Tweede Kamerverkiezingen 2025

Het is vrij simpel: er is geen rechts of links. Het is (erg) Rijk vs de rest van het volk. Wie er voor Rijk zijn, zijn basically all e afsplitsingen van de VVD. JA21, PVV. En CDA cs. D66 scoort goed bij de hoogopgeleiden, pro Rijk.
Wat Rijk nodig heeft is dat niet-Rijk (Het volk) tuint in de onzin die men de mouw opspeld. Zodat deze mensen volstrekt tegen hun eigen belangen stemmen voor partijen die uiteindelijk geld wegnemen bij de onderste 80-90% (qua inkomen) en dat dit vrijelijk kan vloeien naar de allerrijksten. In de VS heb je een grote groep Christenen, dus daar is het zaak heel erg in te spelen op christelijke belangen en veinzen dat je die ook echt wilt behartigen. Dus je bent anti-homo, anti--queer, anti-immigratie, anti-abortus etc. Daar ga je het hele tijd over hebben. Waar je het niet over hebt is hoe je het geld zoveel mogelijk van de armen naar de rijken transfereert. En zo is in veel staten het minimuimloon in 20 jaar geen cent gestegen etcetc. Krijg je enorme armoede, krijg je meer criminaliteit, krijg je mensen die nog niet naar de tandarts kunnen en krijg je gevangenissen vol met mensen omdat je ook aankondigt keihard op te treden tegen criminaliteit etcetc,

Nederland is veel te ontkerkelijkt om dat spelletje te spelen, dus doen we het anders en pakken zonder echt duidelijk te zijn immigranten, dan wel asielzoekers etc met name aan en maken van hen een enorm probleem. We worden nooit erg concreet en zaken die wel problematisch zijn, zoals te weinig opvang daar zorgen we voor dat die NIET opgelost wordt. Opvallend dat van de 25 rijkste gemeente in het land er 24 niks doen aan opvang van die groep. Nee dat laten we aan Ter Apel en co. over zodat asielzoekers en nun centra oneindig negatief in het daglicht kunnen komen. Dat is het doel, over 20 jaar hebben we het met een (ultra)rechts kabinet nog steeds over dit probleem en hoe links er op een of andere manier de schuld aan is. Want na 14 jaar rechts tot ultrarechts beleid doen we dat dus nu ook.

Ondertussen hebben Groningers laten barsten, hebben we zorgmedewerkers die ten tijde van Corona de frontlinie vormen laten barsten toen ze ziek werden, hebben we het ministerie van volkshuisvesting opgehefd (Stef Blok) en hoe gek een enorm probleem op dat gebied, laten we arbeidsmigranten zonder normale rechten (dagloners!!) het vuile werk voor een hjabbekrats uitvoeren (slavernij anyone) die verdere beperkt aantal woningen in beslagnemen etcetc....Keer op keer zijn het hier het volk, vaak ook de zwakkeren die gfeslachtofferd worden voor de rijken. Stef Blok deed het volmondig (dat afschaffen) voor investeerders, die migranten zijn er voor de rijksten die er van profiteren met 16000 (malafide?) uitzendbureaus en lage lonen hoge opbrengsten voor de eigenaren en aandeelhouders. En de Rijken willen liefst doorgaan met CO2 uitstoten, met fossiel en dus ook verder met Groningen.

De volgende erg leuke is hoe we 5% van al ons geld, rond de 40-50 miljard per jaar begreep ik, aan onze veiligheid gaan uitgeven. Lees: dit gaat dan voortaan, met of zonder goede reden wettelijk naar de wapenindustrie en aanverwante groepen. Weg bij jou, weg bij mij en zo naar hen...Wat is de reden? Rusland? Rusland, dat in 3,5 jaar tijd in de Oekraine geen meter opschiet? Oekraine houdt ze tegen, met een beetje hulp van ons met wat wapens, met een inkomen van het land van 200 miljard Euro. Een zesde van wat NEderland per jaar binnenharkt...Rusland, die supermacht, die per jaar met al zijn grondstoffen etc net zoveel geld binnenharkt als Spanje. of Nederland en Belgie samen. De Eu geeft al 4-5 keer meer uit aan wapens maar toch, als Rusland eindelijk Oekraine heeft verslagen...dan loopt het wel even over ons heen. Dan ziet Rusland vast heel goede kansen om Europa eronder te krijgen....En dat jaar in jaar uit want die 5% is niet eenmalig, maar blijvend.
Die zijn we dus blijvend kwijt en die gaan af van de zorg hier, van allerlei zaken die ons als volk ten goede kunnen komen. Het was Mark Rutte die zelf letterlijk 1-2 jaar geleden niet alleen zei dat nederland dit wel kon betalen maar ook dat dit van de zorg af kon (en dus even NIET meer belasting op de allerrijksten)....

In 14 jaar heeft rijk Nederland totaal niet geleden onder enig beleid, wie wel: de mensen die pak 'm beet inde onderste 80% van het inkomen zitten. Laten jullie je maar lekker een rad voor ogen draaien en geloof maar dat alles aan buitenlanders, asielzoekers en andere hulpheboevenden of zwakkeren ligt. De Rijken zijn je erg dankbaar en vooral dat je na 14 jaar zeer rechts (op rijken gericht) beleid nog laat wijsmaken dat zij die voor de rest (de andere 80%) gaan dom, achterlijk zijn en ons land naar de verdoemenis willen helpen. Sure....Want dat is de afgelopen 14 jaar zonder dat ze noemenswaardige invloed hadden op een of andere manier ook door hen gebeurd...toch?
Is dit kopieer en plakwerk of hen je zelf getypt🫨🫨🫨mooi stukkie wel... ik ben niet rijk,dus weet nu wat ik ga stemmen🫡

Laatst bewerkt:

Thanks! :thumbsup:

Long covid idd, en als iemand dat een grap noemt heb je het helaas mis. Ik ben 36 en voel me soms 75.. Heb helaas al 3,5 jaar ervaring met deze shit waar nog lang geen oplossing voor is..

Het is niet anders maar je leven gaat op de kop..

Verschrikkelijk man, helaas heb ik het ook van dichtbij gezien en dat is geen pretje.

Houd je sterk kruitvriend, er zal een oplossing komen door of je eigen lichaam of een gezondheidszorg!!

Shit man.. ik dacht dat dit een countdown topic was. Zit voor niets te spammen.. im out!!

Hup Timmermans maak die gasten gek hier!
Je kon er op wachten 🫣🙄

:thumbsup:

Misschien in het kader van 'ieder z'n mening' en 'agree to disagree' dit topic maar even op slot? Terug naar onze hobby mensen ;)
Hahaha ik snap je, maar een appart topic is prima toch. Beetje dollen moet kunnen. Je hoeft niet te kijken en te reageren toch? We hoeven niet gelijk een hekel aan elkaar te hebben om een afwijkende mening.
Ik vind dat het ook nog aldoor heel netjes gaat, de plagerijen als men andermans mening ridicuul vindt, zijn nog steeds nauwelijks beledigend te noemen en de ontvangers stellen zich ook nog aldoor sportief op. Dat is nou leven en laten leven, hoe oneens je ook bent, lichtjes uitdelen mag en incasseren moet je als een vent ook kunnen, zwijgen is dan soms ook goud. Iedereen lijkt echt z'n best te doen grenzen van respect in acht te houden, mods hebben volgens mij geen keer hoeven in te grijpen. Mooi hoor :)

Juist, dit moet toch gewoon kunnen!

Uiteraard binnen een kader van respect. :thumbsup:

Ik strooi niet allerlei theorieën in het rond dus ik zou niet weten waarom....

Nee, en begrijp me niet verkeerd: je reageert wel overal op maar ik vind je berichten zelf ook niet echt inhoudelijk.

Vandaar de vraag, ik sta altijd open voor debat en ben dan wel benieuwd naar een andere mening.

Maar volgens mij vind jij dit meer een satire topic, en ook dat mag hoor. :thumbsup:

Nee, en begrijp me niet verkeerd: je reageert wel overal op maar ik vind je berichten zelf ook niet echt inhoudelijk.

Vandaar de vraag, ik sta altijd open voor debat en ben dan wel benieuwd naar een andere mening.

Maar volgens mij vind jij dit meer een satire topic, en ook dat mag hoor. :thumbsup:
Daar heb je misschien een punt, maar mensen die het over tribunalen, omvolkingstheorieën vage corona dingen enz enz hebben zonder met bronnen te komen kan ik niet zo heel veel mee behalve lachen. Bovendien heeft t vaak bijzonder weinig zin om het gesprek aan te gaan aangezien er niks anders dan hun waarheid is...

Back
Bovenaan