UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt bizar dit, er staat letterlijk geschreven: om oud en nieuw beter te handhaven, hoe dan, die maatregelen zijn er toch om de besmettingen tegen te gaan??
Me maag draaid er van om, dit moet niet kunnen toch man man

Ik wordt niet goed hiervan, Als ze 8 weken geleden meteen genoeg maatregelen hadden genomen waren we er al lang weer vanaf geweest en hadden we het rustig kunnen uitzingen totdat vaccineren gaat beginnen maar nee hoor we blijven twijfelen en aanklooien net zo lang totdat het echt mis gaat en dan dit...:mad:

Heeft 0,0 meer met Corona te maken. Dit is indekken tegen de gevolgen van ondoordachte beslissingen nemen zoals het vuurwerkverbod. Meer niet. Die besmettingscijfers geloof ik ook al lang niet meer.

Stoken vanuit de tuin voelt ook veel fijner. Minder verklikkers en heterdaad is bijna onmogelijk. Denk niet dat ze met drones gaan vliegen.

Normaal gesproken ben ik helemaal niet van het complotdenken, maar let op:

Vuurwerkverbod -> geluiden uit samenleving dat het mis gaat door het verbod-> dagelijks steeds meer coronabesmettingen gemeld -> draagvlak voor strengere maatregelen groeit hierdoor -> kabinet komt met avondklok om "groepen mensen" en besmettingen te voorkomen (waarom dan wel mensen kerst laten vieren??)

De echte waarheid is dat ze het verbod dat ze hebben afgegeven niet kunnen handhaven zonder zo'n avondklok. Belachelijk, we worden gewoon 4x spreekwoordelijk "in de rug gestoken" door het kabinet. Democratie? Of toch echt een eigen wil doordrukken?

Avondklok klinkt allemaal spannender dat het is, er is toch al geen reet te doen, alles is dicht. Denk je echt dat ze op alle hoekev van de straat politie hebben staan?? No way. Zal wel los lopen. Ik heb me dr al bij neergelegd dit jaar zooi cat 1 daarna flink wat bier en naar bed en dan maar hopen dat 2021 beter gaat worden. Snap dat het vooral voor de jongere pyros onder ons wel een drama is, was hoe dan ook gewoon naar buiten gegaan met mn maten.

Eigenlijk gewoon grappig.
Een avondklok met oud en nieuw omdat dit handhaven makkelijker maakt.

Met andere woorden...dat vuurwerkverbod was niet zo handig en nu moeten we alle zeilen bij zetten om het rustig te houden.

Bijkomend voordeel van een avondklok is dat niemand achteraf kan zeggen dat dit vuurwerkverbod zo goed gewerkt heeft en dus permanent moet worden
Want niemand weet hoe het zonder avondklok was gelopen.

Ik wordt niet goed hiervan, Als ze 8 weken geleden meteen genoeg maatregelen hadden genomen waren we er al lang weer vanaf geweest en hadden we het rustig kunnen uitzingen totdat vaccineren gaat beginnen maar nee hoor we blijven twijfelen en aanklooien net zo lang totdat het echt mis gaat en dan dit...:mad:
Zeker al dat gepolder en “ja maar” hier in NL, we zijn geen land van dit gaan we eens met zn alle doen. Allemaal individuen waarbij eigen belang vooropgesteld is, prima hoor hoor maar je ziet dat het wel een negatief effect heeft.

Ik wist het in november al toen we een vuurwerk verbod kregen, meer besmetting voor kerst lockdown e avond klok. Lijk ook nog gelijk te krijgen:sad:. Ga maar wat extra loten kopen haha

Ik wist het in november al toen we een vuurwerk verbod kregen, meer besmetting voor kerst lockdown e avond klok. Lijk ook nog gelijk te krijgen:sad:. Ga maar wat extra loten kopen haha

Vraag me alleen af hoeveel van deze besmetting zijn 'echt'. Het komt ze allemaal weer iets te goed uit vind ik. Die avondklok tijdens oud en nieuw heeft meer te maken dat ze bang zijn dat ze finaal onderuit gaan met het verbod. Het is meer een soort laatste noodmaatregel maar het zal toch niet zo veel uit maken.

Te bizar, echt een ongekende hetze.
Een avondklok puur en alleen zodat vuurwerk aangepakt kan worden

Vuurwerkverbod beter te handhaven

Het kabinet zou vooral denken aan een avondklok omdat er dan beter kan worden gehandhaafd op het vuurwerkverbod.

Avondklok klinkt allemaal spannender dat het is, er is toch al geen reet te doen, alles is dicht. Denk je echt dat ze op alle hoekev van de straat politie hebben staan?? No way. Zal wel los lopen. Ik heb me dr al bij neergelegd dit jaar zooi cat 1 daarna flink wat bier en naar bed en dan maar hopen dat 2021 beter gaat worden. Snap dat het vooral voor de jongere pyros onder ons wel een drama is, was hoe dan ook gewoon naar buiten gegaan met mn maten.

Precies dit, denk dat ik het 00:00 niet eens haal. Ben er wel klaar mee voor dit jaar.

Vraag me alleen af hoeveel van deze besmetting zijn 'echt'. Het komt ze allemaal weer iets te goed uit vind ik. Die avondklok tijdens oud en nieuw heeft meer te maken dat ze bang zijn dat ze finaal onderuit gaan met het verbod. Het is meer een soort laatste noodmaatregel maar het zal toch niet zo veel uit maken.

Als cola met een snel test al corona kan oplopen dan vertrouw ik het al niet meer haha!

klopt, zal allemaal wel los lopen...persoonlijk zou een avondklok voor mij geen verschil maken...

echter zijn er natuurlijk heel veelmensen zonder tuin, dus zelfs cat1zou je dan niet meer kunnen afsteken... al ben ik wel met je eens dat een gedeelte daar volledig lak aan zal hebben...

klopt, zal allemaal wel los lopen...persoonlijk zou een avondklok voor mij geen verschil maken...

echter zijn er natuurlijk heel veelmensen zonder tuin, dus zelfs cat1zou je dan niet meer kunnen afsteken... al ben ik wel met je eens dat een gedeelte daar volledig lak aan zal hebben...
Cat 1 kan je toch gewoon van binnen naar buiten gooien?

Of op een skateboard met touwtje de straat op laten rollen :wink:

Of met een op afstand bestuurbaar autotje

Of vanaf je balkon naar benee

Ik heb er geen zin meer in pfff

Eigenlijk gewoon grappig.
Een avondklok met oud en nieuw omdat dit handhaven makkelijker maakt.

Met andere woorden...dat vuurwerkverbod was niet zo handig en nu moeten we alle zeilen bij zetten om het rustig te houden.

Bijkomend voordeel van een avondklok is dat niemand achteraf kan zeggen dat dit vuurwerkverbod zo goed gewerkt heeft en dus permanent moet worden
Want niemand weet hoe het zonder avondklok was gelopen.

Ik ben het met je eens. Alleen er zit ook wel een nadeel aan het niet kunnen uitproberen van een vuurwerk verbod. We kunnen het er denk ik allemaal over eens zijn dat het dit jaar gigantisch uit de klauwen zou gaan lopen. Ook in Den Haag zien ze dit in aangezien ze nu ineens een avond klok uit de hoge hoed toveren om de handhaving makkelijker te maken. Oftewel we scheiden het koren van het kaf en pakken de relschoppers aan. Pech voor iedereen die om 12 uur een paar sterretjes af wilde steken.

Het nadeel van het niet kunnen uitvoeren van het vuurwerkverbod deze jaarwisseling is dat de branche hiermee ook het argument na de jaarwisseling wordt ontnomen dat er zonder consumenten vuurwerk een enorme bende ontstaat met de jaarwisseling. Dus dat illegaal aangepakt moet worden en niet het legale spul want dat is blijkbaar niet de boosdoener. Met de avondklok gaan ze bij ongeregeldheden ongetwijfeld roepen dat het aan de rellende jeugd ligt en de opvoeding. Oh, en we moeten ze maar al het vuurwerk ontnemen, want daarmee richten ze schade aan.

Nu geloof ik nog steeds niet in een landelijk verbod met de jaarwisseling '21-'22. Maar ik hoop wel dat er met de jaarwisseling nog genoeg illegaal afgestoken gaat worden, met name voor het ingaan van een eventuele avondklok. Ten eerste om zo toch het argument te kunnen behouden dat het verbieden van legaal geen overlast voorkomt. En ten tweede omdat er ondertussen zo'n enorme vracht illegaal in Nederland ligt, dat als dat grotendeels bewaard wordt tot volgend jaar het die jaarwisseling zo'n chaos wordt dat ze daarna alsnog aan de noodrem gaan trekken en met een permanent verbod op de proppen komen.

Avondklok is een wens van verschillende burgemeesters lees ik.

Het is zeker nog niet definitief maar het ligt wel op tafel. Morgen zal het wel "uitlekken' zoals gewoonlijk en dan weten we wat het gaat worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan