Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yes !!! Een waarschuwing van het KNMI. Dan gaat het dus meevallen ... :angel: :p #geintjenatuurlijk
We gaan het meemaken morgen. Als het echt te hard waait, dan moet het maar weer op zolder. Gelukkig ook wat rambakken die "windproof" zijn wat mij betreft.

Volgens Rijnmond gaat de show op de Erasmusbrug door, dat is voor mij hemelsbreed een kilometer of 15 dus goede hoop dat het hier ook redelijk afloopt.

Misschien tegen beter weten in, maar ik heb goede hoop voor morgen. Volgens buienradar, moet het hier nu windkracht 3 zijn. En morgen windkracht 4. Lijkt hier nu behoorlijk windstil te zijn, ondanks dat wij aan de rand van een woonwijk wonen.

Momenteel in de regio overal BFT4/5 vandaag maar vind het meer aanvoelen als 2/3

Rook waait wel iets weg maar echt niet zo extreem als vorig jaar met de wind.
Snap het allemaal niet meer 🤷‍♀️

Afgelopen 2 jaarwisselingen in meervoud Riakeo bakken geschoten met veel goud, en al hoewel het sierlijke weg waait is het wel zo dat het goud letterlijk over je heen waait wat best een uniek effect geeft. Ik zou het zo weer doen. Maar dan wel weer per 2 omdat het toch wel uitdunt.

Als finale dit jaar wederom meerdere goudbakken tegelijk :p

De welbekende weerapps geven bij mij windkracht 4 en droog aan, hetzelfde als nu. Maar het waait amper, een stuk minder iig dan afgelopen oud en nieuw.

Ik ben benieuwd wat het daadwerkelijk wordt!

Nieuwste harmonie kaarten. Run 09:00 nog steeds prima. Hele land op uiterste noorden en kop van Nh na bft 5 of eronder. Overigens op 1/1 valt de wind na 18:00 ook redelijk snel terug naar 3.

Hoe zien de weermannen de HARMONIE kaarten?

Mijn vraag aan de kenners van de weerkaartjes sluit wel een beetje aan bij de post hierboven. Ik zie dat bij mij de fijnmazige modellen (Harmonie en ICON) een net andere windrichting kiezen dan de grovere modellen (GFS en EC). Scheelt zeg maar 0,5-1 BFT. Wat op zich best een verschil kan maken tijdens het stoken. Is het zo dat Harmonie en ICON een reëler beeld geven van hoe morgen echt is? Zit hier ook nog eens redelijk beschut, dus al met al kan het wel eens ietsje beter uitvallen dan vorig jaar.

Hier in LWD al een goede windkracht 5. Merk je wel. Windvlagen tot 50km/u. Hoop dan maar dat dit morgen ook zo is anders gekkenwerk. Zie in rest van het land windvlagen rond de 30-35km/u. Wat zou ik daar voor tekenen gelijk.

Ik begin wel positiever te raken over west Brabant! Wind hetzelfde als vorig jaar en wellicht wat minder. Ideaal? Nee, maar heb prima genoten vorig jaar. Qua regen gelukkig een hele stuk beter dan vorig jaar. Gewoon droog. Vorig jaar hadden we ook te maken met buien en die veroorzaakte kut windstoten. Ook de vuurwerkshow in Rotterdam gaat door en ook dat is voor mij een positief teken! Vreugde vuren vanavond de fik in, maar dat is logisch! Ik wil alle weermannen bedanken! Stress level ging weer te hoog helaas. En voor de mensen in het noorden en vooral NW hoop ik dat de windkracht toch op 5 blijft!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan