Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dus eerst Gommers die het onzin vond en daarna Kuijpers die zegt dat het rond kerst weer goed te doen is. Morgen verzoeken de ingeschoten weg te annuleren?
Zou je denken ja maar de cijfers zeggen iets anders dan verwacht. Er worden onnodig ondernemers gedupeerd en ze weten niet waar dat spul naartoe moet. Het kan ook een krachtige beslissing zijn van bijvoorbeeld de CDA om te zeggen dat het bij nader inzien niet gepast is dit nu te doen.... Beetje dromen mag toch?Dat zou de partijen in kwestie zodanig veel gezichtsverlies opleveren dat mij dit niet waarschijnlijk lijkt. Het spreekwoord "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" gaat in de politiek lang niet altijd op.
Zou je denken ja maar de cijfers zeggen iets anders dan verwacht. Er worden onnodig ondernemers gedupeerd en ze weten niet waar dat spul naartoe moet. Het kan ook een krachtige beslissing zijn van bijvoorbeeld de CDA om te zeggen dat het bij nader inzien niet gepast is dit nu te doen.... Beetje dromen mag toch?
Hoop niet dat je doelt op de "belofte" van de VVD
Dit stukje komt niet bij mij vandaan maar zag het wel op FB voorbij komen:
Beste leden,
Ik heb contact gehad met een aantal politieke partijen. VVD zal na dit jaar geen vuurwerkverbod steunen.
CDA is heeft nog niet geantwoord
Echter zijn er een aantal partijen zoals de SP en PVDA die eerst willen zien hoe deze jaarwisseling verloopt. Mocht het goed gaan, gaan ze inderdaad voor een definitief verbod. Mocht het uit de klauwen lopen, ook dan gaan ze voor een definitieve verbod stemmen.
Je kunt inderdaad de conclusie trekken dat sommige partijen Corona misbruiken voor een verbod! Het is een schande en ik hoop dat de branche er op blijft hameren dat het eenmalig is of beter nog dat het van tatel gaat!
GroenLinks en PvDD zullen een motie indienen na deze jaarwisseling. Die zijn voor een definitief verbod.
Nou, dat gaat ook alle kanten op; komende vrijdag, vrijdag 4 december en nu weer a.s. zaterdag? Ongecoördineerde boel.
Nou, dat gaat ook alle kanten op; komende vrijdag, vrijdag 4 december en nu weer a.s. zaterdag? Ongecoördineerde boel.
Bekijk bijlage 57446Aldus behoud van de vuurwerktraditie
Ik kan mij goed voorstellen dat het besluit voor veel mensen zwaar valt. Persoonlijk vallen de beperkende maatregelen mij ook zwaar. Daarom hoop ik van harte dat we in 2021 weer kunnen genieten van siervuurwerk.
Ik hoop dat de importeurs morgen (tijdens het compensatie gesprek), de kans krijgen om hun argumentatie uit te spreken, wat er gebeurd kan gewoon niet! De uitspraak van de heer Gommers en dat de zorg capaciteit stabiel is ten tijden van kerst en oud en nieuw.
Dit kun je in godsnaam toch niet verkopen aan importeurs, die in gesprek gaan over de compensatie van 40 miljoen? (Wat sowieso al een lachtertje is).
Het gehele mailtje vanuit de D66 is volgens mij een aantal pagina's geleden al gepost. Maar buiten de standaard bla bla over het ontzien van de hulpverleners sluit mevrouw Beukering-Huijbregts wel af met de volgende passage:
Eerder in de mail geeft ze ook aan dat ze zelf liefhebber is. In mijn optiek moeten we het van dit soort politici gaan hebben. Ik ga haar dan ook een positief-constructieve mail terug sturen. Natuurlijk weten we dat het onzin is dat de hulpverleners ontzien gaan worden dit jaar, maar daar schop ik bij andere partijen wel tegenaan. De mening van deze mevrouw moeten we in mijn ogen vooral koesteren en haar juist betrekken bij de positieve kanten.
In zijn algemeenheid geld denk ik dat de branche, buiten het aanvechten van dit besluit, een positief beeld neer moet gaan zetten van consumentenvuurwerk. We moeten af van dat beeld dat 'tokkies' het hele jaar door vuurwerk afsteken.
Wij zijn geen tokkies.
Wij houden ons (zoveel mogelijk) aan de regels.
Wij zijn niet degenen die al vanaf de zomer overlast veroorzaken.
Jep en men stoort zich aan alles en iedereen dat was vroeger wel andersMen denkt tegenwoordig gepolariseerd, zwartwit, niet meer in nuances, grijsgebieden. Geen verdraagzaamheid en onderling begrip meer. Dat is men aan/afgeleerd door (sociale) media en commerciële tv.
Helaas laat de media bijna altijd de tokkies zien.
En je ziet ook wel aan die zuure linkse reacties overal onder hoe ze over een vuurwerkliefhebber denken tokkies tuig kleine kinderen.
Gewoon triest eigenlijk hoe zulke lui denken.