Einde in zicht voor vuurwerkwinkels in centrum Baarle?

Ben benieuwd, denk op de lange termijn dat een industrieterrein voor alle partijen beter is. Dat er een stukje oud sentiment verloren gaat is natuurlijk wel erg jammer :sad:

Vorige week was ik even bij Zena, daar maakten ze zich nog weinig zorgen mbt 1 juli. Er wordt achter de schermen van alles gedaan werd me verteld. Bij Pyroshop is dat kennelijk toch anders helaas. Biedt wel kansen voor wie morgen tijd heeft..

https://www.pyroshop.be

Pyroshop wist -gisteren- te vertellen dat hij teveel spullen heeft liggen. Niet zozeer in tonnage, maar in qua het aantal verschillende producten en dat werkt niet voor hem. Dat is de reden voor de actie die hij nu heeft.

Voor wat betreft de vergunning maakt hij zich ook weinig zorgen.

Pyroshop wist -gisteren- te vertellen dat hij teveel spullen heeft liggen. Niet zozeer in tonnage, maar in qua het aantal verschillende producten en dat werkt niet voor hem. Dat is de reden voor de actie die hij nu heeft.

Dat klink als een aantrekkelijke verklaring voor de uitverkoop van morgen. Maar ook niet als het volledige verhaal, want waarom dan per 1 juli voorlopig gesloten?

bepaalt u of uw eigen posts weg mogen ipv die van een ander. De procedure hier is dat u bijdragen die, in uw ogen, de regels overtreden kunt rapporteren.

On topic; Zena vandaag ook extra open met uitverkoop. Is me onduidelijk of die ook tijdelijk sluiten, maar er lijkt toch meer aan de hand.

Denk dat ie gewoon z'n eigen post bedoelde, maar de quote vergat te verwijderen.

Hmm, Zena ook al. Dan was een reis mss toch de moeite. Hadden ze het maar eerder en beter moeten communiceren :bye:

En hoe zit met loots vuurwerk en dolfijn vuurwerk dan die hebben geen uitverkoop? of ik heb iest gemist de afgelopen dagen

Keek net met toeval op de site van de pyroshop dat open zijn op 24 juni alleen op zaterdag/zondag tussen 10.00 17.00 open zijn

En hoe zit met loots vuurwerk en dolfijn vuurwerk dan die hebben geen uitverkoop? of ik heb iest gemist

Loots geen idee. Dolfijn doet sinds 10 mei al aan leegverkoop (10% korting) op afspraak. Normaal openen ze pas in september. Geen idee of ze ook dicht gaan vanaf morgen.​​​.

niet voor alle winkels geldt hetzelfde:

”,,De zes winkels in het centrum van Baarle-Hertog hadden nog een omgevingsvergunning voor de bunkeropslag tot 30 juni 2024”, zegt burgemeester Frans De Bont. ,,Zij moesten dus een nieuwe omgevingsvergunning aanvragen. Drie van hen hebben dat gedaan, maar die hebben we als college recent geweigerd. De andere drie hebben nog geen nieuwe aanvraag gedaan.”

…..

De handelaren zelf willen voorlopig niet reageren. Voor de drie winkels die nog geen vernieuwing hebben aangevraagd, lijkt het sowieso definitief gedaan. Maar ook voor de drie waarvan de vergunning is geweigerd lijkt de kans klein dat er in beroep nog voor 1 juli een andere beslissing wordt genomen.”

https://www.ad.nl/baarle-nassau/vuu...hertog-weigert-vergunningsaanvragen~a63423e0/

Laatst bewerkt:
Ze zien het zelf wel positief in en verwachten dat de vergunning middels een kort geding weer veilig gesteld zal worden. Voorlopig zijn Pyroshop en Zena de Bunker in ieder geval dicht, de bunkers moeten letterlijk leeg aangezien er geen vergunning is om vuurwerk op te slaan. Hun eigen verwachting is dat ze in augustus weer open gaan. Bij Loots heb ik niemand meer kunnen spreken dus die situatie is mij niet duidelijk, grote kans dat ze voorlopig ook gesloten zijn in ieder geval.

Of die durft meer risico te nemen.

Gezien hoe de gemeente bezig is om de vuurwerkwinkels kapot te maken geloof ik niet dat er iemand een risico neemt. Je kan toch wel met zekerheid zeggen dat alle bunkers waarvan de vergunning verlopen is gecontroleerd zullen gaan worden. Het werkt niet bepaald in je voordeel om je gelijk te halen als je tijdens lopende procedures de regels gaat overtreden.

Dus loots heeft met beetje “hulp” van de gemeente in 1 klap geen concurrentie meer? Heel vreemd dit..

Het zal een lange rechtszaak worden maar kan mij echt niet voorstellen dat de gemeente hier mee weg komt. Nieuwe locatie zoals beloofd en een schade vergoeding voor gemiste omzet..

Vandaag gezien dat o.a. Zena de Bunker gesloten is dus ik heb ze gemaild en gevraagd of dit tijdelijk was.

Zie hieronder hun automatische reactie.

Het ziet er naar uit dat dit tijdelijk is.

Zena.jpg

Het vreemde bij de Bunker is wel dat ze het ook over Tabak o tiek hebben (zou pas in augustus open gaan) en verwijzen naar Olen die pas in september open gaat. Misschien dat dit in ieder geval betekent dat Olen eerder open gaat.

Zena.jpg

Het vreemde bij de Bunker is wel dat ze het ook over Tabak o tiek hebben (zou pas in augustus open gaan) en verwijzen naar Olen die pas in september open gaat. Misschien dat dit in ieder geval betekent dat Olen eerder open gaat.

ik denk niet dat Olen eerder open gaat. Dit gaat allemaal veel langer duren dan september en dit formulier is voor de rest van het jaar. Overigens denk ik persoonlijk ook niet dat men zal toestaan dat de bunkers weer gevuld zullen worden. De lokale politiek ziet dit als een enorme overwinning die men niet meer zal weggeven. Baarle, zoals wij dat kenden, zal dus ook niet meer terugkeren helaas.

Ik heb de verkopers vorige week proberen te pijlen maar ze zijn nogal inconsequent en onduidelijk in wat ze er over prijs geven. Ze lijken onderling ook niet echt op 1 lijn te zitten, het is meer ieder voor zich. Dat zal niet helpen.

Back
Bovenaan