Is iemand gepakt geweest? Of bijna gepakt?

Alleen toen het net donkerder werd buiten, hebben we twee agenten op mountainbikes gezien en kort gesproken. Ze vertelde ons alleen om niets 'geks' te doen of spullen te slopen. En reden weer door. In principe dus niet anders dan andere jaren. :)

Zelf begin ik steeds meer de politie/handhavers als eenheid per regio te zien. Geloof er weinig van dat ze allemaal zo zijn als die prutsers bij talkshows bijvoorbeeld.

Hier 1 keer een politie auto overdag langsgereden. wat zwaaien en een glimlach en ze waren alweer weg. erg gemoedelijk. was op dat moment gezellig met de buurkids aan het afsteken. geen problemen gehad hier, ook niet om middernacht.

Iemand de afgelopen dagen iets gehoord van Gerrit van de Kamp, die politievakbondsman die al jaren roept dat een verbod goed te handhaven valt en die dreigde met een staking op oudjaarsavond?

Stonden bij mij op de hoek opgesteld 7 politie wagens.
Kwamen 1x langs en even zeggen dat ze het mooi vuurwerk vonden en verder lieten ze me gang gaan, zolang ik deed zoals ik deed was er niks aan de hand... Vuurwerk had geen prioriteit

Echt een top oud en nieuw! :D

Overdag met Carbidschieten hadden een paar zure vrouwtjes van 50 ofzo meteen gebeld toen ze ons zagen lopen met de melkbussen. We hadden een vergunning van de gemeente in een gebied waar veel honden werden uitgelaten. Politie kwam langs en zag de vergunning. Prima dus. Dat er stuk of 15 mensen met biertjes bij stonden te kijken was ook prima "ach het is oud en nieuw" zei meneer de agent. In de avond elk uur wel een box de lucht ingeschoten en om 12 uur veel zware knallen in de straat + compounds. Geen politie en geen zeikende mensen gezien. Enkel mensen die stonden te filmen en te genieten.

We kunnen rustig stellen dat de politie niet echt om een vuurwerkverbod zat te springen. De heren achter de bureaus blijkbaar alleen ...

Stonden bij mij op de hoek opgesteld 7 politie wagens.
Kwamen 1x langs en even zeggen dat ze het mooi vuurwerk vonden en verder lieten ze me gang gaan, zolang ik deed zoals ik deed was er niks aan de hand... Vuurwerk had geen prioriteit

Echt een top oud en nieuw! :D

Fototje ervan

FB_IMG_1609447249330.jpg

Verklaar je nader stonden ze met een brandblusser paraat ?

Nee, die bellen meteen de politie. Buurman had al aangegeven dat hij het goed vond, het verbod, dit i.v.m. corona en dat de mensen die niet wilde luisteren nog maar een hogere boete moest ontvangen als ze vuurwerk zouden afsteken. Een duidelijker boodschap is niet mogelijk, lijkt me.

In West ging het ook aardig los. Niet zo massaal en vooral ook een stuk korter dan vorig jaar. Paar gigantisch mooie dingen gezien en vooral gevoeld, sommige dreunen zijn echt bruut om te horen maar het tovert nog steeds elke keer een glimlach op mn gezicht :angel:

Geen politie gezien of klagers gehad. Volgens mij ook weinig tot geen schades in de wijk, dus ook hier weer een geslaagde oud en nieuw.
Denk dat er in heel Tilburg veel is afgestoken. Hier in Groenwoud Broekhoven ging het er de hele avond flink los, vele profblokken en Shells gingen de lucht in.

In noord bij mijn schoonmoeder was er ook veel vuurwerk vertelde ze. Bij ons was het rond 1u wel klaar daarna wel enkele zware dreunen maar het was geslaagd komend jaar weer op deze manier.

Toch een mooi gedachte dat zolang de fabrieken vuurwerk maken we hoe dan ook vuurwerk met oud en nieuwe zullen zien.

En nu met de late aankondiging van een verbod hadden velen niet genoeg tijd om vuurwerk elders te halen vermoed, bij een permanent totaal verbod heb je het hele jaar de tijd om even naar BE te gaan of iets te regelen.

En dan zullen ze vast weer van mening zijn dat ze behoorlijk wat BTW mislopen en dat het misschien goed is om te legaliseren om te kunnen reguleren.

Geweldig mikosje. Bij ons leek het wel of alle agenten vrij waren. Zag ze al nooit veel, maar nu helemaal niet! :D

2x er onderuit gekomen. de eerste keer hadden we 8 potjes afgestoken die we daarna per stuk in brand gestoken voor een beetje warmte (op een stenen veldje)na 5minuten kwam de brandweer met sirenes en een politie busje. het brandje was klein en onder controle dus de politie wou ons niet controleren tot er een boze man naar buiten kwam die wilde ons opgepakt hebben dus moesten we hard weg rennen voor die man en de polities. toen werden we gered door een viper salute die afging en zo hard knalde dat het gelijk de aandacht trok na de politie. dus ik na huis gerend kom ik ze weer tegen in de straat door die viper cake ( die ook echt heel ziek was) gelukkig snel na binnen kunnen rennen zonder gezeik. wat een avond deed me denken aan me pubertijd waar we dit elke jaarwisseling hadden .

Geen politie gezien.
Alleen 3x de brandweer door de straat.

Tot 22/2300 alleen wat f1 gestookt.
vanaf 2200 werd de buurt ook wakker en ging er van alles de lucht in.

Hier alleen lof van de buurt, niet alleen voor mij, maar voor iedereen die afstak.
Ze vonden dat er nu veel mooier vuurwerk was dan normaal.

Ik had verwacht dat met mijn cat 1 hier nog wel regelmatig politie zou zien, maar ik heb geen agent gezien, sfeer was goed, en ook geen gezeur van buren gehad, die hoopte vooral op dat ik cat 2 zou gaan stoken.

Al met al een heerlijke avond gehad, maar einde van dit jaar toch graag weer cat 2.

We kunnen rustig stellen dat de politie niet echt om een vuurwerkverbod zat te springen. De heren achter de bureaus blijkbaar alleen ...

Hier exact hetzelfde, had totaal geen prioriteit. Overal groepen jongeren door het dorp lopend, slechts een keer politie gezien maar deden niks. Lachertje dit verbod afgelopen jaarwisseling. :bye:

Denk dat er in heel Tilburg veel is afgestoken. Hier in Groenwoud Broekhoven ging het er de hele avond flink los, vele profblokken en Shells gingen de lucht in.
Dat weet ik wel zeker, toch trots op de Tilburgers dat ze duidelijk hebben laten merken dat we het er niet mee eens zijn :devil:

Heb zelf 13 jaar in Groenewoud/Broekhoven gewoond, in de beruchte flat dan weet jij genoeg denk. Ben altijd graag op broekhoven gekomen, daar weten ze wel wat stoken is ja ! Goei volk, heb er veel leuke herinneringen aan.

Hier kwam de politie met een controle rondje naar ons toe. Werd ons vriendelijk doch dringend verzocht te stoppen met afsteken (cat1) omdat dit verboden was.
Laten zien wat we hadden en dat we niks verkeerd deden. De heren dienders zeiden dat zelfs cat1 verboden was. Heren vriendelijk verzocht verder te rijden want wat ze vertelden was niet waar. Daarna niet weer gezien. Rond 0000 alleen maar cat2 gestookt en ze ook niet gezien

Dat weet ik wel zeker, toch trots op de Tilburgers dat ze duidelijk hebben laten merken dat we het er niet mee eens zijn :devil:

Heb zelf 13 jaar in Groenewoud/Broekhoven gewoond, in de beruchte flat dan weet jij genoeg denk. Ben altijd graag op broekhoven gekomen, daar weten ze wel wat stoken is ja ! Goei volk, heb er veel leuke herinneringen aan.

Tilburg stookte prima! Ik woon zelf op broekhoven/groenewoud, maar vierde oud en nieuw in west. Was super, maar qua vuurwerk kan niks tippen aan zuid.

Hier in ons dorpje ook totaal geen politie gezien.
We zijn rond 22.00 uur even de grens over gegaan om daar enkele grote blokken te stoken op een afgelegen parkeerplek. Gigantisch genoten, ook daar geen Duitse politie gezien.
Daarna rond 0.00 uur toch nog wat cakes hals over kop gesprokkeld om toch af te steken bij ons op de straat, aangezien het hier best wel los ging door andere pyro's. Dus kon ik het niet laten om nog wat te stoken inclusief nog wat "nu verboden" spul van vorig jaar de lucht in te jensen. Heerlijk was het. Ook totaal geen politie of handhaving gezien.

Wel leek het erop dat er dit jaar meer mensen buiten waren dan andere jaren, om de beste wensen te geven.
Gelukkig geen last gehad van de azijndrinkende buren, die 2 maanden geleden zijn verhuisd. Nu woont hier een oude maat van me als buur, die ook van vuurwerk houdt. Dus dat wordt komend O&N heel erg gezellig hier in de straat. :cool:

De buurman heeft wel een paar keer de neiging tot bellen gehad volgensmij!:bonk: Die trok die luftheulers, flitsers en crackling shots voor de deur niet zo goed!:D
Geen politie gezien verder. Stond 2 straten verderop iemand ruim 1 uur lang Shells en prof blokken te stoken, maar kwam niemand op af, dus dat was genieten!:D

Back
Bovenaan