Werken in een vuurwerkwinkel

Tjsaa, dat is jammer dan. MOet nog een paar maandjes wacht, ben ik 16. Zie ik nu opeens dat je 18 moet zijn :cry: Bah. Nja, dan moet ik maar achter werken, ookal heb ik ook ervaring met verkopen (ben namelijk zowel winkelmedewerker als bijbakker bij de bakkerij bart. Voor VWC wil ik je wel een gratis product meegeven ofzo haha moet je wel naar haaksbergen heen, en vragen naar Rob ):). Nu nog kijken waar ik volgend jaar ga soliciteren.

Is het trouwens legaal om te soliciteren voor iets waar je 16 voor moet zijn terwijl je 15 bent, maar als je begint met het werken dat je dan 16 bent?

ga dit jaar weer voor het 2e jaar bij de carlton in s'gravenzande werken. werken op de 31 vind ik niet zo'n probleem want ben toch alleen in de avond en nacht aan het stoken, wel lange dagen van 8 tot 21,00 was vorig jaar 2 dagen pas om 23,00 uur thuis:P en 8 tot 17,00 en hoorde hier een paar mensen dat je dan helemaal kapot ben oudjaarsavond maar ik vind dat persoonlijk wel mevallen(kan ook te maken hebben met me dagelijkse werk) en buiten dat draaf k dan gewoon door tot 4/5 uur in de nacht en dan alle slaap in het weekend wel weer inhalen:P en de sfeer is gewoon super.

Ik moet er niet aan denken en dan zulke lange dagen, wil mooi het vuurwerk de 29e in huis hebben en er naar kijken en af en toe wat stoken stiekem s'avonds.
Maar zou wel voor die dagen in magazijn ed willen werken.

Ik zal dit jaar voor het 3e achtereenvolgende jaar bij Magic Vuurwerk (Gorredijk en Noordwolde) weer in actie komen.

Ik werk er 5 à 6 dagen. 2-3 dagen om de bestellingen te verpakken en daarna de 3 verkoopdagen. De bestellingen inpakken doen we meestal met de kerstdagen en dan vanaf een uur of 10 tot we erdoor zitten, dus dat kan laat worden :P.

De verkoopdagen zijn we in principe open van 8 tot 8 maar in de hoofdvestiging in Gorredijk hanteren we andere openingstijden.

Het is leuk en gezellig werk. We hebben een heel leuk team en het ontbreekt ons ook aan niets. Eten en drinken wordt ons tijdig verstrekt en alles in ruime mate dus dat is top! De verkoopdagen zijn soms hectisch maar wel heel erg leuk, omdat er een gezellige sfeer hangt en de klanten die binnenkomen zijn ook allemaal vrolijk, dat bevordert de sfeer alleen maar meer.

Op de 31e heb ik vorig jaar af en toe de kans gehad een product aan een klant te demonstreren en dat was natuurlijk zeer prettig, omdat je dan tijdens de dag der dagen én aan het verkopen bent, én toch ook ff genieten kan van het stoken en kruitsnuiven.

Ik heb er weer megaveel zin in!

Is het trouwens legaal om te soliciteren voor iets waar je 16 voor moet zijn terwijl je 15 bent, maar als je begint met het werken dat je dan 16 bent?

Dat heb ik dit jaar ook gedaan, van de zomer had ik al gesolliciteerd en ik ben een paar dagen geleden 16 geworden en ik ben gewoon aangenomen toen ik nog 15 was, ook het contract was getekend toen ik was:D

Zo mensen, ik heb er weer twee dagen opzitten.
Werken als verkoper bij de Witte Tenten Verhuur.
Gezellige dagen gehad. Goed verkocht, het was er beide dagen redelijk druk en soms met pieken.
Vanmiddag zelfs de "eer" gehad om Joop van den Ende als klant te mogen begroeten
Producten die veel verkocht werden: binkies,vette maja,s,levensgenieters, zware jongens,en de ninja pijlen.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere verkopers

ben blij dat het er weer op zit de verkoop kan ik tenslotte genieten van mijn eigen collectie en lekker stoken.
Vanmiddag de happy hour gehad bij onze winkel de vuurpijl was hardstikke leuk om de personen eens te zien achter de namen.

Jongens, hardstikke leuk dat jullie er waren, en nu ga ik stoppen moet nog wat projectjes maken.

MOONTAN, laten we na het stoken maar eens genieten van onze rust.

Zo ook ik heb er 3 dagen opzitten! Ik vond het echt een hele leuke ervaring maar het was wel zwaar, hele lange dagen gemaakt omdat 's avonds nog een vrachtwagen kwam en dat moest allemaal uitgesorteerd worden en uitgepakt worden. Maar des ondanks was het echt leuk, de eerste 2 verkoopdagen was het met vlagen druk maar vaak heel rustig. De 31e was dit alleen heel anders, het was echt super druk, hele dag een volle winkel en lekker verkocht. Aanvankelijk was het de bedoeling dat ik alleen in de bunkers ging werken, maar door de kennis die ik van producten had stond ik na een uur al in de winkel en ben daar niet meer weg gegaan. Volgend jaar ga ik het zeker weer doen! heb er echt geen seconde spijt van gehad dat ik de 31e ook moest werken.

Wij hebben dit jaar allebei bij harrys vuurwerkhal gewerkt. Gewoon een mailtje gestuurd en we konnen er werken, achter als bestellingen lopers zeg maar.

Vonden het alletwee best leuk, en verdient goed. Ook nog wat vuurwerk gratis gekregen, en korting, dus top. We hebben 29e alleen smiddags en savonds gewerkt, de 30e alleen sochtends. Volgend jaar misschien weer.

ook voor mij zit het er weer op. ook in de aanloop erg betrokken geweest bij het kiezen van collecties en zorgen dat alles in goede banen verloopt. en ja, ik ben totaal gesloopt maar ook ik heb er geen seconde spijt van gehad. zeer lange dagen gemaakt aangezien ik behoorde tot de groep om als eerst aanwezig te zijn en dus ook als laatst het pand kon verlaten. maargoed, veel gelachen, veel mensen(hoop ik) blij gemaakt d.m.v. een goed advies en uiteindelijk een prachtige jaarwisseling gehad. ook mij is het opgevallen dat het dit jaar gigantisch druk was op de 31e. gelukkig ben je dan nog niet zo moe....

volgend jaar weer een jaar!

gr

ook voor mij zit het er weer op. ook in de aanloop erg betrokken geweest bij het kiezen van collecties en zorgen dat alles in goede banen verloopt. en ja, ik ben totaal gesloopt maar ook ik heb er geen seconde spijt van gehad. zeer lange dagen gemaakt aangezien ik behoorde tot de groep om als eerst aanwezig te zijn en dus ook als laatst het pand kon verlaten. maargoed, veel gelachen, veel mensen(hoop ik) blij gemaakt d.m.v. een goed advies en uiteindelijk een prachtige jaarwisseling gehad. ook mij is het opgevallen dat het dit jaar gigantisch druk was op de 31e. gelukkig ben je dan nog niet zo moe....

volgend jaar weer een jaar!

gr

dat viel mij dus ook al op, echt veel mensen die op het laatste moment (tussen 3 en 5) nog even wat 500grammers komen halen. Had echt verwacht dat het de andere 2 dagen een stuk drukker zou zijn maar dat viel echt tegen, vooral 's ochtends vroeg is dat vervelend als je van 8-10 maar 15-20 klanten hebt gehad en dus vaak een lege winkel hebt.

Zo mensen, ik heb er weer twee dagen opzitten.
Werken als verkoper bij de Witte Tenten Verhuur.
Gezellige dagen gehad. Goed verkocht, het was er beide dagen redelijk druk en soms met pieken.
Vanmiddag zelfs de "eer" gehad om Joop van den Ende als klant te mogen begroeten
Producten die veel verkocht werden: binkies,vette maja,s,levensgenieters, zware jongens,en de ninja pijlen.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere verkopers

Ben ik toch benieuwd wat joop kocht?

hehe

gr
200mm

Nou mensen,Ik heb er ook weer twee zware dagen in de verkoop opzitten.
Wat mij opgevallen is dat de recessie totaal geen inlvoed heeft gehad op de verkoop.
We waren zelfs als eerste door de duurdere cakes heen zoals de Royal en Event cakes.
Zoals ook vorig jaar heb ik gelukkig weer veel klanten naar tevredenheid gehopen en geadviseerd in het maken van een goede keuze in vuurwerk.
Met het oog op de nieuwe CE regelgeving hebben we getracht om zoveel mogelijk de vooraad in te perken en zo kunnen we dit jaar weer een nog beter,mooier en groter freak assortiment gaan maken.
Wij hopen dat al onze klanten en liefhebbers weer naar tevredenheid zijn geholpen en dat we jullie dit jaar weer mogen verwelkomen.

grtz
Pyromaniac 1975

Mij lijkt het ook erg leuk om in een vuurwerk winkel te werken.
Moet je perse 15 jaar oud zijn om dit te mogen? Aangezien je in een winkel mag werken als je 15 bent. Het is super om de sfeer daar te proeven, en tegelijk wat geld te verdienen om vuurwerk van te kopen. Vorig jaar heb ik het nog gevraagd aan de dealer hier in de buurt.

Al met al zijn er toch enkele nadelen denk ik zo.
- Als je pech hebt, moet je de 31e ook werken (Dat is geen optie voor mij, ik ben nog niet zo oud dus de hele dag rondlopen in de straten en stoken is prachtig)
- Je hebt geen tijd om je bestelde vuurwerk op te halen.

~P²

Mij lijkt het ook erg leuk om in een vuurwerk winkel te werken.
Moet je perse 15 jaar oud zijn om dit te mogen? Aangezien je in een winkel mag werken als je 15 bent. Het is super om de sfeer daar te proeven, en tegelijk wat geld te verdienen om vuurwerk van te kopen. Vorig jaar heb ik het nog gevraagd aan de dealer hier in de buurt.

Al met al zijn er toch enkele nadelen denk ik zo.
- Als je pech hebt, moet je de 31e ook werken (Dat is geen optie voor mij, ik ben nog niet zo oud dus de hele dag rondlopen in de straten en stoken is prachtig)
- Je hebt geen tijd om je bestelde vuurwerk op te halen.

~P²

deze leeftijd is minimaal 16:) ik d8 dat ze nog liever mensen hebben van boven de 18. Maar er zijn genoeg vuurwerkwinkels die de regels niet helemaal handhaven.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je van plan bent om in een vuurwerkwinkel te gaan werken dat je je moet realiseren dat dit voor alle drie de verkoopdagen is.
Tenzij je met je werkgever een andere deal kunt maken.
Werken in een vuurwerkwinkel is hard werken maar met veel plezier..

Gebaseerd op mijn eigen ervaringen:

Voordelen:
1. Je verdient uiteraard loon voor je arbeid.
2. In de meeste gevallen krijg je gratis vuurwerk of personeelskorting
3. Waardering voor je werk omdat jij als "deskundige" vaak meer weet dan de rest van het personeel.
4. Tijdens de verkoopdagen heerst er over het algemeen een uitstekende sfeer. Vuurwerk is een leuk product om te kopen en om te verkopen.

Nadelen
Er is eigenlijk maar 1 nadeel: op de dag die door ons allen heilig is verklaard moet je werken. Dat betekent dat je in de problemen komt met de aanschaf van je favoriete vuurwerk.Je hebt eigenlijk nauwelijks tijd om te gaan shoppen.
Verder is er ook minder tijd beschikbaar voor doorlontprojecten etc.

Daar kan ik mij volledig bij aansluiten aan Moontan zijn motivaties van voordelen,
wat ik als enige een nadeel vindt is dat ik gebroken oudejaars avond moet doorbrengen vanwege de lange dagen.
De dagen beginnen bij ons om 07:00 uur aanwezig zijn, open 07:30 uur en tot sluitingstijd 20:00 uur.
Daarna de boel opruimen en de nieuwe bestellingen maken tot ongeveer 22:30 uur en dan met de jongens nog wat drinken waardoor ik elke avond om ongeveer 24:00 uur thuis ben.

Maar ik kan je zeggen dat het wel een super gezellige tijd is met vrolijke mensen en dat je mening wel gewaardeerd wordt.
Kortom een tijd die ik van zijn levensdagen niet wil missen.

En ja de kortingen zijn altijd leuk meegenomen toch!!

Back
Bovenaan