UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt verschrikkelijk dit. Dat is wel representatief toch? Zo'n peiling. Ach rot toch op met die enquetes. Bij mij in de buurt alleen maar van die particuliere auto's die je voorbij ziet rijden met het opschrift handhaving? De politie kan het sowieso niet aan hier.

Hoe kan je in hemelsnaam voor een avondklok zijn? Vrijheid is tegenwoordig niet meer belangrijk ofzo?

Een groot deel van de bevolking is door de media en overheid nogal banggemaakt en daar helpen groepjes mongolen in Arnhem, Urk, Roosendaal etc niet bij. Prima samen te vatten als indoctrinatie van het volk.

Al vaker gezegd: een dergelijke poll/stelling is NOOIT representatief, maar wordt maar al te graag voor waarheid aangenomen.

Een groot deel van de bevolking is door de media en overheid nogal banggemaakt en daar helpen groepjes mongolen in Arnhem, Urk, Roosendaal etc niet bij. Prima samen te vatten als indoctrinatie van het volk.

Al vaker gezegd: een dergelijke poll/stelling is NOOIT representatief, maar wordt maar al te graag voor waarheid aangenomen.

Met je eens dat het volk word gehersenspoeld door de media en dat de polls niet representatief zijn.
Om dan de mensen in Urk ed. mongolen te noemen begrijp ik niet echt. Dit zijn namelijk (grotendeels) de mensen die juist wel strijden voor hun vrijheid en niet alles slikken voor zoete koek.

In de Telegraaf de afgelopen dagen ook herhaaldelijk brieven van mensen die vinden dat het leger moet worden ingezet. Zo'n stelling zegt vooral iets over de gemiddelde lezer van de Telegraaf, en wat hij of zij graag lezen wil.

Dit zijn namelijk (grotendeels) de mensen die juist wel strijden voor hun vrijheid en niet alles slikken voor zoete koek.

Dat strijden op een manier als deze zal de toekomst van het vuurwerk niet veel goeds doen, ben ik bang. Mensen worden vuurwerkmoe. Dit komt door asociaal gedrag. Denk aan brandstichting als reactie op het verbod en vernielingen met vuurwerk. Dan heb ik het nog niet eens over het geweld jegens hulpverleners. Negatieve berichtgeving over vuurwerk in de media helpt hier natuurlijk ook niet bij. Mensen zijn het zat om telkens weer negatieve berichten te lezen en willen dan maar alles verbieden. Dat is natuurlijk lekker makkelijk i.p.v. het probleem aanpakken. In de fik steken van een auto bijvoorbeeld. Wij weten dat dat niet gebeurd door vuurwerkliefhebbers. Deze personen hebben daar namelijk geen vuurwerk voor nodig en doen dit net zo goed zonder vuurwerk. Een deel van het land ziet dat echter niet in. De media is er helaas heel goed in om vuurwerk de grond in te stampen.

Ik vind het goed dat deze mensen opkomen voor hun vrijheid. Echter denk ik niet dat dit de juiste manier is. Steek het vuurwerk dat je nog hebt gewoon de 31e af. Laat zien dat het veilig, gezellig en verantwoord kan. Dat wij geen asociale tokkies zijn die alles maar vernielen. Het is dit jaar klote en daar doen wij helaas niks meer aan, maar verpest het niet voor de komende jaren. De mensen in de kamer die VOOR vuurwerk zijn, willen wij niet aan het twijfelen zetten toch?

Laatst bewerkt:
Kotsmisselijke reactie dit hoe je hier over mensen praat, walgelijk.

Ja kotsmisselijk. Het is maar dodelijk voor 0.23% van de mensen die corona krijgen en onder de 70 jaar is de mortaliteit zelfs 0.05%. Kotsmisselijk word ik ervan.. Van die maatregelen. Heb je niet door dat die domme mondkapjes, 1.5 meter bullshit en de sluiting van de horeca totaal geen effect hebben? Ben je nou echt zo blind?

Ja kotsmisselijk. Het is maar dodelijk voor 0.23% van de mensen die corona krijgen en onder de 70 jaar is de mortaliteit zelfs 0.05%. Kotsmisselijk word ik ervan.. Van die maatregelen. Heb je niet door dat die domme mondkapjes, 1.5 meter bullshit en de sluiting van de horeca totaal geen effect hebben? Ben je nou echt zo blind?

Maar de ziekenhuizen stromen vol met mensen die nog net niet dood liggen te gaan. Operaties worden uitgesteld. Da's toch wel een probleem, vind je niet?

virus verpeid heel makkelijk en je loopt het snel op, hoge viraliteit.

17 miljoen nederlanders, laten we zeggen dat 70% uiteindelijk besmet raakt... (hoger kan vaak niet) dan hebben we het over 6000 doden als ik van de lage mortaliteit van 0.05% uitga.

Zal waarschijnlijk hoger uitvallen omdat de gemiddelde mortaliteit hoger ligt en ziekenhuizen die geen bedden meer hebben zorgt ook voor extra mortaliteit zowel direct als indirect.

Je hebt gelijk dat het mortaliteit percentage niet bijster hoog is alleen de combinatie van de ontzettend snelle verspreiding van het virus is juist de sleutel tot het hele verhaal waardoor een laag percentage nog steeds vervelend uitpakt.

0.01% van 10 euro kijkt niemand van op, 0,01% van 1 miljard euro is al snel 100.000 euro.
percentages op zichzelf staand zeggen niet altijd alles.

Dus. Wij moeten vuurwerk missen dit jaar, om de zorg te ontlasten. Oke is niet anders.

Nu in het nieuws; groot feest in den haag waar geen 1.5 meter afstand word gehouden. De politie geeft aan: "vandaag zijn de coronamaatregelen niet onze hoogste prioriteit".

W T F. Ga dit aub gebruiken in januari als tegenaanval.

Het kan toch niet, wij leveren vuurwerk in, en aan de andere kant 1 groot feest waar niet aan de 1.5 meter gehouden word, politie die het ook nog goed vind. Nou, succes dan over 2 weken in de zorg.....

Ja, mijn broek zakte net ook af toen ik dat las. Het moet zo toch op een gegeven hard te maken zijn dat rechts het vuurwerk verkocht aan links om het belastingplan en onder valse voorwendselen aan het publiek?! Alle cijfers zijn aan onze kant, alle andere signalen engedragingen van overheid en handhavers ook!

Mooi om te zien hoe nos vanmiddag nog een artikel online had staan van hoe rustig de politie vond dat de jaarwisseling verliep. Dat artikel is inmiddels niet meer te vinden. Ben benieuwd wat de koppen morgen zijn, en we zijn pas net begonnen.

Zonder een vuurwerkverbod had de media nu al geschreeuwd over een onrustig oud en nieuw..

Fijne avond mensen! Ik stek dr nog een paar an!

Dit is echt het eerste jaar dat ik de berichten over chaos in steden niet erg vind. Als er maar genoeg van dat soort berichten komen kunnen ze er niet meer omheen dat het verbod niet werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan