Wetgeving Duitsland

your plan cannot be approved. You always need the consent or permission of the property owner if you want to burn fireworks on a private property.
However, you do not have the consent of a property owner, therefore your plan cannot be realised.

Dit antwoord lijkt mij logisch... Je hebt toestemming nodig van de grondeigenaar als je op zijn prive terein wilt schieten.

Fireworks may not be allowed in public areas (roads, parks and other public areas). For this you need a special use permit, but this cannot be promised either.

Dit stukje wekt idd vragen op, maar misschien is degene die dit heeft getypt ook nog niet helemaal op de hoogte.
Heb je duidelijk aangegeven dat het gaat om de 31ste van december? en dat je niet op prive terein wilt stoken, maar op een publieksopenbare plek waar je geen overlast creert?

Ik heb gevraagt aan iemand van de gemeente Kranenburg of er vuurwerk afgestoken mag worden in hun gemeente. Mag alleen op privé terein met toestemming van de eigenaar, zie dit:

your plan cannot be approved. You always need the consent or permission of the property owner if you want to burn fireworks on a private property.
However, you do not have the consent of a property owner, therefore your plan cannot be realised.

Fireworks may not be allowed in public areas (roads, parks and other public areas). For this you need a special use permit, but this cannot be promised either.

Ik heb sterk het idee dat de schrijver van deze mail denkt dat jij een professionele show gaat schieten.
Daar zijn inderdaad 'permits' voor nodig. Wellicht wordt hier prof en consumentenvuurwerk door elkaar gehaald. In duitsland heet dat namelijk silvesterfeuerwerk en soms wordt het prof spul ook wel 'feuerwerk' genoemd om het onderscheid te maken.

Ik heb inderdaad aangegeven dat het gaat om 31dec. Ik heb toestemming van de eigenaar om op lokatie af te mogen steken. Ze zullen wel blij zijn dat vele Nederlanders daar gaan afsteken haha

Ik ben ook op prive terrein op oudjaar, mag gewoon als ze jouw toestemming geven.
Als de eigenaren niet in de buurt zijn, laat het ze je even op schrift zetten mocht de polizei even komen kijken.

Is er bij iemand bekend wat in Aken de lokale wetgeving zegt? Mag je gewoon non stop stoken 31 dec vanaf 10:00 uur ?

Hai. Dat durf ik je niet te zeggen. Hopelijk kan het gewoon 31dec en 1jan. Ik las zonet in de ad dat er in Duitsland na wordt gedacht over een eventuele avondklok en alleen winkels open voor essentieel producten. Ik hoop dat ik het niet goed begrepen heb en dat zoiets toch gewoon open blijf.

Laten we wel gewoon even de redelijkheid voor ogen houden.. Non stop stoken tijdens 'rust uren' wordt in Duitsland echt niet gewaardeerd. Vergeet gewoon niet dat we daar te gast zijn en gedraag je een beetje.

IK zou sowieso even wachten met plannen maken om naar Duitsland te gaan.
Er word gesproken over een strenge lockdown waarbij alle winkels moeten sluiten van 25 december tot begin januari.

Dat bedoel ik. https://www.ad.nl/buitenland/discussie-in-duitsland-over-strengere-coronamaatregelen-met-kerstmis-en-oudjaar~a2bfb0df/
WAT EEN BULLSHIT. mensen wordt bewust dat er zoveel meer afspeelt. Onderzoek en stel vragen

Laatst bewerkt:
Er speelt zich sowieso meer af. In 2019 waren er ruim 939000 doden te betreuren in Duitsland. Tot op heden is het aantal doden door dit virus afgerond 19500.

Het totaal aantal doden is tot op heden met zo'n 5% toegenomen dit jaar; dan zou je op afgerond 986000 doden komen.

Het verschil tussen 986000 en 939000 is ruim meer dan de 19500 doden door C,. Dus ja,. Saillant detail; het aantal sterfgevallen in Duitsland gaat al sinds 2015 omhoog vanwege het toenemend aantal ouderen aldaar. In Italië ziet men dat ook terug, en als ik kijk naar mijn huidige omgeving. Dan zijn allen, overleden aan dit virus, ver in de 90 geweest.

"Increase in August 2020 does not appear to be caused by COVID-19 deaths"
https://www.destatis.de/EN/Press/20...D091D506533EC60D6D500C0D17EE8D40.internet8722

"Increase in September 2020 does not appear to be caused by COVID-19 deaths"
https://www.destatis.de/EN/Press/20...D091D506533EC60D6D500C0D17EE8D40.internet8722

https://www.destatis.de/EN/Themes/Society-Environment/Population/Deaths-Life-Expectancy/_node.html

Ik ben benieuwd naar het verslag van de laatste 3 maanden.

Laatst bewerkt:
Per jaar verschilt de cijfers zoals in Nederland. Maar ga er niet teveel over hebben want deze forum is de plek er niet voor. Ik ben iemand die dan echt onderzoekt en hoort ook met wat ik doe, daar laat ik het bij. Nu hopen dat er toch oud en nieuw gevierd kan worden in Duitsland

Per jaar verschilt de cijfers zoals in Nederland. Maar ga er niet teveel over hebben want deze forum is de plek er niet voor. Ik ben iemand die dan echt onderzoekt en hoort ook met wat ik doe, daar laat ik het bij. Nu hopen dat er toch oud en nieuw gevierd kan worden in Duitsland

Dat is zeker waar. Uiteindelijk is het voor de vuurwerkhobby niet relevant. Hopelijk dat het mag in Duitsland, want had al een overnachting geregeld :biertje:

Ik ook plus mooi spul besteld. Wat als het niet doorgaat, krijgen we dan ons geld terug? Maar dit is toch niet normaal. Vlak voor oud en nieuw. Nederland en België hebben al een verbod.

In Duitsland mag toch gewoon in de buitenlucht worden afgeleverd? Dan maar de drive-in. Heron gaat dat al doen geloof ik.

Goed idee van Heron. Hopelijk doet de rest dan ook zo. En dan afsteken voor de eventuele avondklok.

Laten we wel gewoon even de redelijkheid voor ogen houden.. Non stop stoken tijdens 'rust uren' wordt in Duitsland echt niet gewaardeerd. Vergeet gewoon niet dat we daar te gast zijn en gedraag je een beetje.

Waar haal je dit vandaan? Heb je er zelf ervaring mee? Ben benieuwd. Doe me maar een bericht.

IK zou sowieso even wachten met plannen maken om naar Duitsland te gaan.
Er word gesproken over een strenge lockdown waarbij alle winkels moeten sluiten van 25 december tot begin januari.

Per deelstaat komen er waarschijnlijk nog maatregelen ja. Verwacht maar niets in opzicht van vuurwerk afsteken.

Back
Bovenaan