UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook wel mooi toch dat je zo direct invloed uit kunt oefenen? Klagen is makkelijk, maar je kan er dus daadwerkelijk iets aan doen. Dat vind ik ook wel het mooie van een ledenpartij.

En toch: als de uitslag andersom was geweest, had ik nog heel goed na moeten denken over mijn stem op het CDA.:D
O ik zou nooit stemmen op CDA maar beetje invloed uitoefenen kan geen kwaad met dit soort issues

Mooi nieuws! Zeker nu een VVD, CDA, FVD en PVV 100% tegen een verbod zijn. Die zijn samen goed voor een VVD 33, CDA 25, PVV 18, FVD 4: 80 zetels! Een meerderheid dat naar alle waarschijnlijk bij een eventuele stemming tegen een verbod zal stemmen! Dit is volgens de laatste peilingen van Maurice de Hond op 10 januari 2021!

Bron zetelverdeling: https://www.maurice.nl/peilingen/2021/01/10/de-stemming-van-10-1-2021/

Waar zie je CDA 25 zetels?
Vergeet niet dat ook SP en D66 momenteel niet voor een algeheel verbod zijn. En dat zal denk ik ook gelden voor JA21.

Nou ik vind het alsnog weinig positief voor de toekomst.

Bij de stemming bleken 606 leden voor het verbod te hebben gestemd en 631 daartegen.

Nog steeds 606 ratten teveel die tegen hebben gestemd en dus niet helemaal snappen waardoor we de meeste vuurwerk overlast hebben in dit land. Niet het legale.

Zolang die opperkneus van een Bruls z'n bek open kan trekken namens alle burgemeesters zal ik nevernooit op deze partij stemmen als vuurwerk liefhebber zijnde.

Laatst bewerkt:

Bij de stemming bleken 606 leden voor het verbod te hebben gestemd en 631 daartegen.

Nog steeds 606 ratten teveel die tegen hebben gestemd en dus niet helemaal snappen waardoor we de meeste vuurwerk overlast hebben in dit land. Niet het legale.
Je ziet met hoe weinig stemmen je een verschil maakt. 6 stemmen is 1%

Waar zie je CDA 25 zetels?
Vergeet niet dat ook SP en D66 momenteel niet voor een algeheel verbod zijn. En dat zal denk ik ook gelden voor JA21.
Ik had CDA en PVV verkeerd om staan, klopt nu wel. Ik heb van beide partijen geen 100% zekere uitspraak gelezen? Wel oude artikelen over het tijdelijke verbod.

D66: D66 is voorstander van een tijdelijk totaalverbod op vuurwerk bij de jaarwisseling 2020-2021, om daarmee nog meer druk op onze zorg en de handhaving te voorkomen.
SP: Inzet op verbod gevaarlijk vuurwerk (is inmiddels gedaan). Verder geen recente berichten over de huidige periode.

Zolang die opperkneus van een Bruls z'n bek open kan trekken namens alle burgemeesters zal ik nevernooit op deze partij stemmen als vuurwerk liefhebber zijnde.

Dat betekent dat het belangrijk is dat de tegenstanders van het verbod in ons kamp moeten behouden en wellicht kunnen we nog wat voorstanders overtuigen.

Daarom moeten de liefhebbers+branche samen een front vormen en strijden voor een veilig oud en nieuw met zo min mogelijk overlast en met vooral mooi vuurwerk!

je moet maar zo denken dat als het andersom was geweest was het eigenlijk al klaar is.
ook al zijn het weinig stemmen tegen het is aan de goede kant...had het andersom verwacht dus het
een meevaller vind ik persoonlijk.

je moet maar zo denken dat als het andersom was geweest was het eigenlijk al klaar is.
ook al zijn het weinig stemmen tegen het is aan de goede kant...had het andersom verwacht dus het
En zo is het. En nu moeten we doorpakken en het wereldbeeld proberen te veranderen. Niet wachten tot de volgende stemming....

klopt. Eindelijk eens een positief resultaat voor liefhebbers van vuurwerk.

Deze stemming toont ook aan dat bij de gemiddelde Nederlander (zo kan je het CDA toch wel omschrijven) een meerderheid positief is over vuurwerk. Ter rechter zijde zal het percentage nog hoger ligger, ter linker zijde zullen meer mensen voor een verbod zijn. Hieruit blijkt ook dat peilingen van kranten en social media totaal niet representatief zijn, aangezien tegenstanders en linkse medelanders daar doorgaans in oververtegenwoordigd zijn.

Wanneer je echter de reacties op bijv. nu.nl onder dit bericht leest blijkt dat degene die voor een verbod zijn bijna zonder uitzondering invalide argumenten gebruiken. Waar het in werkelijk over gaat is een verbod op (het overgebleven) siervuurwerk gedurende enkele uren met oudejaarsnacht. Kennelijk willen tegenstanders van vuurwerk zich ook niet verdiepen in hetgeen ze tegen zijn en is er geen enkele solidariteit naar de mensen die er wel van genieten. De tegen argumenten hebben vooral betrekking op vandalisme, afsteken buiten de toegestane tijden, slachtoffers, dierenleed en milieu vervuiling. Aan ons de taak uit te leggen waar een vuurwerkverbod om gaat en dat waar men aan refereert enkel is op te lossen met handhaving en niet met een nieuw verbod.

Positief is ook de grote groep mensen die niet eens van vuurwerk houden maar wel tegen een verbod omdat ze zich storen aan de toenemende betutteling in de samenleving. De zorgen om wat voor samenleving we creëren met steeds meer regeltjes en verboden is terecht.

Ik denk zelf dat het best wel is zou kunnen helpen als er door de echte freaks al dan niet in combinatie met andere partijen een goede gedegen voorlichting op scholen gegeven gaat worden wat betreft het omgaan met vuurwerk en de consequenties die hun eventuele wangedrag kan hebben voor de toekomst van deze traditie!! Uiteraard heb je met pubers te maken en zullen d'r zat zijn die er schijt aan hebben, maar alle beetjes helpen.....

Ik denk zelf dat het best wel is zou kunnen helpen als er door de echte freaks al dan niet in combinatie met andere partijen een goede gedegen voorlichting op scholen gegeven gaat worden wat betreft het omgaan met vuurwerk en de consequenties die hun eventuele wangedrag kan hebben voor de toekomst van deze traditie!! Uiteraard heb je met pubers te maken en zullen d'r zat zijn die er schijt aan hebben, maar alle beetjes helpen.....

Lijkt me leuk als importeurs hier dmv een stichting een potje geld voor beschikbaar stellen.

Lijkt me leuk als importeurs hier dmv een stichting een potje geld voor beschikbaar stellen.

Inderdaad, volgens mij moet het allemaal niet zo heel ingewikkeld zijn als men de samenwerking aangaat met de juiste partijen. Kijk alleen al naar wat er bij HVLV in no time uit de grond gestampt word. Liefhebbers genoeg die hier aan mee willen werken gok ik zo...
Ik zie 't wel voor me hoor, doosje dummy's, doosje folders, doosje vuurwerkbrillen, goed verhaal icm met een leuke presentatie en gaan met die banaan....heb er best een paar dagjes vrij voor over:yes:

Inderdaad, volgens mij moet het allemaal niet zo heel ingewikkeld zijn als men de samenwerking aangaat met de juiste partijen. Kijk alleen al naar wat er bij HVLV in no time uit de grond gestampt word. Liefhebbers genoeg die hier aan mee willen werken gok ik zo...
Ik zie 't wel voor me hoor, doosje dummy's, doosje folders, doosje vuurwerkbrillen, goed verhaal icm met een leuke presentatie en gaan met die banaan....heb er best een paar dagjes vrij voor over:yes:

https://www.facebook.com/groups/252859426186012/?ref=share Daar wordt aan gewerkt..

Even een brainfart.. Geen idee of je van alle partijen zomaar lid mag/kan worden. Maar stel we hebben hier op het forum 100 man/vrouw die lid worden van het CDA. Die mogen dan stemmen op dit soort punten. En die hebben dan ook de mogelijkheid om andere CDA-ers over te halen om ook tegen een verbod te stemmen. Een mede CDA-lid die iemand binnen het CDA probeert te overtuigen zal geloofwaardiger zijn dan een “vuurwerktokkie”. Doe dit bij alle partijen en het verbod is voor altijd van tafel? ;)

Dat kan! Kost bij het CDA 82 euro per jaar.
Je ziet dat enkele tientallen stemmen het verschil kunnen maken. Maar gedurende de vier jaar kan ook een Tweede Kamerfractie van standpunt wijzigen, zonder dat de leden daarbij aan te pas komen.

Dat kan! Kost bij het CDA 82 euro per jaar.
Je ziet dat enkele tientallen stemmen het verschil kunnen maken. Maar gedurende de vier jaar kan ook een Tweede Kamerfractie van standpunt wijzigen, zonder dat de leden daarbij aan te pas komen.

Eerste jaar slechts 19,95. En vette korting wanneer er verscheidene leden op één adres wonen.

Vuurwerkverbod kan bij totstandkoming regeerakkoord wisselgeld zijn, zeker wanneer GL en/of PvdA aan tafel zitten. Wat dat betreft, had een grotere meerderheid mij wat geruster gesteld.

https://www.cda.nl/partij/doe-mee/word-lid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan