Wetgeving Belgie

Even een praktisch vraagje wederom...

De afgelopen 2 jaarwisselingen ben ik inderdaad overdag in België wezen stoken. Twee jaar alle geluk van de wereld gehad door in een bosgebied vlakbij een gehucht gewoon volle bak te stoken. Zelfs de boswachter die langs kwam zei dat ie het prima vond! Dit was alleen na lang rijden met de auto...

Heb dit jaar geen auto ter beschikking dus ik zal het met het ov moeten doen. Het plan is om oudjaarsochtend overdag aankopen te doen in Baarle, dat direct op te stoken op een afgelegen plek.

Weet iemand misschien een leuke stook-locatie in de buurt van Baarle? Via Maps kom ik er niet zo goed uit namelijk? Alvast bedankt!

Neem dat vuurwerk toch lekker mee naar NL, en zoek hier een goede stooklocatie.Moet toch wel te vinden zijn.

Zo respectloos ben ik nou ook weer niet...
Meer mensen die een beetje afgelegen gebied weten in de buurt van Baarle?

Als je vanuit Baarle richting Meersel-Dreef rijdt, is er ter hoogte van Strijenbeek een flink bos (vanuit Meerle de Stijenbeekseweg op), waar ook een paar open velden bij zitten. Daar heb ik nog nooit gestookt, maar het lijkt mij een uitgelezen plek...

Nu de F3 single shots verboden zijn in NL vroeg ik mij af of deze producten wel verkochten mogen worden in België?
Funke/luypaers word al verkocht in België. Het zou natuurlijk een gat in de markt zijn voor de omringende landen

Het is alleen geen interessant artikel in het algemeen, dus je gaat ze ook vrij weinig tegen komen. Voorheen had je shellkitjes en daar was veel vraag naar. Qua productie ook een stuk goedkoper dan singleshots natuurlijk.

Zag bij TNT Fireworks knalpatronen op de website! Zijn die gewoon te krijgen daar? In P1?

Zolang het geen 1.1G is ( meer dan 2 gram flash per knalpatroon een meer dan 10 gram flash per verpakking ) mag het gewoon verkocht worden in Belgie. Wel moeten ze gekooid worden bij 1.3G ( wat het 100% is ).

Aangezien er een mogelijk verbod komt in Duitsland voor 2020/2021, hoe zit het met België, mag je daar dit jaar wel of niet stoken met de jaarwisseling?

Antwerpen stad of zelfs de hele gemeente niet dacht ik en zo nog meer plekken voor de rest moet je toestemming vragen om af te steken en er gaat nu ook een hoop geschreeuw om het voorgoed te verbieden.

Antwerpen stad of zelfs de hele gemeente niet dacht ik en zo nog meer plekken voor de rest moet je toestemming vragen om af te steken en er gaat nu ook een hoop geschreeuw om het voorgoed te verbieden.
Hele provincie antwerpen is het verboden en zelfs het bijhebben ervan. In Januari zijn wij gepakt met 3 volle dozen in de haven. we hadden geluk dat dit schappelijke agenten waren.

Moet je in heel belgië dan zelfs op oudejaarsdag/nacht met de jaarwisseling een vergunning aanvragen? (Buitenom de provincie/gemeente Antwerpen waar het verboden is). Was het dan op dat moment niet "vrij" om af te steken?

Bij de meeste Belgische Gemeenten moest je online of op papier een formuliertje invullen en een paar Euro betalen. Gaat er vooral om dat je niet in de buurt van rieten daken, dieren, enz. afsteekt en dat jij dus verantwoordelijk bent. Tenminste, zo is het een tijd op een hoop plekken geweest. Ook in België is inderdaad steeds meer vuurwerk-gedoe en wordt lokale wet- en regelgeving regelmatig aangepast. Ik weet dat er hier Belgen op het forum zitten, misschien dat die er wat over kunnen zeggen? Glenn misschien?

Back
Bovenaan