Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zuid-Limburg logischerwijs de beste papieren tijdens de jaarwisseling. Ligt het diepst landinwaarts en verder verwijderd van het lagedrukgebied (minder drukgradiënt). Daarom is alles ten noorden en westen daarvan langzaam toenemend verslechterend.

Tijdens de avond een volle 4 Bft, met windstoten zo rond 50 km/u. Tijdens de jaarwisseling zelf een hoge windkracht 4, schertsend met 5 Bft (tegen tot rond 29 km/u) met windstoten van 55-60 km/u. Dit is het beste wat in het laatste EC ensemble mogelijk is binnen Nederland.

Bijlagen

• Screenshot_16.png
    Screenshot_16.png
    152,4 KB · Weergaven: 43
  • Screenshot_17.png
    Screenshot_17.png
    151,7 KB · Weergaven: 43
  • KNMI_expertpluim_Maastricht_Beek_Windstoten_202412290000.jpeg
    KNMI_expertpluim_Maastricht_Beek_Windstoten_202412290000.jpeg
    61,7 KB · Weergaven: 43
Hier dezelfde Harmoniekaarten met direct de windkracht in Beaufort. Makkelijker te lezen voor de meesten hier, dan is omrekenen van knopen naar km/u naar windkracht niet nodig.
harmonienl_slpwind_2024122909-057.pngharmonienl_slpwind_2024122909-060.png

Normaliter ben ik niet zo van nu al kijken naar wat allerlei weer sites zeggen,maar heb t nu voor de grap is even gedaan.
Allemaal zeggen ze nu voor omgeving Dordrecht,7% kans op wat regen,maar bij allemaal staat 0mm de hele dag/nacht door voor DE dag.
Het enigste wat spelbreker kan zijn is dat ze allemaal roepen 4 of 5 bft wind,de hele dag door.
Persoonlijk zou ik al tekenen voor deze voorspelling qua regen,al hoop ik dat het qua wind dan 4 word,liever nog minder,maar goed,je kan niet alles hebben ;)

Hetzelfde voor de windstoten

Bijlagen

• harmonienl_gust_2024122909-057.png
    harmonienl_gust_2024122909-057.png
    309,9 KB · Weergaven: 89
  • harmonienl_gust_2024122909-060.png
    harmonienl_gust_2024122909-060.png
    315,4 KB · Weergaven: 88
Normaliter ben ik niet zo van nu al kijken naar wat allerlei weer sites zeggen,maar heb t nu voor de grap is even gedaan.
Allemaal zeggen ze nu voor omgeving Dordrecht,7% kans op wat regen,maar bij allemaal staat 0mm de hele dag/nacht door voor DE dag.
Het enigste wat spelbreker kan zijn is dat ze allemaal roepen 4 of 5 bft wind,de hele dag door.
Persoonlijk zou ik al tekenen voor deze voorspelling qua regen,al hoop ik dat het qua wind dan 4 word,liever nog minder,maar goed,je kan niet alles hebben ;)
Omgeving Dordrecht? Dat is dan niet Dordrecht zelf😜

Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt. Dat heeft een maat uit Dordt (Paap inmiddels) mij laatst nog haarfijn uitgelegd hahaha.

Ouderwets rotjes weer wordt het. Gelukkig heb ik daar nog wat van liggen voor m'n kids. Beschut plekje uit de wind zoeken en stoken maar 💥😁

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan