Top 3 must-have vuurwerk met kooi (ivm verbod vanaf volgend jaar).

Volgend jaar gaat al het vuurwerk met kooi eruit, zoals het er nu naar uitziet. Zag een soortgelijk topic maar dan voor kooiloos vuurwerk, dus bij deze vroeg ik me af wat jullie favo's voor kooi vuurwerk zijn. Momenteel echter, zijn er nog best wel wat producten met kooi op de markt, dus laten we het houden op een top 3. De absolute 3 musthaves die er volgend jaar niet meer zijn en je ze dus nu nog het kan per direct moet inslaan om ze nog mee te kunnen maken. Welke zijn dit volgens jou?

Lastige! Van alle die ik heb geschoten en nog te koop zijn

1. Mega Willows
2. Dutch Protocol
3. Glitter Willow 2 colorz

Is het al zeker dat alles kooiloos word?
Dacht zelf dat het nog niet definitief was eigenlijk. En uit welke hoek komt deze beslissing?

Dacht zelf dat het nog niet definitief was eigenlijk. En uit welke hoek komt deze beslissing?
nieuwe wet die is aangenomen waardoor alles met kooi verboden wordt, dus vanuit de politiek.
verder voor mij absolute must have
1. Caïro Crackling
2. Yellow river
3. Cliffhanger

Van de producten die ik zelf heb geschoten:

1- Event immortal gold
2- Transbomber
3- Caïro crackling

Gebaseerd op 100 shots 30mm
Klassieker: Rubro - Immortal gold
Stabiel en goed: Wolff - Breakout
Gokje: Rubro - Sky symphony of coconut bounty

nieuwe wet die is aangenomen waardoor alles met kooi verboden wordt, dus vanuit de politiek.
Voor de goede orde: de nieuwe wet is helemaal nog niet aangenomen! Er is alleen een voornemen van de twee betrokken Ministeries gecommuniceerd.

Voordat dit deelverbod in werking kan treden moet eerst de wet worden aangepast, het voorstel daarvoor moet dan door de Tweede en daarna nog door de Eerste Kamer. Voordat dit gaat gebeuren moeten de verschillende lopende onderzoeken worden afgerond en het advies van de Raad van State worden afgewacht. De Ministeries hebben zelf aangegeven dat ze dit niet eerder dan Q2 2025 verwachten. Dus zeg maar voor de zomer moeten de rapporten en adviezen er zijn en kan een voorstel om de wet aan te passen naar de Kamers. Daarna kan alles pas behandeld worden.

De verwachting is dat áls dit plan door beide Kamers komt, het mogelijk tot na de zomer duurt totdat de wet officieel bekrachtigd kan worden middels een handtekening van de Koning. En dan kun/moet je je afvragen of het realistisch is om dan nog iets te verbieden wat vanaf nu alweer in China is/wordt ingekocht. Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat het ook nog niet zeker is wát er precies onder gaat vallen, het is allerminst zeker dat alle gekooide artikelen verboden worden.

Kortom, er is nog veel onduidelijk!

Voor de goede orde: de nieuwe wet is helemaal nog niet aangenomen! Er is alleen een voornemen van de twee betrokken Ministeries gecommuniceerd.

Voordat dit deelverbod in werking kan treden moet eerst de wet worden aangepast, het voorstel daarvoor moet dan door de Tweede en daarna nog door de Eerste Kamer. Voordat dit gaat gebeuren moeten de verschillende lopende onderzoeken worden afgerond en het advies van de Raad van State worden afgewacht. De Ministeries hebben zelf aangegeven dat ze dit niet eerder dan Q2 2025 verwachten. Dus zeg maar voor de zomer moeten de rapporten en adviezen er zijn en kan een voorstel om de wet aan te passen naar de Kamers. Daarna kan alles pas behandeld worden.

De verwachting is dat áls dit plan door beide Kamers komt, het mogelijk tot na de zomer duurt totdat de wet officieel bekrachtigd kan worden middels een handtekening van de Koning. En dan kun/moet je je afvragen of het realistisch is om dan nog iets te verbieden wat vanaf nu alweer in China is/wordt ingekocht. Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat het ook nog niet zeker is wát er precies onder gaat vallen, het is allerminst zeker dat alle gekooide artikelen verboden worden.

Q2 2025. Zal deze minister er dan nog zitten😝

Thanks voor de uitgebreide uitleg!

Ik heb de immortal vorig jaar gehad, maar vond hem wel mee vallen haha. Er was toen natuurlijk wel wind, maar ik laat hem dit jaar voor jullie staan. Enjoy!

Back
Bovenaan