UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas laat de media bijna altijd de tokkies zien.
En je ziet ook wel aan die zuure linkse reacties overal onder hoe ze over een vuurwerkliefhebber denken tokkies tuig kleine kinderen.
Gewoon triest eigenlijk hoe zulke lui denken.

En die 'linkse' rakkers zijn zelf net zulke tokkies. Ga maar eens in discussie met dat volk met een goede argument. Dan flippen ze zelf net zo hard. Je bent vrij om alles te zeggen zolang het maar in hun straatje past.
Maar ik heb geen zin om daaraan mee te gaan doen. Ben ik net een pratende paspop.

Dus als het goed gaat zijn ze voor een verbod en als het slecht gaat zijn ze voor een verbod. Wordt hier niet heel gelukkig van.

PVDA? Partij Van De Arbeid?

Als er ergens Arbeid in zit is het vuurwerk, van de mensen achter het bureua tot aan china waar ze alles maken ! Beter noemen ze zichzelf Partij Van De Achterlijken Die Nooit Echte Handarbeid Hebben Uitgevoerd.

Men denkt tegenwoordig gepolariseerd, zwartwit, niet meer in nuances, grijsgebieden. Geen verdraagzaamheid en onderling begrip meer. Dat is men aan/afgeleerd door (sociale) media en commerciële tv.
En de corona-angst helpt niet mee om de zaken juist te zien. Goede analyse van wat er zich momenteel afspeelt:
Andere video's van BLCKBX zijn overigens ook interessant.

Dus als het goed gaat zijn ze voor een verbod en als het slecht gaat zijn ze voor een verbod. Wordt hier niet heel gelukkig van.

Maak je niet druk, deze partijen wilde ook altijd al een verbod. Of het nu allemaal goed ging of niet.
We moeten dit jaar een statement maken, iedere vrijdagavond om 20u iets afsteken, al is het een paar CAT1 fonteinen, knetterlinten enz.

Er is nu een afsteek en verkoopverbod, kan een importeur eigenlijk wel gewoon leveren aan een winkel?
Enerzijds om de bunker capaciteit te verlagen, anderzijds om te leveren aan hun klanten volgens bestelling welke vaak al vooraf betaald zijn?

Vroeg ik me af.

Er is nu een afsteek en verkoopverbod, kan een importeur eigenlijk wel gewoon leveren aan een winkel?
Enerzijds om de bunker capaciteit te verlagen, anderzijds om te leveren aan hun klanten volgens bestelling welke vaak al vooraf betaald zijn?

Vroeg ik me af.

Er zijn verschillende soorten vergunningen bij de winkeliers. Sommigen mogen bijv. alleen in december en januari vuurwerk in huis hebben. Anderen vinden het zelf een prettig idee om alleen wat restvoorraden in huis te hebben en retourneren de dichte kartons en boxen direct begin januari. Sommige winkels liggen middenin een stadscentrum met bewoning rondom. Natuurlijk is het hartstikke veilig allemaal maar liever voorkomen dan genezen.

Vroeg ik me af.
Ja daar zat ik ook al mee. Veel vuurwerk is al verkocht (besteld en betaald). Dus dat mag gewoon worden uitgeleverd lijkt me.

Dat word gewoon ouderwets sommetjes bouwen met vlinders en nitraten. Dat is wat er op het menu staat. Hoe veiliger hoe beter.

Wat gebeurd er als je vanxeen kind zijn computer afpakt terwijl hij deze intens gebruikt. Er zal minimaal een alternatief noeten komen voir dit jaar. Hopelijk zien ze het licht nog met bijvoorbeeld aangepaste tijden. Anders gaat het 100% uit de handlopen. Dat kan je zien aankomen.

Misschien dat de vraag al gesteld is, maar geldt het verbod ook voor het bezit van vuurwerk? Kun je legaal 25kg invoeren tijdens de verkoopdagen? Ik kan namelijk nergens vinden of vuurwerk mag importeren om tot volgend jaar te bewaren:-p

Misschien dat de vraag al gesteld is, maar geldt het verbod ook voor het bezit van vuurwerk? Kun je legaal 25kg invoeren tijdens de verkoopdagen? Ik kan namelijk nergens vinden of vuurwerk mag importeren om tot volgend jaar te bewaren:-p
https://www.politie.nl/themas/vuurwerk.html

Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?
Ja, maar alleen als het voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet en er vooraf melding van wordt gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. U mag vuurwerk alleen naar Nederland brengen tijdens de toegestane verkoopdagen. In bijvoorbeeld België en Duitsland gelden ook eisen aan de verkoop van zwaarder vuurwerk. Zo wordt u in België aan de hand van je paspoort of identiteitsbewijs geregistreerd.

Dit is nog steeds onduidelijk. Aangezien er in principe geen verkoopdagen dit jaar zijn in NL. Anderszijds heb ik via twitter en facebook al diverse berichten voorbij zien komen dat de politie aangeeft dat je wel tot 25 KG de grens mee mag overnemen.FB_IMG_1605548040536.jpg

Dit is nog steeds onduidelijk. Aangezien er in principe geen verkoopdagen dit jaar zijn in NL. Anderszijds heb ik via twitter en facebook al diverse berichten voorbij zien komen dat de politie aangeeft dat je wel tot 25 KG de grens mee mag overnemen.Bekijk bijlage 57456

Ik ben niet actief op dat soort social media. Nu je toch in gesprek bent, zou ik je mogen verzoeken om de vraag te stellen hoe het zit met dat in NL geen verkoopdagen zijn? Alvast hartelijk bedankt voor de moeite!

Dat wordt de grote vraag. De wet teksten die dit verbod moeten gaan regelen moeten nog geschreven gaan worden dus het is afwachten ben ik bang.

In de brief staat een verbod op verkoop en afsteken. Vuurwerk mag niet verstrekt worden aan een particulier, tenzij het 29, 30 of 31 dec is. Het gevolg is een uitzondering op een uitzondering. Ik vermoed dat het niet mag. Maar, dat het zo laat bekend wordt gemaakt dat politie echt geen tijd meer heeft om alles op te zetten. Ik vermoed dat het gedoogd gaat worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan