UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben het echt niet eens met milieu argument, dat is gewoon een goed argument.
Je moet de belasting op het milieu in perspectief bekijken. Er vindt bv met Koningsdag ook ontzettende milieu vervuiling en rommel plaats.

Kwa fijnstof en metalen weet ik niet precies wat de vervuiling is, maar ik kan je garanderen dat het leed en vervuiling van de bio-industrie een miljoen keer erger is dan dat ene dagje vuurwerk. En vlees eten we uiteindelijk ook alleen voor ons plezier, gore hypocrieten dat het zijn.

Ik zeg niet dat het milieu-aspect een 'verkeerd' argument is. Sterker nog, ik geloof net als jij dat het een goed argument is.
Het is een argument die ik nog altijd veel hoor/lees. Over de vervuiling door vuurwerk kan ik zelf niets zinnigs zeggen. Daar heb ik echt geen kaas van gegeten

Ben het echt niet eens met milieu argument, dat is gewoon een goed argument.
Je moet de belasting op het milieu in perspectief bekijken. Er vindt bv met Koningsdag ook ontzettende milieu vervuiling en rommel plaats.

Kwa fijnstof en metalen weet ik niet precies wat de vervuiling is, maar ik kan je garanderen dat het leed en vervuiling van de bio-industrie een miljoen keer erger is dan dat ene dagje vuurwerk. En vlees eten we uiteindelijk ook alleen voor ons plezier, gore hypocrieten dat het zijn.

Recent Duits artikel:
https://www.umweltbundesamt.de/pres...050-tonnen-feinstaub-durch-feuerwerk-pro-jahr

Vooral boos zijn op de vuurwerkimporteur, terwijl de overheid een beslissing heeft genomen tegens ons allemaal. Het is en blijft een overheidsbeslissing. Je moet nu niet de schuld gaan afschuiven op de importeur of BPN. Er is nog niets duidelijk over de compensatie en jij denkt dat de importeur al geld verdient aan compensatie.

Dan mag jij mij even haarfijn uitleggen wat de BPN de afgelopen jaren heeft bereikt. Het zal voor jou vast niet heel moeilijk zijn om een flink aantal voorbeelden op te sommen van (pro-actieve) uitingen van de BPN die ervoor hebben gezorgd dat Henk en Ingrid een ander beeld geschetst krijgen vwb de vuurwerkproblematiek dan wat ze elke dag via de NPO en DPG te horen krijgen.

Ik ben trouwens niet boos hoor, geen idee hoe je tot die conclusie komt. Ik constateer de totale afwezigheid van een brancheorganisatie in een discussie die uiteindelijk velen in de branche de kop kan kosten. Daar geef ik mijn mening over. Niks meer, niks minder.

Overigens zijn de winkeliers zo tevreden over wat de BPN voor hen heeft betekend de afgelopen tijd, dat ze een eigen rechtszaak zijn begonnen. Een rechtszaak waar de BPN afstand van heeft genomen.

Wie weet wanneer de EC akkoord of niet akkoord gaat geven? 2 december was de sluitingsdatum voor zienswijzes indienen (minimaal moet dit 10 dagen zijn, ik telde er 9, maar oke)

Weet iemand al hoe het nu zit met het vervoeren van F2 vuurwerk, de laatste drie dagen van het jaar?
Of zijn ze hier nog mee bezig?
Ik zelf dacht dat dit vervoersverbod (nog) niet officieel is?

Kan nergens wat over vinden over de uitspraak op 11 december over het vuurwerkverbod, is dat soort info niet interessant genoeg voor de media om te delen. Ik kom niet verder dan dit bericht

https://www.tubantia.nl/binnenland/rechter-buigt-zich-donderdag-over-vuurwerkverbod~a7e40ee4/

Het is bijzonder hoe verstopt dit is inderdaad.

Maar toch nog een keer de vraag; willen we dit nu nog winnen? Stel nou dat we vrijdag te horen krijgen dat het van tafel is en het op papier niet geregeld zal zijn dit jaar. Wat dan?

Het is bijzonder hoe verstopt dit is inderdaad.

Maar toch nog een keer de vraag; willen we dit nu nog winnen? Stel nou dat we vrijdag te horen krijgen dat het van tafel is en het op papier niet geregeld zal zijn dit jaar. Wat dan?

Dan weet je dat je sowieso voor de volle 100% nog een keer helemaal legaal los kan gaan. Want echt vertrouwen voor volgend jaar heb ik nu ook al niet meer.

Dan weet je dat je sowieso voor de volle 100% nog een keer helemaal legaal los kan gaan. Want echt vertrouwen voor volgend jaar heb ik nu ook al niet meer.

Overigens heb ik voor mezelf het antwoord niet helemaal scherp hoor. Want nog 1x los gaan lijkt mij top. Ik doelde eigenlijk meer op; hoe gaan we dat doen dan? 11 december wordt duidelijk hoe/wat, het weekend gebruikt het kabinet om met een antwoord te komen, en in het beste geval kun je 14 december beginnen met het organiseren van de logistiek, de webshops, de niuwe onderhandelingen tussen importeur en winkelier, Het al dan niet herstellen van lopende orders, etc etc. Ik zie niet hoe dat kan.

Overigens heb ik voor mezelf het antwoord niet helemaal scherp hoor. Want nog 1x los gaan lijkt mij top. Ik doelde eigenlijk meer op; hoe gaan we dat doen dan? 11 december wordt duidelijk hoe/wat, het weekend gebruikt het kabinet om met een antwoord te komen, en in het beste geval kun je 14 december beginnen met het organiseren van de logistiek, de webshops, de niuwe onderhandelingen tussen importeur en winkelier, Het al dan niet herstellen van lopende orders, etc etc. Ik zie niet hoe dat kan.
Ik vermoed dat je dan alleen losse verkoop krijgt, zo blijft het overzichtelijk :)

Juist om spreiding tegen te gaan was er meer op online verkoop gericht en alleen afhalen dan volle zaken met losse verkoop.

Ik voorzie dan ook echt wel een uitdaging mocht het toch mogen.

Andere kant, de sfeer is al zo verziekt dit jaar (iig bij mij), massa's illegaal vuurwerk is in omloop. Wil je nog wel dat we dit jaar mogen los gaan? Ik voorzie dat er dan juist door de toename illegaal vuurwerk nog meer vingers kunnen worden gewezen over een totaalverbod voor altijd, puur omdat illegaal vuurwerk de overlastgever is. Media/Politiek zien dit maar al te graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan