Einde van producten in kooi.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heerlijk heb genoten van 20mm caliber snelgeschoten. Neemt niet weg dat de producten die in kooi zaten spectaculairder waren maar in mijn jeugd waren de potjes een stuk minder en afgelopen jaarwisseling heb ik echt mooie kleine potjes en compounds geschoten zonder kooi. Ik zeg hier niet mee dat ik het eens ben met de regelgeving, heb ook spul gehad wat volgens de wet niet mag en ik vind dat het verbod op klein knalspul meewerkt aan groot knalspul onder jongeren. Wat mensen denk ik wel vergeten is dat het legale siervuurwerk een stuk groter is dan 10 jaar geleden.

Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heerlijk heb genoten van 20mm caliber snelgeschoten. Neemt niet weg dat de producten die in kooi zaten spectaculairder waren maar in mijn jeugd waren de potjes een stuk minder en afgelopen jaarwisseling heb ik echt mooie kleine potjes en compounds geschoten zonder kooi. Ik zeg hier niet mee dat ik het eens ben met de regelgeving, heb ook spul gehad wat volgens de wet niet mag en ik vind dat het verbod op klein knalspul meewerkt aan groot knalspul onder jongeren. Wat mensen denk ik wel vergeten is dat het legale siervuurwerk een stuk groter is dan 10 jaar geleden.
De dynamiek is ook compleet veranderd.
Vroeger stak je om 16:00 een 19 shotscake af en genoot je van elkaars potten.(compounds zag je zelden of nooit)
Nu jaagt iedereen zo veel zo groot en zo heftig mogelijk de lucht in. Zit veel mooi spul tussen hoor maar de charme mist vaak wel daardoor.
Ook hier, ik steek een stuk aan en de buurman tegelijkertijd. Doe dat om beurten dan zie je beiden, het is geen piemelwedstrijd 😂
Alleen adrenaline telt lijkt het haast wel. Komt ook doordat je tussen 6 en 2 moet afsteken.
Ben sterk geneigd kleiner te gaan en nog maar 1 compound te nemen

Hmm, ik zat zo even te denken en dan viel mij iets op, namelijk twee dingen, ten eerste werd hiervoor al een heel hoogwaardig product zonder kooi verkocht voor een behoorlijk hoog bedrag, namelijk de Iro Kin Beauty van Lesli (wie anders). Dit product werd heel goed ontvangen en was dan ook uitverkocht. Afgelopen jaar kwam Lesli ineens met een hele lijn zeer hoogwaardige en kooiloze producten waar ook een behoorlijke prijskaartje aan zat (RIAKEO). Het lijkt het dus op dat men met de Iro Kin Beauty wilde testen hoe ver ze konden gaan, met name wat betreft de prijs. Het heeft er alle schijn van dat Lesli iedereen altijd een stapje voor is, alsof ze iemand binnen de regering heeft zitten die hen van informatie voorziet. Maar eigenlijk moet hier de vraag gesteld worden van wie het idee kwam om kooien te gaan verbieden en waarom dan zo plots? Het kan niet vanwege de aangevoerde reden komen, want als dat de reden zou zijn, dan hebben ze 10 jaar liggen te slapen. Dus nee, de opgegeven reden is gewoon BS. Wat denk je wat nu gaat gebeuren denk je? Een markt met kooiloze producten en welk merk gaat daarbij straks domineren? Yep, RIAKEO! En wie voert die in? Yep,. Lesli! Welke importeur gaat dan straks een nog groter stuk van de taart krijgen? Alweer Lesli. Want het zal wel heel erg moeilijk gaan worden voor alle andere importeurs om minimaal gelijkwaardige producten te gaan invoeren die zich kan meten met Riakeo. Ja, er zijn zeker nog wel artikelen die het goed doen zonder kooi, maar we moeten hier wel eens realistisch naar gaan kijken, RIAKEO is toch wel op dit moment The Bomb! Lijkt me dus niet geheel toevallig allemaal. Maar is maar een gedachten.

Hmm, ik zat zo even te denken en dan viel mij iets op, namelijk twee dingen, ten eerste werd hiervoor al een heel hoogwaardig product zonder kooi verkocht voor een behoorlijk hoog bedrag, namelijk de Iro Kin Beauty van Lesli (wie anders). Dit product werd heel goed ontvangen en was dan ook uitverkocht. Afgelopen jaar kwam Lesli ineens met een hele lijn zeer hoogwaardige en kooiloze producten waar ook een behoorlijke prijskaartje aan zat (RIAKEO). Het lijkt het dus op dat men met de Iro Kin Beauty wilde testen hoe ver ze konden gaan, met name wat betreft de prijs. Het heeft er alle schijn van dat Lesli iedereen altijd een stapje voor is, alsof ze iemand binnen de regering heeft zitten die hen van informatie voorziet. Maar eigenlijk moet hier de vraag gesteld worden van wie het idee kwam om kooien te gaan verbieden en waarom dan zo plots? Het kan niet vanwege de aangevoerde reden komen, want als dat de reden zou zijn, dan hebben ze 10 jaar liggen te slapen. Dus nee, de opgegeven reden is gewoon BS. Wat denk je wat nu gaat gebeuren denk je? Een markt met kooiloze producten en welk merk gaat daarbij straks domineren? Yep, RIAKEO! En wie voert die in? Yep,. Lesli! Welke importeur gaat dan straks een nog groter stuk van de taart krijgen? Alweer Lesli. Want het zal wel heel erg moeilijk gaan worden voor alle andere importeurs om minimaal gelijkwaardige producten te gaan invoeren die zich kan meten met Riakeo. Ja, er zijn zeker nog wel artikelen die het goed doen zonder kooi, maar we moeten hier wel eens realistisch naar gaan kijken, RIAKEO is toch wel op dit moment The Bomb! Lijkt me dus niet geheel toevallig allemaal. Maar is maar een gedachten.
Ik ga even je complot theorieën de grond in stappen,

Riakeo is een eigen merk van HFF (Happy Family Fireworks) laat dat nou een erg grote producent zijn van vuurwerk in China, deze fabriek produceert al jaren producten voor oa Lesli en Vuurwerkvisie (oude vuurwerk totaal). Dus dat Lesli Riakeo gaat voeren is vrij logisch daarnaast was Funke NL lastig maar zocht Lesli wel weer naar iets exclusief. 1+1 = 2.

Daarnaast was Vulcan dit jaar al volledig kooiloos, ook hier zaten prachtige producten tussen.

Ook bij Broekhoff, Rubro enzovoorts zaten al toppers kooiloos tussen.

De dynamiek is ook compleet veranderd.
Vroeger stak je om 16:00 een 19 shotscake af en genoot je van elkaars potten.(compounds zag je zelden of nooit)
Nu jaagt iedereen zo veel zo groot en zo heftig mogelijk de lucht in. Zit veel mooi spul tussen hoor maar de charme mist vaak wel daardoor.
Ook hier, ik steek een stuk aan en de buurman tegelijkertijd. Doe dat om beurten dan zie je beiden, het is geen piemelwedstrijd 😂
Alleen adrenaline telt lijkt het haast wel. Komt ook doordat je tussen 6 en 2 moet afsteken.
Ben sterk geneigd kleiner te gaan en nog maar 1 compound te nemen
Ja, ik begin om 18:00 rustig. Als een buurtgenoot iets afsteek wacht ik en kijk ik. Om 12 uur steek ik niks af en geniet. 12:30 ga ik dan verder.

Nu nog geld hebben om de volle mep te betalen ;)

Ik toevallig afgelopen jaar voor het eerst toen ik mn breakout had opgehaald bij donadoni.
Hun hadden dr zelf een sticker opgeplakt met de text 'let op deze zit in een kooi'. Heel goed! Kijk wij weten dat maar de gemiddelde huisvader niet.

Had het een paar jaar geleden nog met een special#2 bij de intratuin hier. De huisvadertent bij uitstek.
Die kwam nog in een kooi dus je wil idd niet weten hoeveel 'normale' afstekers gek staan te kijken om 00.00.
Huisvadertent😁

Ik denk dat liefhebbers moeten stoppen met allerlei wildwest verhalen spuien!

Is het ooit bij mensen opgekomen dat er meer speelt dan alleen een verbod op kooien? Dat de branche wellicht geen andere keuze heeft dan kiezen uit 2 kwaden om onze geliefde hobby uberhaupt nog levensvatbaar te laten zijn?

Dat de branche/ hvlv wellicht geen volledige openheid van zaken kan geven op een openbaar forum omdat dit ' de zaak' zou schaden?

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en openheid van zaken gegeven kan worden!

Laten we ook even stellen dat we nog maar net levensvatbaar zijn. We liggen aan het infuus, de hart long machine en worden dus in kunstmatige coma gehouden. Het is een kwestie van hopen dat we ooit nog uit die coma geraken. Maar diep in ons hart weten we wel beter. Daarmee wil ik niet zeggen dat we niet strijdbaar zijn en moeten zijn, echter weten we allemaal dat er een stip aan de horizon staat die inhoudt dat er een verbod gaat komen. Hoe lang dat duurt is dan de vraag, waar dan de volgende vraag uit voort vloeit: hoe lang willen we nog producten "weg geven" om zogenaamd levensvatbaar te zijn als die levensvatbaarheid een diepe coma inhoudt?

P.S Ik zat eveneens in het kamp "alles om de traditie te behouden" maar ik begin daar zo langzamerhand ook een kentering bij mezelf waar te nemen.

Ik heb het hele topic niet goed doorgelezen, maar komt het de importeurs niet gewoon heel goed uit alles zonder kooi te doen? Lesli is er al mee begonnen, het scheelt zoveel geld qua productie en vervoer qua gewicht lijkt me.

Ik heb het hele topic niet goed doorgelezen, maar komt het de importeurs niet gewoon heel goed uit alles zonder kooi te doen? Lesli is er al mee begonnen, het scheelt zoveel geld qua productie en vervoer qua gewicht lijkt me.
Want importeurs zijn al die jaren gedwongen en hadden geen andere keuze dan het importeren van vuurwerk met kooi? En na x aantal jaren komt het 'eigenlijk wel uit' om zonder kooi te importeren?

Wordt er echt zo simplistisch gedacht over importeurs ja?

Klopt dat het legale siervuurwerk veel groter is dan vroeger. Geef mij het vuurwerk terug van 45 jaar geleden en ik klaag nergens meer over. 😊 Babyvuurpijltjes met zilverkruit, astronauten, kanonslagen, starballs, goede happiness, luchthuilers enz. enz. Als 'oude' man speel ik daar nog net zo graag mee. 😎

Mannen, kooi verwijderen in de opslag betekent per definitie opslaan van 1.3G. Dat daar allicht de laatste 3 dagen wat soepeler mee wordt omgegaan, betekent niet dat het toegestaan is.
Daarom mag uitgepakt vuurwerk (zonder kooi ) dus alleen in de buffer bewaarplaats of de verkoop ruimte aanwezig zijn. Overigens is uitgepakt vuurwerk altijd ongeclassificeerd. Classificatie geldt alleen voor producten in de originele transport verpakking, en vervalt dus automatisch bij het verwijderen van de doos en/of kooi.

Want importeurs zijn al die jaren gedwongen en hadden geen andere keuze dan het importeren van vuurwerk met kooi? En na x aantal jaren komt het 'eigenlijk wel uit' om zonder kooi te importeren?

Wordt er echt zo simplistisch gedacht over importeurs ja?

Nou als je al die kostenstijgingen ziet......

Back
Bovenaan