Einde van producten in kooi.

Dan vraag ik me wel af hoe men dan gaat handhaven op producten uit de cat f2 die dan volgens de regels wel goedgekeurd zijn uit duitsland bijv. maar dan toch weer niet kunnen volgens de Nederlandse regels? Volgens mij mocht men wel een complete product categorie verbieden maar mocht men geen deel verboden instellen binnen de product categorieen om juist dit soort geharrewar te voorkomen? In ieder geval is 1 ding weer duidelijk: Nederland is wereldkampioen puinhoop creëeren.

Ik ben blij dat wij in ieder geval nog bijna alles met kooi hebben geïmporteerd. Al is het maar om een tegengeluid te laten horen.
Kooiverpakkingen zijn helemaal niet altijd slecht. Ook best vreemd dat je als branche verenging zelf de opties creëert om de gaasverpakkingen in de ban te doen terwijl de gaasverpakkingen ook destijds zijn getest en goed bevonden. De voorste jongetjes in de klas hebben de grootste mond maar verpesten het blijkbaar voor iedereen.
Zeker Niet alle gaas is onvoldoende, er zijn wat puntjes waar het aan moet voldoen en er waren wat importeurs die die zaakjes niet echt op orde hadden (besparing etc)
Er is ook nog een tussenweg. Die word wel vaker niet gezien. Denk aan een lichtelijke vermindering van het flash poeder, uitsluitend batterijen ipv combinaties die in het gaas mogen etc etc etc.
Het is doodzonde dat dit er nu voor zorgt dat daar een einde aan komt, en zo zagen ze maar door en door. Je zou inderdaad toch wat meer tegengeluid verwachten van de branche verengingen, her en der in de media.

Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat wij in ieder geval nog bijna alles met kooi hebben geïmporteerd. Al is het maar om een tegengeluid te laten horen.
Kooiverpakkingen zijn helemaal niet altijd slecht. Ook best vreemd dat je als branche verenging zelf de opties creëert om de gaasverpakkingen in de ban te doen terwijl de gaasverpakkingen ook destijds zijn getest en goed bevonden. De voorste jongetjes in de klas hebben de grootste mond maar verpesten het blijkbaar voor iedereen.
Zeker Niet alle gaas is onvoldoende, er zijn wat puntjes waar het aan moet voldoen en er waren wat importeurs die die zaakjes niet echt op orde hadden (besparing etc)
Er is ook nog een tussenweg. Die word wel vaker niet gezien. Denk aan een lichtelijke vermindering van het flash poeder, uitsluitend batterijen ipv combinaties die in het gaas mogen etc etc etc.
Het is doodzonde dat dit er nu voor zorgt dat daar een einde aan komt, en zo zagen ze maar door en door. Je zou inderdaad toch wat meer tegengeluid verwachten van de branche verengingen, her en der in de media.

Als diezelfde mensen zelf voorstellen om dan maar van de kooien af te stappen…. Puur eigen belang van Lesli net als alle voorgaande maatregelen… marges waren te laag en teveel gedoe met bepaalde productgroepen dan bieden we dat aan om te verbieden als compromis… naïef en vooral heel dom.

Iedereen moet voorzich beslissen wat hij wil maar ik heb uit principe al een tijd geleden besloten niks meer te kopen van bepaalde importeurs. Het zal weinig invloed hebben maar het is het enige wat je kan doen.

Dat veel winkels en met name liefhebbers winkels nog in die verhalen van diezelfde importeurs trappen begrijp ik alleen niks van. Deze winkels kunnen wel degelijk iets veranderen/ duidelijk maken

Inderdaad dat. Daarnaast is het mij opgevallen dat acties/verzet vanuit een (kleine) groepering meer garantie boekt dan enkel op papier je bevindingen/argumenten laat blijken

Oftewel is het geen tijd om als freaks een datum+ tijdstip te prikken om te stoken als protest. Mocht dat niet baten dan kun je een stap verder gaan..... laten zien wat de effecten zijn van illegaal vuurwerk afijn daarover wil ik nu hier niet teveel over uitweiden omdat ik wellicht aanzet tot.....

Bedenk wel, goed gedrag word in dit land bestraft slecht gedrag word beloond.
Heeft zich de laatste jaren wel bewezen in de maatschappij...

Doel is om de media positief of negatief het standpunt van de liefhebbers te publiceren..
Een vuurwerk protest houden kan altijd. Gewoon weer op 30 december om 8 uur. Ik hoop verder dat de importeurs een beetje tegen gas gaan geven, want als we zo door gaan komt er snel een einde aan onze traditie die wij zo lief hebben.

Een vuurwerk protest houden kan altijd. Gewoon weer op 30 december om 8 uur. Ik hoop verder dat de importeurs een beetje tegen gas gaan geven, want als we zo door gaan komt er snel een einde aan onze traditie die wij zo lief hebben.
Er is niets in het nieuws naar buiten gebracht over een verbod op kooien, behalve bij ons. Een vuurwerkprotest op de 30ste om 20:00 zal alleen maar meer mensen irriteren. Heb deze acties nooit begrepen.

Is het een idee om met alle importeurs die kwalitatief hoogwaardige gekooide artikelen importeren een actie te ondernemen? Ik denk dat als er een brandbrief o.i.d. vanuit de branche naar de overheid gaat (of in ieder geval de partijen die zich het meest zullen inzetten voor de traditie), er misschien weer discussie of onderhandeling mogelijk is. Het zou me verbazen als de geruchten kloppen en een enkele importeur heeft bijgedragen aan het totaalverbod op kooien. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar er moet toch iets te doen zijn waardoor dit voorstel kritisch wordt heroverwogen?

Nee niets doen helpt. Of het overlaten aan de BPN 🙃 ook zon succes.

En zon protest niet de 30 dec. maar ergens half oktober op een doordeweekse dag.
En ja het geeft overlast en reden voor het linkse tuig om te klagen. Laat dat nou net de bedoeling wezen om zo een statement te maken hoe het er aan toe gaat wanneer al het legale vuurwerk geen reed meer voorsteld of verboden wordt.

Alvorens er over wordt gegaan op zon actie vraagt het een goede planning.

*Infowebsite waarom de actie plaats vind.
*Aankondiging via alle sociale kanalen.
*Media voor informeren.

De tijd van rustig afwachten hebben we wel gehad, en maakt het verschil ook niet.
Bedenk je maar eens waartoe een kleine groep toe in staat is in NL (zwarte piet, houtkachels,XR)

Weerstand en slecht gedrag brengt je tegenwoordig (helaas) verder.

Ik had inmiddels wel verwacht dat de branche een reactie had laten horen in de media. Als je nieuwe regels, die zoveel impact hebben, door je strot geduwd krijgt, op basis van een onderzoek waar je op z'n minst vraagtekens bij kunt zetten, dan spring je toch in de benen ?
Dat er importeurs zijn die hier al jaren op "voorbereid" zijn, is nu wel duidelijk, maar er zijn er toch ook nog genoeg die hier helemaal niet blij mee zullen zijn ...
Maar misschien heb ik iets gemist, of moet het allemaal weer in de lobby gebeuren. Ik ben er bang voor.

Denk aan een lichtelijke vermindering van het flash poeder, uitsluitend batterijen ipv combinaties die in het gaas mogen etc etc etc.
Werden de compounds net niet toegelaten als veilig alternatief voor F4 bakken?
Om knutselen te voorkomen?

Nu moeten we dus opnieuw gaan knutselen, connecteren, cakes openknippen.
Maar er mag toch niets meer in het gaas?

Had de branche samen met de VVD geen akkoord dat de focus ging liggen op zwaar illegaal knalvuurwerk?
Dan snap ik niet hoe ze nu de mooiste, beste en veiligste producten gaan verzieken.

Een gestoorde, politieke bende die zijn prioriteiten niet kent.

En zon protest niet de 30 dec. maar ergens half oktober op een doordeweekse dag.
En ja het geeft overlast en reden voor het linkse tuig om te klagen. Laat dat nou net de bedoeling wezen om zo een statement te maken hoe het er aan toe gaat wanneer al het legale vuurwerk geen reed meer voorsteld of verboden wordt.

*Media voor informeren.

De tijd van rustig afwachten hebben we wel gehad, en maakt het verschil ook niet.
Bedenk je maar eens waartoe een kleine groep toe in staat is in NL (zwarte piet, houtkachels,XR)

Ik zou dan eerder op het Malieveld gaan demonstreren. Gewoon netjes aankondigen en van tevoren informeren, als je dan per se wil gaan afsteken. Als er door heel het land wat potten de lucht in gaan voor de toegestane afsteektijden, krijg je denk ik alleen maar mensen tegen je. Blikken soep tegen schilderijen smijten heeft immers ook niet echt het sentiment rondom de klimaatprotesten verbeterd...

Sowieso gaat een protest niks uithalen, ik denk dat een brandbrief o.i.d. direct vanuit de branche naar het kabinet meer resultaat kan opleveren.

*Media voor informeren.

Nou, zet jij eens even de hele organisatie op! Succes Benz, hoor 't wel als je de media hebt bereikt. En ook even laten weten aan de media dat je van plan bent om te gaan stoken buiten afsteektijden om, en je zo veel mogelijk mensen met je mee wilt krijgen. Zelden zo'n leider als jij gezien.

Bedenk wel, goed gedrag word in dit land bestraft slecht gedrag word beloond.
Heeft zich de laatste jaren wel bewezen in de maatschappij...

Volledig akoord met deze stelling.

Dat denk ik ook, mensen hebben dan weer een argument om het te verbieden

Maar het is allemaal al verboden.
F3 singleshots verboden.
Rotjes verboden.
Vuurpijlen verboden.
Gemeentelijke verboden.
Gaas verboden.

We zitten eigenlijk in een bijna totaalverbod.

Hoezo kunnen ze het dan "extra" gaan verbieden?

Volledig akoord met deze stelling.

Maar het is allemaal al verboden.
F3 singleshots verboden.
Rotjes verboden.
Vuurpijlen verboden.
Gemeentelijke verboden.
Gaas verboden.

We zitten eigenlijk in een bijna totaalverbod.

Hoezo kunnen ze het dan "extra" gaan verbieden?
Omdat vuurwerk dan volledig als "overlast" beschouwd wordt, en zij dus gas bij kunnen geven op een totaalverbod. We zitten inderdaad BIJNA in een totaalverbod, laten we nou nog proberen om dat even uit te rekken ipv nu éxtra veel onrust te stoken. Maar zal wel aan mijn liggen :)

Ik zou dan eerder op het Malieveld gaan demonstreren. Gewoon netjes aankondigen en van tevoren informeren, als je dan per se wil gaan afsteken. Als er door heel het land wat potten de lucht in gaan voor de toegestane afsteektijden, krijg je denk ik alleen maar mensen tegen je. Blikken soep tegen schilderijen smijten heeft immers ook niet echt het sentiment rondom de klimaatprotesten verbeterd...

Sowieso gaat een protest niks uithalen, ik denk dat een brandbrief o.i.d. direct vanuit de branche naar het kabinet meer resultaat kan opleveren.
Klinkt goed je moet je dan wel bedenken dat wanneer je wat knalwerk mee wilt nemen (wat het protest wat kracht bij zet) oom agent al in je tasje of jasje wilt kijken wanneer je het terrein op loopt😁

Omdat vuurwerk dan volledig als "overlast" beschouwd wordt, en zij dus gas bij kunnen geven op een totaalverbod. We zitten inderdaad BIJNA in een totaalverbod, laten we nou nog proberen om dat even uit te rekken ipv nu éxtra veel onrust te stoken. Maar zal wel aan mijn liggen :)
Ze geven sowieso al gas bij.
Plankgas zelfs.

Ik kocht de laatste jaren alleen maar gekooide cakeboxen, dat zijn de topproducten die de liefhebber wil.
Dit is gewoon het einde van de traditie voor mij en anderen.

Nou, zet jij eens even de hele organisatie op! Succes Benz, hoor 't wel als je de media hebt bereikt. En ook even laten weten aan de media dat je van plan bent om te gaan stoken buiten afsteektijden om, en je zo veel mogelijk mensen met je mee wilt krijgen. Zelden zo'n leider als jij gezien.
Begrijp je mening maar niets doen helpt echt niet. En zon leider als ik is inderdaad een zeldzaam goede in overwegend wegkijkend en de alles accepterende Hollander

Klinkt goed je moet je dan wel bedenken dat wanneer je wat knalwerk mee wilt nemen (wat het protest wat kracht bij zet) oom agent al in je tasje of jasje wilt kijken wanneer je het terrein op loopt😁
Bij een goede organisatie weet oom agent van tevoren wat er meegenomen wordt denk ik haha. Maar nogmaals, zo'n protest levert niks op. Is vgm al eens eerder gedaan zelfs.

Back
Bovenaan