UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
pas op

Bekijk bijlage 59831

Ik zal jullie vertellen wat de kop hiervan word;

"51% van de Nederlanders ziet volgend jaar graag weer een vuurwerkverbod, een kleine meerderheid hiervan ziet echter graag nog een beetje siervuurwerk."

Weer om te huilen inderdaad. Allereerst is de vraagstelling sturend. Als er had gestaan 'Ben jij na deze oudejaarsnacht tegen een landelijk vuurwerkverbod?' was de uitkomst compleet anders geweest. Daarnaast is ook de eerste antwoordcategorie kansloos. Als je voor een verbod bent, kun je niet ook voor een beetje vuurwerk zijn.

Polls en (zelfs representatief) marktonderzoek (vaak PR) worden altijd fout gebruikt en de uitkomsten moeten bij voorkeur passen in het gewenste straatje. Ik heb beroepshalve 7 jaar bijna niet anders meegemaakt.

Aan alleen feestboek hebben we weinig. Het grote publiek leest de kant en apps zoals die van het AD, Telegraaf etc. Daar moet dat persbericht komen, gaat niet gebeuren.

Die 2 pipo's van Nederlands Vuurwerkverbond uit Alkmaar zitten wel overal meteen tussen met de reactie's.... Wordt tijd dat die 2 smeerlappen eens aangepakt worden, praten alsof ze de hele branche vertegenwoordigen.

Ik denk dat het kwaad al geschoten is. Het grote volk, en dan voornamelijk de schaapjes, hebben dit nieuws al met grote armen ontvangen. Je kon er niet omheen, om die 'vuurwerkbond'. Radio, kranten en socialmedia. Brei dat maar eens recht ?

Ik start ook mijn vereniging met als standplaats mijn huis adres, tevens ben ik zelf voorzitter en penningmeester en is er helaas voor jullie meteen een ledenstop.

Natuurlijk hadden de meesten dit verwacht. Het "doorzetten". En dan al die liefhebbers die echt alleen maar cat.1 stookten om het goede voorbeeld te geven zodat ze komend jaar weer kunnen stoken. Hoe zullen die zich nu wel niet voelen na al deze berichten?

Maar dat bericht alsof een of andere vuurwerkbond ons in de rug steekt. Belachelijk, schandalig, en ergens lag dit toch in de lijn van verwachtingen.

Aan iedereen die er werkelijkwaar van overtuigd is dat het laten afsnoepen van vuurwerksoorten en afsteektijden ervoor zorgt dat we toch vuurwerk mogen afsteken, of uitstel van de executie is. Nee. Dat is het alles behalve.

Je helpt ze daar alleen mee. Dit is allemaal een vooropgezet plan. Al jaren. Hoe krijg je voor elkaar dat vuurwerkminnend Nederland afkeer krijgt tegen vuurwerk? Door jarenlange campagnes. Door het afsnoepen. Door vuurwerkliefhebbers tegen elkaar op te zetten. Door de schuld te schuiven naar illegaal vuurwerk (om het jaar wordt legaal vuurwerk illegaal vuurwerk!!)

Je kan een grote verandering niet in één keer doorvoeren. Dat moet stapsgewijs. En niemand die het dan merkt. Totdat je erachter bent dat je niks meer hebt. Dan is het te laat.

En dat is precies wat hier gebeurd!!

De jeugd weet niet meer wat 10 uur stoken is met 2 tassen vol voor maar 20 euro. Dit is gewoon je eigen soort laten uitsterven. Komende generaties zijn automatisch minder vuurwerkminnend dan wij dat waren.

Van Underground naar KVK regeling in België (waren echt de mooiste tijden) naar elk jaar in spanning afwachten en van ons laten afsnoepen "omdat executie toch gaat gebeuren en uitstel de enigste hoop is".

En dat is met stipt de gevaarlijkste gedachte hier.

Besef dat wanneer het verbod er is, er nooit meer een terugweg is! Hoe vreselijk mis het gaat ook.

Dan maar weer underground mocht dat verbod er komen. Eigenlijk kan dat nu al.. We hebben gezien hoe Nederland met de jaarwisseling reageerde en velen hielden zich uit angst nog in (vuurwerk afsteken) terwijl dat absoluut niet nodig was!

Natuurlijk hadden de meesten dit verwacht. Het "doorzetten". En dan al die liefhebbers die echt alleen maar cat.1 stookten om het goede voorbeeld te geven zodat ze komend jaar weer kunnen stoken. Hoe zullen die zich nu wel niet voelen na al deze berichten?

Maar dat bericht alsof een of andere vuurwerkbond ons in de rug steekt. Belachelijk, schandalig, en ergens lag dit toch in de lijn van verwachtingen.

Aan iedereen die er werkelijkwaar van overtuigd is dat het laten afsnoepen van vuurwerksoorten en afsteektijden ervoor zorgt dat we toch vuurwerk mogen afsteken, of uitstel van de executie is. Nee. Dat is het alles behalve.

Je helpt ze daar alleen mee. Dit is allemaal een vooropgezet plan. Al jaren. Hoe krijg je voor elkaar dat vuurwerkminnend Nederland afkeer krijgt tegen vuurwerk? Door jarenlange campagnes. Door het afsnoepen. Door vuurwerkliefhebbers tegen elkaar op te zetten. Door de schuld te schuiven naar illegaal vuurwerk (om het jaar wordt legaal vuurwern illegaal vuurwerk!!)

Je kan een grote verandering niet in één keer doorvoeren. Dat moet stapsgewijs. En niemand die het dan merkt. Totdat je erachter bent dat je niks meer hebt. Dan is het te laat.

En dat is precies wat hier gebeurd!!

De jeugd weet niet meer wat 10 uur stoken is met 2 tassen vol voor maar 20 euro. Dit is gewoon je eigen soort laten uitsterven. Komende generaties zijn automatisch minder vuurwerkminnend dan wij dat waren.

Van Underground naar KVK regeling in België (waren echt de mooiste tijden) naar elk jaar in spanning afwachten en van ons laten afsnoepen "omdat executie toch gaat gebeuren en uitstel de enigste hoop is".

En dat is met stipt de gevaarlijkste gedachte hier.

Besef dat wanneer het verbod er is, er nooit meer een terugweg is! Hoe vreselijk mis het gaat ook.

Dan maar weer underground mocht dat verbod er komen. Eigenlijk kan dat nu al.. We hebben gezien hoe Nederland met de jaarwisseling reageerde en velen hielden zich uit angst nog in (vuurwerk afsteken) terwijl dat absoluut niet nodig was!

Helemaal mee eens, denk dat achteraf iedereen ook dacht: had ik nog maar meer vuurwerk in huis. Dingen die ik eigenlijk wou bewaren zoals f3 singleshots zijn er allemaal doorheen gegaan.

Je moet geen expert zijn om te weten dat dit doorgestoken kaart is.
Ze komen uit het niets en zijn plots overal aanwezig.

Dat is geen toeval, dat is een plan.
Dat is de agenda die ze willen doordrukken.

Ik hoop dat deze heren goed beseffen wat ze doen.
Ze lopen nu wel erg in het vizier.
Iedereen zoekt hun gegevens op.

Weet niet of dit al gedeeld was?
De commotie omtrent de Nederlandse Vuurwerkbond:

Velen van jullie hebben ongetwijfeld de berichten in de media meegekregen omtrent de nieuwe organisatie de Nederlandse Vuurwerkbond. Wij wisten niets van het bestaan van dit initiatief, en waren dan ook zeer negatief verrast door hun plotselinge aanwezigheid in de media.

De Nederlandse Vuurwerkbond zegt een non-profit organisatie te zijn, bestaande uit enkele vuurwerkliefhebbers die van mening zijn dat de Nederlandse vuurwerktraditie aan verandering toe is.

