VVD is om: Kamermeerderheid gloort voor algeheel vuurwerkverbod

Zal toch nog echt een uitvoerings en handhavingstoets moeten komen. Dat kan zo een tijd duren. Zal wel 26/27 worden.

Zo fukking voorspelbaar dat VVD spelletje. Ieder moet het voor zichzelf maar een beetje leuk maken voortaan, doe wat je wil maar hou een beetje je verstand. Daar laat ik het maar bij…

VVD blijkt inderdaad onbetrouwbaar, ongelofelijk dat ze zich voor het karretje van Groen Links en Partij Voor De Dieren hebben laten spannen.

Drank- en drugsmisbruik en het zware illegale vuurwerk zijn de oorzaak van alle problemen en ze verbieden het legale consumentenvuurwerk, slaat nergens op, echt belachelijk!

Als het vuurwerkverbod een meerderheid gaat krijgen dan is de oudejaarstraditie ter ziele en schaf ik deze helemaal af, dan heeft deze traditie zijn glans verloren en heeft het voor mij geen enkele waarde meer.

Wederom een Nederlandse traditie die door LINKS naar de knoppen geholpen is en vele zullen nog volgen.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al verwacht had. Het is over en uit! Nederland is definitief naar de klote. Al onze tradities gaan naar de tering. Het enige wat we nog mogen is betalen en het liefst zo goedkoop mogelijk sterven. Succes met handhaven! Mag oprecht hopen dat alles opgeblazen word. Laat die varkens het maar voelen in Den haag

Als, en alleen als, aan de volgende voorwaarden wordt voldaan, zal de VVD een vuurwerkverbod steunen, om onze hulpverleners en agenten te beschermen:
  1. Er komt een effectief handhavingsplan van politie en gemeenten. Daarbij eisen we van het kabinet dat de handhaving op illegaal vuurwerk wordt geïntensiveerd, in de volle breedte en wel direct. Hierbij verwachten we zichtbare inspanningen van de steden die al eerder een afsteekverbod instelden.
  2. Een veilige jaarwisseling sluit vuurwerk niet volledig uit. In de wet leggen we vast dat de burgemeester een ontheffing kan geven aan een vereniging die op lokaal niveau consumentenvuurwerk afsteekt, voor de buurt. En we geven ruim baan aan de lokale vuurwerkshows.
  3. De ondernemers mogen niet de dupe zijn. De sector moet op een eerlijke en nette manier gecompenseerd worden.

Er kan niet worden voldaan aan de voorwaarden mensen! Onhaalbaar!

Het zijn echt verraders van hun eigen partij, met de hoeveelheid leugens/bedrog die ze elke keer weer toepassen, bizar dat ze nog bestaan/leden/stemmers hebben, je kan immers nooit/niet op ze vertrouwen.

Verassend.... nou dan gaan we al eens een beetje kijken waar we naar toe gaan met oud en nieuw want deze jongen blijft iig niet hier

Verassend.... nou dan gaan we al eens een beetje kijken waar we naar toe gaan met oud en nieuw want deze jongen blijft iig niet hier
Juist niet.. mocht het allemaal doorgaan laat ze dan maar aantonen dat ze kunnen handhaven En dat gaat hem niet worden, op elkaar hoek een agent of boa.. onmogelijk. En in de dorpen al helemaal niet, daar is niet eens een politiebureau.

Wordt dus een voorraadje aanleggen voor de komende jaren en gewoon stoken, uiteraard minder, maar gestookt gaat er worden. Dit laten we toch niet zonder slag of stoot gebeuren?

Komende jaarwisseling zal dan wel een record aantal gewonden gaan opleveren. Zwarthandel en niet getest vuurwerk zal de boventoon voeren. We hebben gezien wat voor een enorm succes de vuurwerkvrije steden waren afgelopen jaren. Ik wens ze alle succes!

Juist niet.. mocht het allemaal doorgaan laat ze dan maar aantonen dat ze kunnen handhaven En dat gaat hem niet worden, op elkaar hoek een agent of boa.. onmogelijk. En in de dorpen al helemaal niet, daar is niet eens een politiebureau.

Wordt dus een voorraadje aanleggen voor de komende jaren en gewoon stoken, uiteraard minder, maar gestookt gaat er worden. Dit laten we toch niet zonder slag of stoot gebeuren?
Tuurlijk aan mij zal het niet liggen. Helaas ben ik hier niet de baas en die van mij heeft het af en toe nog over hoe gezellig het hier was afgelopen oud en nieuw (25k schade aan de flat door f4 snuivers)

GroenLinks-PvdA-Kamerlid Jesse Klaver, één van de initiatiefnemers van het vuurwerkverbod, is opgetogen over de steun van de VVD. "Het begon met oogartsen, hulpverleners, dierenbeschermers, raadsleden en velen anderen die zich uitspraken. De chaos met oud en nieuw kan zo niet langer. Nu lijkt de politiek ze eindelijk te horen. Een Kamermeerderheid voor een nieuwe vuurwerktraditie is binnen handbereik."

De politiek heeft er helemaal niets aan gedaan om de vuurwerktraditie in ere te houden met legaal siervuurwerk en zonder zwaar illegaal vuurwerk en relschoppers.
Hadden ook eerst het zware illegale vuurwerk en de relschoppers hard aan kunnen aanpakken en dit hebben ze nagelaten.

Ik hoop dat het 1 grote chaos wordt met oud&nieuw, niet alleen met aanstaande jaarwisseling maar ook de komende jaarwisselingen, ze zouden willen dat ze het vuurwerkverbod nooit ingevoerd hadden!

Ik vind een vuurwerkverbod gewoon onterecht.

Het is duidelijk dat zwaar illegaal vuurwerk en drank- en drugsmisbruik de allergrootste boosdoener is, dan ga je toch geen legaal consumentenvuurwerk verbieden?

Back
Bovenaan