HVLV Statusupdates

Dat niks zeker is, is iets wat zeker is. Zeker in Politiek Den Haag. ;)

Uiteraard hopen we van harte dat alle inspanningen leiden tot de gehoopte uitkomst en het niet komt tot een vuurwerkverbod. Natuurlijk wordt er ook rekening gehouden met een worst-case uitkomst en liggen er diverse scenario’s voor wanneer het wel tot een verbod komt.
Dat laatste vind ik ook wel prettig om te horen. Stiekem was ik er al vanuit gegaan dat de strijd dan nog niet gestreden zou zijn...
Zet m op mannen!!

hier in wijchen is vandaag gestemd 10 voor een verbod 13 tegen. Beetje online alles gevolgd. maar ik schrik echt van het slechte voorbereiden en de regels kennen van vuurwerk. Hier hebben ze het nog steeds over rotjes. En dan denken sommige dat als je een verbod hebt de inwoners niet naar het buitenland gaan. Duitsland is 20 minuutjes rijden.

Mij is ondertussen wel duidelijk dat cda voor een verbod is.

Overigens komt het wel voor dat aangenomen motie toch niet worden uitgevoerd door het kabinet. Dat zet wel veel op het spel wat betreft kabinet en vertrouwen van de kamer etc. maar het komt voor.

Dat klopt. Alleen praten we hier helaas niet over een motie, maar over een wetsvoorstel.
Ook daar zijn er historische uitzondering voor

initiatiefwetsvoorstel die niet werden bekrachtigd
in 1917 (over onderwijssalarissen), in 1928 (over het leerlingental) en in 1994 (over lastenverlichting voor het mkb)

Dat klopt. Alleen praten we hier helaas niet over een motie, maar over een wetsvoorstel.
Maar is het kabinet dan verplicht dit wetsvoorstel aan te nemen? Of kunnen ze dit ook naast zich neer leggen?
Je ziet ik weet helemaal niks van politiek en vraag me dus echt af wat er kan gebeuren...

Maar is het kabinet dan verplicht dit wetsvoorstel aan te nemen? Of kunnen ze dit ook naast zich neer leggen?
Je ziet ik weet helemaal niks van politiek en vraag me dus echt af wat er kan gebeuren...
In principe is zo een wetsvoorstel dan gewoon democratisch aangenomen en hoort het uitgevoerd te worden. Dus naast zich neerleggen zal helaas in deze zeker niet gaan gebeuren als het aangenomen word!!

Kan een wetsvoorstel ook weer ongedaan gemaakt worden?

Stel we krijgen een nieuwe kabinet die een meerderheid vormt, en die wilt vuurwerk terug hebben kunnen ze dat wetsvoorstel weer ongedaan krijgen ?

Stel we krijgen een nieuwe kabinet die een meerderheid vormt, en die wilt vuurwerk terug hebben kunnen ze dat wetsvoorstel weer ongedaan krijgen ?
Dan komt er gewoon een nieuw wetsvoorstel voor zover ik weet en werkt t weer t zelfde als dat t nu werkt, de meerderheid beslist. Maar eenmaal weg zal t nooit meer terug komen hoor..😅

Dan komt er gewoon een nieuw wetsvoorstel voor zover ik weet en werkt t weer t zelfde als dat t nu werkt, de meerderheid beslist. Maar eenmaal weg zal t nooit meer terug komen hoor..😅
Ik dacht eigenlijk dat we na het corona jaar al fucked waren.. maar dat heeft me toen toch verbaasd dus ik sluit ook echt niet uit dat het dan voor altijd weg blijft, al is de kans bijzonder groot natuurlijk.

De effecten van een wet kunnen teniet worden gedaan krachtens de inwerkingtreding van een nieuwe wet. Die nieuwe wet zal dan moeten bepalen dat de inhoud van de voorgaande wet vervalt.

Zojuist de aflevering gekeken en het wordt inmiddels wel een kapotte langspeelplaat. Vuurwerkverbod want: 1. Beter te handhaven. 2. Pijlen en cobra’s zijn gevaarlijk. 3. Doden en zwaargewonde kinderen die hun handen verliezen. 4. We laten de politie niet aan hun lot over.

Rare argumenten want geen van deze peoblemen worden er door opgelost.
Rutger is irritant, politiebond mevrouw heeft geen idee…

Zojuist de aflevering gekeken en het wordt inmiddels wel een kapotte langspeelplaat. Vuurwerkverbod want: 1. Beter te handhaven. 2. Pijlen en cobra’s zijn gevaarlijk. 3. Doden en zwaargewonde kinderen die hun handen verliezen. 4. We laten de politie niet aan hun lot over.

Bedankt voor de samenvatting :thumbup:
Ben op vakantie dus kon het niet bekijken maar de strekking van jouw samenvatting zegt genoeg.

Ik zie het maar als een voordeel dat die jankende linksmenschen er geen fuck van weten. Daarin ligt nog veel ruimte voor de hvlv om onze passie te beschermen.

Ik dacht eerst dat Rutger gewoon advocaat van de duivel speelde met zijn teksten, maar het gaat de hele uitzending door

Verbod op "KNAL VUURWERK" was ook zo geintroduceerd. "Dan is elke knal illegaal, kunnen we beter handhaven"

en nu zijn we hier

Volgende week de week van de waarheid.. eind deze week zal vermoedelijk het laatste wanhoopsmediaoffensief starten vanuit 'links'. Hopelijk zijn 'we' goed voorbereid en gaan 'we' ook proactief zelf nieuws proberen te maken. Jullie doen goed werk, veel ook achter de schermen. Maar mochten jullie een update kunnen geven en aan kunnen geven wat er ondertussen gebeurt, dan zou dat top zijn! :d

Volgende week de week van de waarheid.. eind deze week zal vermoedelijk het laatste wanhoopsmediaoffensief starten vanuit 'links'. Hopelijk zijn 'we' goed voorbereid en gaan 'we' ook proactief zelf nieuws proberen te maken. Jullie doen goed werk, veel ook achter de schermen. Maar mochten jullie een update kunnen geven en aan kunnen geven wat er ondertussen gebeurt, dan zou dat top zijn! :d

Ik ben ook reuze benieuwd of er nog ontwikkelingen/updates zijn, vanuit de politiek is het erg stil naar ons toe, krijgen geen antwoord op de mailtjes die er verstuurd worden.

Best kans dat (met RvS advies van vandaag) kabinet nog valt voor dit voorstel erdoorheen komt. Kan dat de indieners het er nog doorheen proberen te jagen of als....eh, dat woord dat ze het zo belangrijk vinden toch door een demissionair kabinet te willen laten behandelen maar ik meen tegengekomen te zijn dat dit ook al eerder werd afgewezen.

Back
Bovenaan