96/97 steenkoud kan ik me herinneren. Had toen ook een fatsoenlijke bijbaan als puber en geld stroomde binnen. 2 vrienden van me hadden een opgevoerde Aprilia sr 50 scooter en met Belgie, het beloofde vuurwerkland waar toen nog alles mogelijk was naast de deur was het natuurlijk genieten. We reden door de kou richting belgie en kochten daar heel wat moois. Geen blokken dat paste niet natuurlijk maar voornamelijk “klein” spul. Zink raketten, kleine matten, Böller A, bex nitraten en bex (super) vlinders, weco pirats, black spiders, widowmakers, halve strijkers, dikke kaarsen, singal a, super blitzknall, fishcrackers, thunderking shellkitjes etc
Geen gedoe rondom sinterklaas, kerst, geen rellen zoals we die nu kennen, veel ijs en sneeuw, elfstedentocht. Een top 40 vol lekkere muziek (happy) hardcore, euro dance, goeie rock
Ik liep toen over het ijs naar school, er reden zelfs autos op het ijs zo dik was het.
De dagen daarna bleef het vriezen en vuurwerk wat niet was afgegaan bleef dus droog dus dat was toch even zoeken haha. Chinese rollen werden toen ook nog heel veel afgestoken en overal had je rode straten. Die dikke knallers bleven vaak liggen, werden aan de kerstboom gebonden en dan inleveren bij de kerstboomverbanding altijd lache.
Zo zijn er nog vele mooie jaarwisselingen geweest, millennium en begin jaren 2000 waren ook fantastisch maar die komen nog wel een keer.