Lijst met gemeentes in Duitsland waar je 31 december en 1 januari mag stoken

RandomDaniel

VWC lid
De basisregel voor afsteektijden in Duitsland is heel 31 december en 1 januari.
Veel gemeenten nemen deze regel over, maar mogen er ook van afwijken. Zet hier beneden Duitse (grens)gemeentes neer waar deze tijden worden aangehouden. Zo wil ik een overzicht maken.
Ik werk de beginpost bij, als leden gemeentes hebben gevonden waar dit mag: deel ze dan zeker. Geef ook een bron er bij, of hoe je aan die informatie bent gekomen.

Toegestaan heel 31 december en 1 januari:
Nettetal
Emmerich
Bad Bentheim

Deze mail kreeg ik retour op de vragen welke dagen en tijden er vuurwerk afgestoken mocht worden in de gemeente Emmerich.

Feuerwerk darf hier in Deutschland in der Zeit vom 31.12. 00.00 Uhr - bis zum 01.01. 24.00 Uhr abgebrannt werden. Dies nicht in der Nähe von Krankenhäusern und Altenheimen, sowie in der Nähe von Fachwerkhäusern bzw. Häusern mit Reetdächern.

Ob die Regelung in diesem Jahr wegen der Corona - Situation angepasst wird, ist noch nicht bekannt.

Bericht door vuurwerk-freak. Gaat over Emmerich.

• Like
Waarderingen: 3xh
HouseNation graag alleen melden als je een gemeente hebt gevonden waar je vuurwerk mag afsteken. Andere vragen mogen in het algemene wetgeving topic.

HouseNation graag alleen melden als je een gemeente hebt gevonden waar je vuurwerk mag afsteken. Andere vragen mogen in het algemene wetgeving topic.
Is het niet een idee om gewoon een verzameling te maken van alle gemeenten bij de grens? Dus niet alleen de gemeenten waar twee dagen gestookt mag worden, mag ook de gemeenten waar een andere regel geldt. Dan krijgen we een compleet overzicht?

Is het niet een idee om gewoon een verzameling te maken van alle gemeenten bij de grens? Dus niet alleen de gemeenten waar twee dagen gestookt mag worden, mag ook de gemeenten waar een andere regel geldt. Dan krijgen we een compleet overzicht?

Ja dat is ook wel een idee.

Mijn huisje is geboekt en betaald, dus ga ervan uit dat ik daar gewoon zit. Ga hier ook verder geen foto plaatsen. Want gaat niemand wat aan waar we zitten .

• Like
Dus in sommige gemeentes is het mogelijk om de 31ste de hele dag te stoken? Dus je zou smiddags en begin vd avond kunnen stoken en dan weer naar huis kunnen, wil wel thuis bij de familie zijn dit jaar.
Misschien een pyro meeting ergens?

• Like
Dus in sommige gemeentes is het mogelijk om de 31ste de hele dag te stoken? Dus je zou smiddags en begin vd avond kunnen stoken en dan weer naar huis kunnen, wil wel thuis bij de familie zijn dit jaar.
Misschien een pyro meeting ergens?

Heb al wat medefreaks gevonden die dit ook willen. Nu plan in de buurt van Emmerich/Elten in de vooravond stoken. Kunnen goed afstand houden, iedereen heeft eigen vervoer dus dat kan ook goed coronaproof. Stuur gerust een PB!

Ik heb vandaag nog contact gehad met een aantal Duitse Freaks.

Deze woensdagmiddag vindt er een stemming plaats waar alle Duitse Gewesten bij aanwezig zullen zijn. Dat moet o.a. uitsluitsel gaan geven of er ook in Duitsland wel of geen verbod gaat komen en of reizen weer mogelijk gaat worden.

Hier wordt specifiek ook naar de grensstreken gekeken omdat er veel signalen zijn opgevangen dat er vuurwerktoerisme vanuit NL wordt verwacht, niet alleen voor de verkoop maar ook om af te steken. Vanuit Corona-gedachte wordt dit als niet-wenselijk gezien.

Er wordt serieus nagedacht over het compleet sluiten van de grens. Merkel geeft woensdag ook een nationale persconferentie waarin hier waarschijnlijk op terug wordt gekomen.

Back
Bovenaan