Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Maar effe serieus he: hoevaal mag je een motie indienen over hetzelfde onderwerp?
BAM! Deze keer heffen wij de glazen!
Vandaag is er in de tweede kamer gestemd over de motie van de 2e kamerleden Kröger en van den Berge. Zij hadden een motie ingediend om een definitief verbod op het verkopen en afsteken van siervuurwerk in te voeren.
Deze motie is zojuist verworpen!![]()
Kan ik ergens de complete uitslag zien? Dus welke partijen voor of tegen hebben gestemd?
Dit zal straks of morgen wel online staan. SP stemde in ieder geval vóór de motie..
Goed nieuws! Wel frappant dat D66 voor stemde, daar zij in december tijdens de spervuur aan mails aangaven tegen te zijn..
Dat viel me ook al op. Voor mij de meest vreselijke partij. Binnen die club is het altijd windkracht 8 en waait men alle kanten op om vervolgens met diplomatieke verhalen, doordrenkt met schijnheiligheid in de media te verschijnen. Ik kan zelfs GL of PvdD nog beter luchten. Los van dat ik het er vaak compleet anders over denk, staan zij wel ergens voor en zit er wat consistentie in het verhaal. #datluchtop
On topic: goed nieuws (in lijn der verwachting voor nu)
Dat zou verrassend zijn. Hoe weet je dit?
Ik kan dit bevestigen. Ik zat live mee te kijken.
Jammer, wilde net op dhr Jetten stemmen ...
Goed nieuws dit !!
1e winkeldemo in juli wat mij betreft. Lekker warm, en alles is toch al binnen![]()
Dus dan klopt de stemwijzer niet dus SP en D66 zijn dus ook voor een verbod?
SP reageert niet inhoudelijk, zie vorige pagina de reactie op Haokan
Hieronder de officiële uitslag, D66 heeft dus TEGEN de Motie gestemd...
Klopt maar dat neemt niet weg dat ze niet inhoudelijk zullen gaan reageren op het voor stemmen van gisterenVolgens mij was dat een bericht wat Danny begin 2021 kreeg, dus begin januari.
Waar de SP dus tegen in gaat door voor het verbod te stemmen.
Nee dat is een bericht van gister nav de stemmingen van gisterVolgens mij was dat een bericht wat Danny begin 2021 kreeg, dus begin januari.
Waar de SP dus tegen in gaat door voor het verbod te stemmen.
Zolang de gemeente zo makkelijk de boel kan verbieden valt er niet veel te juichen.
En daarom zijn we bij het HVLV een inventarisatie aan het maken per provincie bij alle gemeentes of vuurwerk op de agenda staat zodat we tijdig de gemeenteraadsleden kunnen benaderenZo is het maar net, hier ben ik ook bang voor. Wat mij betreft mag hier wel een (top)prioriteit naar toe gaan. Landelijk zie ik het wel zitten. Maar ik ben bang dat van onderuit (via gemeentelijke wegen) de traditie stilletjes vermoord wordt. Zie het als de sluipmoordenaar van onze mooie traditie. En dat gevaar kon nog wel eens groter zijn en harder toeslaan dan men nu denkt...
Ambtelijke apparaten zitten niet op een verbod te wachten. De werkvloer van hulpverlenende diensten ook niet. Onze traditie is de speelbal geworden van de politiek. Omdat de landelijke politiek het vooralsnog niet voor elkaar krijgt zien lokale politieke partijen hun kans schoon om een politiek wit voetje te halen en vervolgens met hun veren te gaan pronken. De maatschappij draait tegenwoordig (veel teveel) om prestaties. En lokale politieke partijtjes zetten een vuurwerkverbod maar al te graag op hun lijstje van ‘prestaties’...
Niet geschoten is altijd mis. Maar volgens mij worden er nog zat moties doorheen gedrukt die niets met Corona te maken hebbenMisschien een domme vraag, maar waarom worden er dit soort moties ingediend terwijl het kabinet demissionair is? Ik dacht dat een demissionair kabinet zich alleen bezig houd met zeer belangrijke vraagstukken waar direct beslissingen over genomen moeten worden, zoals bijvoorbeeld de aanpak van de corona crisis.