UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel weer typisch dat in de vaderlandse pers totaal geen aandacht wordt besteed aan het feit dat deze motie is verworpen. Ik wil niet te vroeg juichen, maar ik denk wel dat het resultaat een kleine bestelling rechtvaardigt :thumbup:

BAM! Deze keer heffen wij de glazen!

Vandaag is er in de tweede kamer gestemd over de motie van de 2e kamerleden Kröger en van den Berge. Zij hadden een motie ingediend om een definitief verbod op het verkopen en afsteken van siervuurwerk in te voeren.

Deze motie is zojuist verworpen! :handsup::applause:

Kan ik ergens de complete uitslag zien? Dus welke partijen voor of tegen hebben gestemd?

Dit zal straks of morgen wel online staan. SP stemde in ieder geval vóór de motie..

Goed nieuws! Wel frappant dat D66 voor stemde, daar zij in december tijdens de spervuur aan mails aangaven tegen te zijn..

Dat viel me ook al op. Voor mij de meest vreselijke partij. Binnen die club is het altijd windkracht 8 en waait men alle kanten op om vervolgens met diplomatieke verhalen, doordrenkt met schijnheiligheid in de media te verschijnen. Ik kan zelfs GL of PvdD nog beter luchten. Los van dat ik het er vaak compleet anders over denk, staan zij wel ergens voor en zit er wat consistentie in het verhaal. #datluchtop

On topic: goed nieuws (in lijn der verwachting voor nu)

Dat zou verrassend zijn. Hoe weet je dit?

Ik kan dit bevestigen. Ik zat live mee te kijken.

Jammer, wilde net op dhr Jetten stemmen ... :D:bye:
Goed nieuws dit !!
1e winkeldemo in juli wat mij betreft. Lekker warm, en alles is toch al binnen :biertje:

Dus dan klopt de stemwijzer niet dus SP en D66 zijn dus ook voor een verbod?

Hieronder de officiële uitslag, D66 heeft dus TEGEN de Motie gestemd...

Stemmingsuitslag 25022021.jpg

Link naar de uitslag: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2021Z03858&did=2021D08386

Meest opvallende is wat mij betreft dat inderdaad de SP vóór heeft gestemd, dat gaat tegen hun eigen programma in.

Absoluut heel opvallend deze draai van de SP. Hoewel ze vast en zeker niet zullen gaan reageren denk ik wel dat ze wat uit te leggen hebben gezien hun eerdere reacties. Nu was de SP toch al geen kanshebber hier bij mij maar nu al zeker niet meer!

Wat mij dan weer opvalt is dat PvdA tegen heeft gestemd, en mooi dat D66 ook tegen heeft gestemd.
In ieder geval ga ik een mailtje sturen naar de SP, en hen om uitleg vragen. Ik hoop dat het een fout is. Als we SP ook voor onze zaak hebben, en dat weten te behouden heb je een kamerbrede meerderheid voor vuurwerk.

Hieronder de officiële uitslag, D66 heeft dus TEGEN de Motie gestemd...

Dat is heel mooi, maar toch blijft het een vreselijke meewaaipartij (imo). :rolleyes:
PVDA is een mooie bijvangst, maar op de langere termijn met Attje deels aan het roer een groot twijfelgeval.

Deze motie geeft wel inzicht (of in ieder geval bevestigt) welke partijen de 'swing parties' zijn en waar de meeste aandacht naar toe mag/moet gaan om hen het zetje in de juiste richting te geven.

Dat de motie is verworpen vindt het geweldig nieuws. Mijn weekend kan niet meer stuk.

Anderzijds zo ging het vorig jaar ook tot het geweldige idee van Groenlinks en PvdD.

Dat hele verhaal over de zorg en corona toont nu nog harder aan dat het eigenbelang is en nog mooier de motie is verworpen gelukkig.

Het toont aan dat er dus best ook gezegd mag worden dat het vertrouwen in 1 jaar verbieden belofte, dus geen loze belofte was.

Ook dat mag gezegd worden.

Zolang de gemeente zo makkelijk de boel kan verbieden valt er niet veel te juichen.

Zo is het maar net, hier ben ik ook bang voor. Wat mij betreft mag hier wel een (top)prioriteit naar toe gaan. Landelijk zie ik het wel zitten. Maar ik ben bang dat van onderuit (via gemeentelijke wegen) de traditie stilletjes vermoord wordt. Zie het als de sluipmoordenaar van onze mooie traditie. En dat gevaar kon nog wel eens groter zijn en harder toeslaan dan men nu denkt...

Ambtelijke apparaten zitten niet op een verbod te wachten. De werkvloer van hulpverlenende diensten ook niet. Onze traditie is de speelbal geworden van de politiek. Omdat de landelijke politiek het vooralsnog niet voor elkaar krijgt zien lokale politieke partijen hun kans schoon om een politiek wit voetje te halen en vervolgens met hun veren te gaan pronken. De maatschappij draait tegenwoordig (veel teveel) om prestaties. En lokale politieke partijtjes zetten een vuurwerkverbod maar al te graag op hun lijstje van ‘prestaties’...

Zo is het maar net, hier ben ik ook bang voor. Wat mij betreft mag hier wel een (top)prioriteit naar toe gaan. Landelijk zie ik het wel zitten. Maar ik ben bang dat van onderuit (via gemeentelijke wegen) de traditie stilletjes vermoord wordt. Zie het als de sluipmoordenaar van onze mooie traditie. En dat gevaar kon nog wel eens groter zijn en harder toeslaan dan men nu denkt...

Ambtelijke apparaten zitten niet op een verbod te wachten. De werkvloer van hulpverlenende diensten ook niet. Onze traditie is de speelbal geworden van de politiek. Omdat de landelijke politiek het vooralsnog niet voor elkaar krijgt zien lokale politieke partijen hun kans schoon om een politiek wit voetje te halen en vervolgens met hun veren te gaan pronken. De maatschappij draait tegenwoordig (veel teveel) om prestaties. En lokale politieke partijtjes zetten een vuurwerkverbod maar al te graag op hun lijstje van ‘prestaties’...
En daarom zijn we bij het HVLV een inventarisatie aan het maken per provincie bij alle gemeentes of vuurwerk op de agenda staat zodat we tijdig de gemeenteraadsleden kunnen benaderen

Euhm, 350 gemeenten.

Kan je beter zorgen dat de regelgeving aangepast word zodat gemeentes niet meer op eigen houtje vuurwerk kunnen verbieden.

Misschien een domme vraag, maar waarom worden er dit soort moties ingediend terwijl het kabinet demissionair is? Ik dacht dat een demissionair kabinet zich alleen bezig houd met zeer belangrijke vraagstukken waar direct beslissingen over genomen moeten worden, zoals bijvoorbeeld de aanpak van de corona crisis.

Misschien een domme vraag, maar waarom worden er dit soort moties ingediend terwijl het kabinet demissionair is? Ik dacht dat een demissionair kabinet zich alleen bezig houd met zeer belangrijke vraagstukken waar direct beslissingen over genomen moeten worden, zoals bijvoorbeeld de aanpak van de corona crisis.
Niet geschoten is altijd mis. Maar volgens mij worden er nog zat moties doorheen gedrukt die niets met Corona te maken hebben

Vergeleken met eerdere demissionaire kabinetten behoudt het huidige kabinet veel meer bevoegdheden. Deels door de coronawet die hen eigenlijk volmacht geeft over veel zaken, tot kleine beslissingen die men regulier door zou schuiven. Het lijkt alsof het hele demissionair zijn verworden is tot een farce. Ik vind het maar heel enge ontwikkelingen daar in Den Haag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan