De Jaarwisseling in perspectief; Ons wapenfeit in aanloop naar de behandeling van het initiatief wetsvoorstel.

HVLV

VWC lid
Trouwe volgers en supporters,

Na de jaarwisseling is Stichting HVLV direct aan de slag gegaan om data te verzamelen en in perspectief te plaatsen. Dit heeft geresulteerd in onze nieuwe brochure: De jaarwisseling in perspectief.

Deze brochure bevat het hele, eerlijke en onderbouwde verhaal over de onzinnigheid van een verbod op legaal siervuurwerk. Alle argumenten, alle nieuwe data, voorzien van bronnen. En hij had niet op een beter moment klaar kunnen zijn.

Wij gaan er uiteraard voor zorgen dat deze brochure bij de relevante partijen en politici in de mailboxen belanden. Maar we hopen dat er vanuit de liefhebbers ook een brede beweging op gang komt om deze brochure zoveel mogelijk te verspreiden. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de Nederlandse politiek niet om ons verhaal heen kan.

Wij geloven in het gezonde verstand van de kamerleden en denken dat ze de juiste keuze zullen maken wanneer ze ook echt goed zijn geïnformeerd. Helpen jullie mee om ons verhaal bij zoveel mogelijk politici in de mailbox te krijgen?

We hopen wederom op jullie steun te mogen rekenen.

De brochure is te downloaden via de volgende link:

Laatst bewerkt:
Trouwe volgers en supporters,

Na de jaarwisseling is Stichting HVLV direct aan de slag gegaan om data te verzamelen en in perspectief te plaatsen. Dit heeft geresulteerd in onze nieuwe brochure: De jaarwisseling in perspectief.

Deze brochure bevat het hele, eerlijke en onderbouwde verhaal over de onzinnigheid van een verbod op legaal siervuurwerk. Alle argumenten, alle nieuwe data, voorzien van bronnen. En hij had niet op een beter moment klaar kunnen zijn.

Wij gaan er uiteraard voor zorgen dat deze brochure bij de relevante partijen en politici in de mailboxen belanden. Maar we hopen dat er vanuit de liefhebbers ook een brede beweging op gang komt om deze brochure zoveel mogelijk te verspreiden. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de Nederlandse politiek niet om ons verhaal heen kan.

Samen kunnen we ervoor zorgen dat als ze in het uiterste geval de fout maken om voor een legaal siervuurwerkverbod te stemmen, ze tenminste daadwerkelijk weten dat ze een fout maken, omdat ze in hun achterhoofd dondersgoed weten hoe het echt zit.

We hopen wederom op jullie steun te mogen rekenen.

De brochure is te downloaden via de volgende link:

Mooie brochure! Om het delen te stimuleren; Delen van de factsheet zoals de dalende lijn ongevallen zou mooi zijn in een soort 'spotify wrapped' jasje te gieten. Dat kan makkelijk in verhalen gedeeld worden. Brochure va 12MB kan ik niet uploaden op bijvoorbeeld instagram.

Chapeau, mooi werk!

"Vrijwel alle ellende tijdens de jaarwisseling wordt veroorzaakt doorbewust wangedrag met zwaar illegaal vuurwerk, vaak in combinatie met alcohol.
De wantoestanden hebben niets meer met een leuke vuurwerktraditie te maken.
Dit is precies ons punt: Leg de focus waar deze dient te liggen; Geef relschoppers hun straf, maar blijf van de traditie af."
Prachtig verwoord!

Het lekkerste zou zijn om die brochure op een website te plaatsen in plaats van een te downloaden bestand. Niet elke organisatie mag alles zomaar downloaden, en zeker in deze jaren met de hele cyberwar. Is er een mogelijkheid de pdf online te publiceren op een beveiligde (https) URL?
Zeker. Gaan we voor zorgen.

Wat ik wel mis in de brochure is de prioriteit van de politie in gebieden waar relatief veel ongelukken gebeuren. (punt 3)
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5487643/vuurwerkverbod-nauwelijks-gehandhaafd.
"De meeste gemeenten geven aan dat het simpelweg onmogelijk is om het verbod te handhaven in de nieuwjaarsnacht, als de hulpdiensten sowieso al handen tekortkomen. "Het is ongelofelijk moeilijk te handhaven", zegt een woordvoerder van de gemeente Haarlem, waar ondanks het verbod ook veel vuurwerk werd afgestoken. "De politie had zijn handen vol.""
"Ook in Amsterdam werd het verbod niet gehandhaafd. Ook een woordvoerder van de gemeente Amsterdam stelt dat het handhaven geen prioriteit had: "Politie en andere hulpdiensten hebben wel wat beters te doen tijdens de nieuwjaarsnacht.""

Wat ik wel mis in de brochure is de prioriteit van de politie in gebieden waar relatief veel ongelukken gebeuren. (punt 3)
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5487643/vuurwerkverbod-nauwelijks-gehandhaafd.
"De meeste gemeenten geven aan dat het simpelweg onmogelijk is om het verbod te handhaven in de nieuwjaarsnacht, als de hulpdiensten sowieso al handen tekortkomen. "Het is ongelofelijk moeilijk te handhaven", zegt een woordvoerder van de gemeente Haarlem, waar ondanks het verbod ook veel vuurwerk werd afgestoken. "De politie had zijn handen vol.""
"Ook in Amsterdam werd het verbod niet gehandhaafd. Ook een woordvoerder van de gemeente Amsterdam stelt dat het handhaven geen prioriteit had: "Politie en andere hulpdiensten hebben wel wat beters te doen tijdens de nieuwjaarsnacht.""
Die woordvoerder van de gemeente Haarlem zegt andere dingen dan de politiemensen zelf uit die stad. "De politie had zijn handen vol" terwijl een maatje (Agent in Haarlem) van me zei dat het een rustige jaarwisselingen was. Normaal gesproken wordt er ergens wel ME ingezet omdat het uit de hand loopt maar de ME heeft niets hoeven doen.

Propagandaaaaaa

Die woordvoerder van de gemeente Haarlem zegt andere dingen dan de politiemensen zelf uit die stad. "De politie had zijn handen vol" terwijl een maatje (Agent in Haarlem) van me zei dat het een rustige jaarwisselingen was. Normaal gesproken wordt er ergens wel ME ingezet omdat het uit de hand loopt maar de ME heeft niets hoeven doen.

Propagandaaaaaa
Niet helemaal waar, volgens mij heeft de ME nog huisgehouden in Schalkwijk.

Schalkwijk is geen Haarlem.
In Kerkdriel moest de ME ook uitrukken.
En in de buurt van plaatsen zoals Veen een Hedel zal de ME echt stand-by ergens op een verlaten parkeerplaats gestaan hebben.
Maar ja, als de de hele oudjaarsnacht aan het geiten breien bent.

de link alvast gedeeld op m'n youtube in mijn community!

Afgelopen weekend gedoneerd, zal kijken of er nog meer te bedenken valt! :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Heel mooi gemaakt en verwoord. Worden deze folders ook afgedrukt om uit te delen? Wil hier uiteraard ook voor (mee)betalen.

• Like
Waarderingen: bkc
@HVLV Goed bezig! Hebben jullie iets van Social Media afbeeldingen (Die passend zijn voor de socials) die we kunnen delen samen met de link van de flyer?
As we speak zijn we ze aan het maken.
Heel mooi gemaakt en verwoord. Worden deze folders ook afgedrukt om uit te delen? Wil hier uiteraard ook voor (mee)betalen.
Yes, deze worden ook gedrukt.

Dat was het jaar daarvoor..

Volgens media is er idd ME inzet geweest bij een brandend voertuig in de Slachthuisbuurt. Echter heeft daar alleen de gewone politie kort op linie gestaan om ruimte en veiligheid te creëren voor het brandweer personeel.

Dat was het jaar daarvoor..

Volgens media is er idd ME inzet geweest bij een brandend voertuig in de Slachthuisbuurt. Echter heeft daar alleen de gewone politie kort op linie gestaan om ruimte en veiligheid te creëren voor het brandweer personeel.
Feiten verdraaien noemen ze dat...zijn ze erg goed in als t ze uitkomt.

Back
Bovenaan