[Show] Deventer Zomerkermis - 6 juni 2025

Deze stond al enige tijd in de agenda! Ook al is het 140 km enkele reis, naar mijn mening de moeite waard. Wordt weer vanaf de vertrouwde locatie geschoten (volgens de aanvraag). Dus meer ruimte voor de liefhebbers.

Omdat deze show voor mij de eerste keer was, besloten om er vroeg te zijn om te kijken van welke plek het vuurwerk werd geschoten. Nadat ik auto op de parkeerplaats Melksterweide had geparkeerd en na het brugje van het pontje liep, zag ik al een aantal mensen met statief en camera staan. Op mijn vraag waar vandaan het vuurwerk werd geschoten, kreeg ik de reactie dat ze daarvoor niet stonden, maar om foto’s te maken van het ‘gouden uurtje’ van de zonsondergang 🙈. Ze wisten mij wel te vertellen waar het dan wel was. En inderdaad toen ik mij omdraaide zag ik de pontons langzaam richting de afschietplek gebracht worden.

Het duurde dan ook niet lang of ik had de perfecte plek net links naast zomerbar Meadow gevonden. Hier heb ik onderstaande foto’s gemaakt. Omdat het nog erg vroeg was besloten om met het pontje naar de overkant te gaan, om een rondje over de kermis te wandelen. Toen het tijd was om weer naar die plek terug te gaan, bleek helaas de Bolwerkseweg afgesloten. Toen maar besloten om het vuurwerk vanaf de parkeerplaats te zien. Ik zag hierdoor niet het begin, maar qua plek was dit wel de meest gunstige alternatief voor de dijk. Ook omdat ik met mijn rug naar de kant stond waar de regen vandaan kwam. Hierdoor had ik geen last van regen op de lens. Ik besloot pas later te gaan filmen, hierdoor staan de eerste paar minuten niet op beeld.

Ik vond het een mooi opgezette show en ik stond er dichtbij genoeg om de eerste salute nog te voelen 😋
IMG-20250606-WA0003.jpgIMG-20250606-WA0001.jpg

Laatst bewerkt:
Aj het weer kon beter, beetje vochtig dus heb niks gefilmd, vochtige lens dus was het ook niet waard geweest. Ben benieuwd waar jullie de films hebben opgenomen, vorig jaar stond ik op het dijkje voor de parkeerplaats, dat was echt een top spot toen, maar de show stond nu op een andere plek dus ik ben naar het pondje gelopen, ik maar turen waar de show klaar stond, ik dacht op het water maar uiteindelijk ging het links van de brug de lucht in dus heb het vanaf de zijkant gezien 😆. Mooi showtje, volgens mij ook aantal shells? Op de foto zo te zien wel? Prachtig! en de finale was heerlijk, weer de cairo en wat dikke salutes? Knalde lekker!

Helaas aardig last minute weggestuurd van de Bolwerksweg (vlakbij Meadow) en dus op zoek gegaan naar een andere plek om te staan. De verkeersbrug opgegaan, maar daar kon je alleen aan de verkeerde kant van de brug staan waardoor er behoorlijk veel verkeer te zien en te horen is in de video. Allemaal verre van ideaal...
Het showtje zelf was ondanks het matige weer toch weer top! Veel mooie producten gezien en een heerlijke finale. Volgend jaar dus weer, maar dan wel even goed kijken waar te staan. :p

Niet droog maar viel reuze mee, paar druppels. Alleen jammer dat wij als liefhebbers steeds verder weg worden gestuurd. Al waren wij dit jaar niet met heel veel. Neemt niet weg dat ik toch weer een leuke avond heb gehad en weer een toffe show heb gezien.
Ja balen is dat inderdaad.
Steeds strenger kwa afstand.
Terwijl er geen zwaarder spul werd geschoten als andere jaren.
Niks aan te veranderen helaas, maar neemt wel weer een stukje extra beleving weg.

Volgende keer zorg ik ervoor dat ik beveiligingskleding of verkeersregelaars kleding aan heb lol
Want dan mag je opeens overal wel staan!

Ja balen is dat inderdaad.
Steeds strenger kwa afstand.
Terwijl er geen zwaarder spul werd geschoten als andere jaren.
Niks aan te veranderen helaas, maar neemt wel weer een stukje extra beleving weg.

Volgende keer zorg ik ervoor dat ik beveiligingskleding of verkeersregelaars kleding aan heb lol
Want dan mag je opeens overal wel staan!
Aan de kade kant (noordzijde) was het juist een stuk dichterbij.
Dit vind ik persoonlijk een prachtige afstand hoe het nu was.

Aan de kade kant (noordzijde) was het juist een stuk dichterbij.
Dit vind ik persoonlijk een prachtige afstand hoe het nu was.
Ja dat is de kermis kant idd en de "officiële" kijkrichting waar de show wordt voor opgebouwd.
Echter kon je in het verleden ook bijna direct achter de patons die op het water liggen staan.
Dus aan de overkant van het water waar jij stond en dan achter het vuurwerk daar loopt een weg.
Dat was het dichtstbijzijnde wat je kon komen.
Helaas was die weg dit jaar voor het eerst ook afgezet.
Waar je er andere jaren gewoon kon staan.

Ik ben gisteren ook even langsgeweest. Ik heb er weer van genoten, maar zoals gezegd is de lokatie wel verder beperkt voor publiek. Vanaf de westkant kon je nu bijna nergens goed zicht hebben op het vuurwerk. Volgend jaar misschien dan toch maar aan de kant van de kermis gaan staan. Hoewel daar dit jaar wel de rook heen trok. De regen was ook net botte pech gisteren. Precies op het verkeerde moment, ook al was het niet veel. De show zelf zat weer goed in elkaar met een paar fijne verrassingen, zoals we van DFP gewend zijn :)

Back
Bovenaan