UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Man, man, man, wat heeft vooral het 00:00 uur moment bij mij veel goed gemaakt. Ik woon midden in het centrum, met stadscamera’s en toezicht. Iedereen stond buiten, groepen studenten, vuurtonnen, boxen en overal was vuurwerk. De shells schoten op de hoeken en nadat ik het startschot gaf met een goede 50mm singleshot in de straat, leek het een normale oud en nieuw. Overal strooiden mensen knallers, vlogen er singleshots en waren mensen aan het stoken. Na 5 minuten kwamen van alle kanten politieauto’s maar ze stonden erbij en keken ernaar. Waar het handhaven van de coronamaatregelen vooraf geen prioriteit kreeg, konden ze door het overvloed aan vuurwerk alleen de mensen aanspreken die te dichtbij elkaar stonden. De cobra’s ontploften en ze keken ernaar. Ik ben geen voorstander van die harde slagen, maar dit jaar hebben ze mijn oud en nieuw gemaakt. Totale onmacht bij de agenten, die in grote getallen aanwezig waren.

In ons bloed hoort het naar buiten gaan om 00:00, het samen toosten en vuurwerk kijken en afsteken. Niemand pakt ons dit af. Ze kunnen in hun handen klappen dat Duitsland geen verkoop had, anders was het helemaal losgeslagen!

Dus verbod op consumentenvuurwerk zorgt NIET voor een beter te handhaven jaarwisseling.

Laat deze conclusie duidelijk zijn en goed flink doorresoneren via alle kanalen!!!

Sorry dat ik het zeg maar wat een slap artikel. " we verdienen nog een kans? “. Daar gaan we de oorlog niet mee winnen.

Uit al het vuurwerk en tal van incidenten voor en tijdens de jaarwisseling is volgens mij gebleken dat een verbod geen nut heeft. Omdat er nu toevallig geen dode is gevallen spreken we van een rustige jaarwisseling? Uit alle ellende die ik op het nieuws voorbij zag komen kan je denk ik beter spreken van een onrustige jaarwisseling. Dat moet de bpn benoemen..

Ik wordt ziek van de kerel ( Bruls )

En ik ben ook eerlijk dat artikel van Bpn wordt ik ook gek van onderbouw het eens juist.

- Geen Feesten
- Kroegen dicht
- Geen familie ( grote groepen )

Kom op dit moet er in staan als tegen artikel onderbouw het eens goed !!!

Ik ben heel eerlijk maar ik erg me er echt dood aan dat zachte gedoe naar de media.

Sta op en laat van je horen en ga er vol tegen in en niet dat smeken.

Dus verbod op consumentenvuurwerk zorgt NIET voor een beter te handhaven jaarwisseling.

Laat deze conclusie duidelijk zijn en goed flink doorresoneren via alle kanalen!!!

Werd er überhaupt gehandhaafd? Werkelijk geen enkele politie gezien na 11en. Daarvoor wel, maar ook dat was slechts voorbij rijden. Überhaupt iemand hier op het forum boete gekregen, nog niks gelezen?

Op 4 december schreef ik dit;

Ik wilde vanmorgen klaar gaan zitten met de popcorn, maar ik zag dat Fabertje de eerste klap al heeft uitgedeeld in het AD. Uiteraard de rustigste jaarwisseling in 23 jaar , en het bewijs dat verbod helpt. Bah.

Zoals gewoonlijk lopen we hier en de hele vuurwerkbranche achter de feiten aan.
Heb al een aantal keer gezegd; petities, demonstraties in Den Haag heeft allemaal geen zin.
Gister en vannacht had je je moeten laten horen. Gelukkig heeft een groot gedeelte daar gehoor aan gegeven. Hoop hier iedereen ook.

Die boehoe smeekbede van de bpn kan me ook gestolen worden.
We weten allemaal dat het verbod er komt,het is nu alleen zo lang mogelijk uitstellen en een overgangsperiode voor elkaar krijgen.

Verbod of niet ..mij interesseert het niet meer.
Ik heb gezien hoe los het ging tijdens een verbod.
Ik heb me netjes aan de regels gehouden door het bij cat1 te houden.
Maar bij een permanent verbod ga ik ook gewoon weer los,dan maar illegaal.

Donder toch op man met dat BPN. Single shots, rollen etc accepteren dat het allemaal eruit is.
Totaal onnodig. Alleen maar ja en amen dat BPN. In DL en Belgie verkopen ze de mooiste single shots en rollen en in NL mag je niet eens een mooie 100.000 klapper op straat leggen en de kinderen mogen niet eens meer met astronautjes gooien. Waar gaat het heen. Trieste zooi.

Schandalig opportunisme van de heer Bruls. Ik hoop tegen beter weten in dat hij door heeft dat dit echt een glijdende schaal is waar je u tegen zegt. De argumenten "ik heb er niks mee / ik ervaar er overlast door / het kost mij geld --> verbied maar" kunnen ook uitstekend worden opgemaakt voor andere bezigheden zoals paardrijden, wintersport, hondenbezit, schaatsen, sportwagens, (soft)drugs, roken, alcohol en ga zo nog maar een kwartier door afhankelijk van je eigen voorkeuren.

Juist van een partij die solidariteit en naastenliefde (CDA) hoog in het vaandel heeft staan zou je verwachten dat hij hier zorgvuldiger mee om zou gaan. Nederland is al overvol en juist door dit soort verbiedgedrag vergroot je de verschillen alleen maar uit. Leef en laat leven, en slik gewoon een keer in plaats van je eigen (morele) superioriteitsgevoel aan anderen op te leggen door boos een facebookbericht te sturen dat je het die 8 uurtjes op oudjaarsdag zo "enorm zwaar hebt".

En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat deze oproep tot een totaalverbod een ontzettend ondermijnende werking heeft op het crisisbeleid dat het kabinet nu (terecht overigens) voert. Wanneer mensen het gevoel gaan krijgen dat tijdelijke uitzonderingen vanzelf zullen leiden tot een permanente verordening schaadt dat de daadkracht van het kabinet om de coronacrisis aan te pakken en dat werkt door in de hele maatschappij. Ik vraag mij ten zeerste af of de heer Bruls dat zelf door heeft.

Zo, dat is er uit. Ik pak nog even een oliebol. Mag dat nog?

Sinds halfbakken verweer/opstelling inzake het verbieden van pijlen,...... support ik de BPN niet meer in mijn aankoop keuze, maar het ziet ernaar uit dat ze zelfs die optie je gaan ontnemen.

iemand van het CDA moet al helemaal niet de muil optrekken over leed, het christendom heeft in 2000 jaar al meer leed veroorzaakt dan dan vuurwerk in 100.000 jaar ooit zal doen.

Ik stel voor dat we het CDA ook gaan spammen om de uitspraken van Bruls. Hopelijk zijn ze dan hem intern ook zat

BNP zou naar mijn mening ook het verband tussen “een onrustige jaarwisseling” en vuurwerk steviger mogen bestrijden.
“Onrustige jaarwisseling” en “incidenten” zijn ruime begrippen.
Autobranden, rellen, agressie (tegen hulpverleners) heeft niks met vuurwerk te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan