zien dat je het lontje aansteekt, maar met een afstandbediening steek je het lontje niet aan met je hand
Dit is volgens mij altijd al een discussie geweest. Gebruik je talon ontstekers, zou zomaar een maas in de wet kunnen zijn om het ''legaal'' te doen. (weet het niet zeker)
Gebruik je E-match is dat sowieso al illegaal. Er werd of misschien nu nog steeds wel door importeurs en winkeliers kitjes aangeboden met talon ontstekers.

Handhaving kan toch gewoon blijven wachten tot iemand een afstandbediening uit zn broekzak haalt?

Alsof ze dat überhaupt zien. Het is donker, en ze staan niet naast je. Als je een beetje slim bent, doe je dat natuurlijk uit het zicht. Je gaat toch ook niet midden op de Dam in Amsterdam een blik bier staan atten terwijl de politie of handhavers erbij staan? Haha.

Je loopt natuurlijk wel het risico dat ze de schietkist in beslag nemen.

Nou ja… liever dat, dan tien keer heen en weer moeten sjouwen met uiteindelijk tien dozen in je handen. Want als dat verbod erdoor komt, ben je technisch gezien al illegaal bezig zodra je überhaupt één F2-artikel vasthoudt.

Het “probleem” zit ’m simpelweg in twee dingen:
- Boxen dragen
- Boxen afsteken

Persoonlijk verwacht ik écht niet dat de kans groot is dat je op heterdaad gepakt wordt wanneer jij gewoon je eerste box van A naar B loopt. Ze hebben dan geen enkele aanleiding om net op dat moment langs te rijden. Dat is puur toeval. Pech.

Maar wil jij na 00:00 uur meerdere boxen afsteken… dan wordt het een kwestie van afwachten hoe snel ze komen. Dan kun je het wel vergeten om nog een keer heen en weer te lopen én af te steken.

Met elektrisch schieten kun je doen en laten wat je wilt: om 20:00 uur, om 22:00 uur, om 23:50 uur, precies om 00:00 uur… je loopt gewoon naar buiten, zet die dozen één keer neer, en daarna hoef je alleen nog op de knopjes te drukken wanneer jij er klaar voor bent. Ze kunnen best komen kijken, maar wat willen ze doen? Ze kunnen niks.

En als het goed is, komt chagrijnige Berta uit de buurt ook pas na 00:00 uur naar buiten en kan ze niemand snitchen. Tenzij ze wéét dat jij het was, maar dan moet je je misschien sowieso afvragen of je wel slim bezig bent. Maar zelfs dan: dat afstandsbedieninkje gooi je gewoon weg. Jij hebt de situatie dan toch allang en breed voor.

De prijs van zo’n schietkistje is ongeveer één compound/box. Lijkt mij het helemaal waard.

Je moet buiten ook nog even de draadjes aansluiten, dat duurt langer dan 1x een lontje aansteken.
Ik ga in ieder geval niet binnenshuis alles al bedraden en dan naar buiten lopen (met een steekwagen, of meerdere personen met een pallet).

Je moet buiten ook nog even de draadjes aansluiten, dat duurt langer dan 1x een lontje aansteken.
Ik ga in ieder geval niet binnenshuis alles al bedraden en dan naar buiten lopen (met een steekwagen, of meerdere personen met een pallet).

Ach ja, blijkbaar pakken jij en ik het op een andere manier aan. En dat is prima. Er zijn tenslotte talloze manieren om aan te sluiten.

Ik bedoel: ik verbind mijn tweedelige compounds ook niet pas op straat met elkaar door wanneer ik ze neerzet... Of doe jij dat wel? Dat lijkt me nogal een klus. Zeker op je knieën op de stoep of in het gras lontjes aan elkaar moet verbinden. Dat soort zaken heb je normaal gesproken allang voorbereid. Zo werkt het met elektrisch schieten ook.

Maar goed… ik kijk vooral naar wat er wél mogelijk is.

Dit is volgens mij altijd al een discussie geweest. Gebruik je talon ontstekers, zou zomaar een maas in de wet kunnen zijn om het ''legaal'' te doen. (weet het niet zeker)
Gebruik je E-match is dat sowieso al illegaal. Er werd of misschien nu nog steeds wel door importeurs en winkeliers kitjes aangeboden met talon ontstekers.
die talon troep heeft veel spanning nodig, en zelfs dan willen ze nog wel eens weigeren. Timing is ook ruk met die dingen. Ook kan er maar 1 talon per cue ivm de relatief hoge energie die nodig is . Ematches kun je 3 a 4 per cue doen en dan ontsteekt alles tegelijk . Niets zo veilig en zeker als priemen+ ematches...naar verluid...

Fakkelen is leuker, maar wil je een echt leuk showtje geven met goeie timing dan is zon kistje+priemen+ematches the way to go..naar verluid..:)

Laatst bewerkt:
Talon is inderdaad totaal onbetrouwbaar. Eén keer gekocht en gebruikt, en nooit weer!

E-Match is echt de beste (de enige) keuze. Priemen kan, maar het is zeker niet noodzakelijk. Als je het toch wilt doen, moet je precies weten wat je doet en gebruikmaken van een speciale VW-priem. Het showtje dat ik in het tweede coronajaar heb geschoten was volledig zonder priemen, en alles is voor 100% perfect afgegaan. Alleen de timing is dan inderdaad wat minder nauwkeurig.

Ach ja, blijkbaar pakken jij en ik het op een andere manier aan. En dat is prima. Er zijn tenslotte talloze manieren om aan te sluiten.

Ik bedoel: ik verbind mijn tweedelige compounds ook niet pas op straat met elkaar door wanneer ik ze neerzet... Of doe jij dat wel? Dat lijkt me nogal een klus. Zeker op je knieën op de stoep of in het gras lontjes aan elkaar moet verbinden. Dat soort zaken heb je normaal gesproken allang voorbereid. Zo werkt het met elektrisch schieten ook.

Maar goed… ik kijk vooral naar wat er wél mogelijk is.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt…
Toen ik elektrisch schoot heb ik alle cakes wel binnen voorbereid (gepriemd).

Maar de bedrading op de schietkist aansluiten gebeurde buiten. Ik wil geen risico op statische ontlading of een storing in de schietkist hebben waardoor de boel binnen afgaat. Het heeft maar een minimaal voltage en stroomsterkte nodig.

Compounds worden inderdaad netjes binnen doorgelont. Mag ook niet, maar verhoogd niet het risico op vroegtijdige ontsteking.

Ik voorzie eerlijk gezegd niet dat er plots veel meer elektrisch ontstoken gaat worden. Dat is nu al een extreem kleine groep mensen. De kans dat je op heterdaad betrapt worden met heen en weer lopen met je handen vol, lijkt mij sowieso groter dan het precieze aansteek moment.

We wijken giga af van het verkooptopic, maar de gratis aandacht kan geen kwaad 😜

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt…
Toen ik elektrisch schoot heb ik alle cakes wel binnen voorbereid (gepriemd).

Maar de bedrading op de schietkist aansluiten gebeurde buiten. Ik wil geen risico op statische ontlading of een storing in de schietkist hebben waardoor de boel binnen afgaat. Het heeft maar een minimaal voltage en stroomsterkte nodig.

Compounds worden inderdaad netjes binnen doorgelont. Mag ook niet, maar verhoogd niet het risico op vroegtijdige ontsteking.

Ik voorzie eerlijk gezegd niet dat er plots veel meer elektrisch ontstoken gaat worden. Dat is nu al een extreem kleine groep mensen. De kans dat je op heterdaad betrapt worden met heen en weer lopen met je handen vol, lijkt mij sowieso groter dan het precieze aansteek moment.

We wijken giga af van het verkooptopic, maar de gratis aandacht kan geen kwaad 😜

Haha dat laatste dacht ik ook. Maar verder geef ik gelijk! Ik heb daar dit jaar wat op bedacht i.p.v. de draadjes in de kistjes te moeten steken. Dat is inderdaad een heel gekloot. Je mag me altijd een pb doen als je benieuwd bent.

Verder heeft het Cobra systeem (€1000😅) quickplugs. Dat lost het probleem op. Maar dan praten we over totaal andere systemen en bedragen.

Back
Bovenaan