Wel of geen mod?

Beeyourself

VWC lid
Als je een cake of meerdere cakes op een plato zet of schuin op een plateau. Het doorlonten laat ik even achterwegen dat is bekend.

Maar word dit ook gezien als een modificatie? Ik zetten vroeger bijvoorbeeld alles op pallets.

Laatst bewerkt:
De vraag is dus simpelweg of het toegestaan is om meerdere vuurwerk producten op een of meerdere plateaus te plaatsen, al dan niet onder een hoek, waarbij het eventuele aspect van het doorlonten, wat dus verboden is en de vraagsteller geeft ook aan daarvan op de hoogte te zijn, in het kader van deze vraag buiten beschouwing gelaten dient te worden.

Wel als je het in een hoek zet, want dan gebruik je het niet zoals het bestemd is, qua schietrichting in dit geval, wat nadelig effect op de stabiliteit kan hebben, waarop het voor CE wel getest en goedgekeurd is. Daar wijk je dan van af. Dus in principe is dat niet toegestaan, en dus eigenlijk ook niet om op vwc te bespreken. Maar het is natuurlijk een in de praktijk grijs gebied, waar enkel wat liefhebbers zich aan wagen, dus in praxis is er hier nooit op gehandhaafd. Een wetshandhaver in de straat zou in theorie dat recht zeker wel hebben.

Mooie kijk op deze vraag. Ja, je gebruikt het niet op de manier zoals bedoeld. Maar van modificatie kun je ook niet spreken. Grijs gebied inderdaad. Hoe ga je er dan mee om als je straat op een flink afschot ligt?

Ik geloof niet dat er een wet is die jou verbiedt om losse cakes op een plank te zetten, of ze nou onder een hoek staan of niet. Pas als je de cakes onderling verbind is sprake van modificatie en dus een strafbaar iets.

Mocht er in theorie een losse cake op een schuine plank staan, omvallen en schade aan iemand toebrengen dan zal er ongetwijfeld een manier zijn waarop je schuldig (en dus aansprakelijk) gesteld kunt worden. (Onachtzaam gebruik bijvoorbeeld, jij had kunnen weten dat een cake instabiel staat als deze onder een hoek gezet wordt).

Maar geen handhaver zal jou kunnen beboeten als je alleen losse cakes op een plankje hebt staan.

Bedankt voor alle reacties, mijn excuses had het even door de spellingcontrole moeten doen. Dyslexie helpt niet zeg maar....

Het is meer stel het staat in je schuur in een v vorm 2 cakes niet doorgelont zou het dan toch strafbaar zijn. In theorie kans er klein denk ik maar was wel benieuwd wat een ieder dacht.

Volgens mij doe je pas iets wat niet mag als je gaat doorlonten dus ik zou me daar niet druk om maken. Denk je er wel aan dat de cakes niet kunnen schuiven op het plateau? Dus werk met ruime opstaande randen of een enkele opstaande rand waar je de cake met tape of een bagagespin o.i.d. aan vastzet. Wat je absoluut niet wilt is dat de cake aan de wandel gaat en horizontaal gaat schieten.

Bedankt voor alle reacties, mijn excuses had het even door de spellingcontrole moeten doen. Dyslexie helpt niet zeg maar....

Het is meer stel het staat in je schuur in een v vorm 2 cakes niet doorgelont zou het dan toch strafbaar zijn. In theorie kans er klein denk ik maar was wel benieuwd wat een ieder dacht.
Maakt niet uit, met z’n allen zijn we er gekomen en zijn er zinnige antwoorden gegeven ;)

Desondanks blijf ik de titel van het topic geniaal vinden, ik greep al naar de popcorn :d

Maakt niet uit, met z’n allen zijn we er gekomen en zijn er zinnige antwoorden gegeven ;)

Desondanks blijf ik de titel van het topic geniaal vinden, ik greep al naar de popcorn :d
Mod is naast een afkorting voor modificatie ook een afkorting van moderator en op een forum denk je in eerste instantie inderdaad aan de 2e variant.

Maar als je het over popcorn hebt, zoet of zout?

Ik heb aan het eind van mijn oprit een kleine schuine opgang. Ik zet de dozen daar altijd op zodat ze iets van me af schieten. Anders sta je de hele avond recht omhoog te kijken. Niet fijn aan je nek

Back
Bovenaan