Niets is echter minder waar.

Kort gezegd stelt deze 'bond' een plan voor waarin wordt uitgegaan van een verbod op consumentenvuurwerk, met enkel nog de mogelijkheid om in verenigingsverband shows met consumentenvuurwerk te mogen organiseren. Voordat men in die situatie in verenigingsverband shows met consumentenvuurwerk mag organiseren, dient er een bewustwordingscursus of omgangscursus voor het veilig afsteken van vuurwerk te worden afgelegd.

Een beetje attente lezer heeft op dit punt al door waar het naartoe gaat: de Nederlandse Vuurwerkbond is de organisatie die in dat geval, tegen betaling, de opleiding/cursus en certificering zal verzorgen.

Uit dit alles blijkt dat hun plan slechts een poging is om over de rug van de Nederlandse vuurwerktraditie een gat in de markt te creëren.

Deze conclusie wordt gesterkt door het feit dat deze Nederlandse Vuurwerkbond een samenwerkingsverband is van verzekeraars en commerciële cursus aanbieders zoals Euro BHV.

Deze zelfverklaarde vuurwerkliefhebbers kunnen wel beweren dat zij vuurwerkliefhebbers zijn, maar ze voelen klaarblijkelijk bijzonder weinig liefde voor de Nederlandse vuurwerktraditie.

Zij zijn zeker geen voorvechters van de traditie, en dienen daar waar mogelijk te worden gedwarsboomd.

Tot slot willen we u er nadrukkelijk op wijzen dat deze Nederlandse Vuurwerkbond niemand officieel vertegenwoordigt, en dat alle toonaangevende bedrijven en organisaties binnen de vuurwerkbranche, waaronder De BPN, SVNC, De Vuurwerkfederatie en HVLV zich middels een persbericht met klem van deze Nederlandse Vuurwerkbond gedistantieerd hebben.

HVLV - Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond

En hoe meer ik erover denk, hoe zekerder ik ben dat die "bond" totaal doorgestoken kaart is.

Gemeenten en burgemeesters hoeven die "clubs" van hun helemaal niet toe te laten...
Die krijgen gewoon geen toestemming om te knallen, ook niet met semi-professionals.

Ze pleiten gewoon voor een totaalverbod, klaar.

Heel enge mensen zijn het.

Vooral de manier waarop vind ik zo bizar, kinderachtig, niet proffesioneel! Zulke mensen regeren over ons land. Hoe gaan die maar niet met andere dingen te werk. Beschamend denk ik.

Dat is nou de Happy Few. Die denken het wel eventjes te regelen op deze manier. Daar is natuurlijk geen denken aan. Onruststokers zijn het meer niet.

De regering laat onze hobby dood bloeden(goede tactiek van hun uit)kijk ze wisten een verbod is nu niet te handhaven door de hoeveelheid stokers.vergeet niet de stoere jongens roepen wel ik blijf stoken maar in de praktijk werkt dat niet.de anti club wacht tot er steeds meer stokers afhaken tot het wel te handhaven is en ze een paar stokers kunnen aanpakken (en dat heftig als voorbeeld).

Ik denk dat we de strijd in de media nooit (meer) gaan winnen.
Alle goede bedoelingen ten top. Die zijn/blijven links en spelen onder dezelfde DPG vlag.

Er moet door iedereen die vuurwerk een goed hart toedraagt (branche, federatie, hvlv etc.) gezorgd worden dat we de beleidsmakers in Den Haag op het juiste spoor krijgen. De media wil het publiek doen geloven dat het alleen dood en verderf is, terwijl ik bij iedereen hier op het forum, straat, wijk en vriendengroep hele andere geluiden hoor. Verbondenheid, plezier en afsluiten van een jaar daar hoort vuurwerk bij!

Dus de lobby in Den Haag gaat in mijn ogen meer brengen dan een media oorlog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan