vuurwerkbranche boter op het hoofd

Wat Gizmo75 zegt is natuurlijk heel logisch, helemaal in de tijd waarin wij leven. Elke klik op een site met reclame levert geld op, is de content niet interssant, actueel genoeg of levert sensatie op? Waarom zouden ze het dan plaatsen? Elke klik op een pagina levert geld op, sensatie levert geld op, een bekend/logisch verhaal helaas niet. Helaas is dat wel waar de branche nu elke keer mee zit, het verhaal is de waarheid maar de waarheid is niet sensationeel.

Vandaar ook dat het lijkt alsof er er geen tegen gas wordt geven. Ik ben er inmiddels wel achter dat dat wel zo is, alleen wordt het podium niet geboden

Goedemiddag pyro's,

In onderstaande tekst zal ik mijn eigen visie neer pennen, ik ben benieuwd naar die van jullie.

Ik vindt dat de vuurwerkbranche te weinig van zich laat horen / van zich af bijt tegen het verbod. De overheid heeft een 40miljoen ter beschikking gesteld voor de branche, alleen daarover zeiden ze dat het niet genoeg is. Dat is vrij logische je gaat natuurlijk niet zeggen dat het een goed bedrag is.

Ik had veel liever gezien dat ze rechtzaken gingen aanspannen.

De anti corona groep viruswaanzin spant achter elkaar rechtzaken aan tegen de overheid, ookal deel ik hun visie niet, ik denk dat het wel goed is dat ze tegengas geven.
De vuurwerkbranche slikt het maar weer, pakt die 40mil en moppert een beetje en thats it. Zelfde met het verbod op cat 3..

Misschien dat de rechtzaken kanslozen waren bijvoorbaat. Maar te samen met een goede media campagne win je wellicht het "volk" voor de vuurwerk zaak.

Dank voor het lezen, ben benieuwd naar jullie ideeen hierover.

~Winter4live

Niemand mag het hebben over the elephant in the room.

Geld is binnen daar draait het om toch.

2 procent van de omzet in een stichting anti verbod zou je ver mee komem.

(En ja er zijn een paar importeurs die wel hun nek hebben uitgestoken maar wel te laat)

Tja wat zal ik zeggen, wellicht dat je in een sprookje leeft.

Ze hebben te weinig gedaan? Heb je de afgelopen weken de socials een beetje gevolgd? Volgens mij heb je werkelijk geen idee hoeveel tijd en energie de Importeurs, BPN en winkeliers hierin hebben gestoken!! Niet te vergeten van al het werk welke wij freaks gedaan hebben?

Mijn vraag aan jouw, wat heb jij bijgedragen aan het voorkomen van het verbod?

Je kunt nu wel met een vinger wijzen maar jouw beredenering raakt kant nog wal!!

Goedemiddag pyro's,

In onderstaande tekst zal ik mijn eigen visie neer pennen, ik ben benieuwd naar die van jullie.

Ik vindt dat de vuurwerkbranche te weinig van zich laat horen / van zich af bijt tegen het verbod. De overheid heeft een 40miljoen ter beschikking gesteld voor de branche, alleen daarover zeiden ze dat het niet genoeg is. Dat is vrij logische je gaat natuurlijk niet zeggen dat het een goed bedrag is.

Ik had veel liever gezien dat ze rechtzaken gingen aanspannen.

De anti corona groep viruswaanzin spant achter elkaar rechtzaken aan tegen de overheid, ookal deel ik hun visie niet, ik denk dat het wel goed is dat ze tegengas geven.
De vuurwerkbranche slikt het maar weer, pakt die 40mil en moppert een beetje en thats it. Zelfde met het verbod op cat 3..

Misschien dat de rechtzaken kanslozen waren bijvoorbaat. Maar te samen met een goede media campagne win je wellicht het "volk" voor de vuurwerk zaak.

Dank voor het lezen, ben benieuwd naar jullie ideeen hierover.

~Winter4live

Laten we rustig blijven en elkaar met respect behandelen. De branche is allang aan het kijken naar opties en openingen om ook maar wat te doen.
In de loop van komende week zal duidelijk worden wat er gedaan word en wat niet.

Niemand mag het hebben over the elephant in the room.

Geld is binnen daar draait het om toch.

2 procent van de omzet in een stichting anti verbod zou je ver mee komem.

(En ja er zijn een paar importeurs die wel hun nek hebben uitgestoken maar wel te laat)

1+1=2 zul je vast wel met me eens zijn. Ok, dan het volgende:

Of de importeurs en winkeliers hebben een heel jaar hard lopen werken om uiteindelijk een mooie omzet en een goede winst te behalen.

Of de importeurs en winkeliers hebben een heel jaar hard lopen werken om uiteindelijk met een magere compensatie het jaar af te moeten sluiten.

Juist, zo logisch dat 1+1 2 is, zo logisch is het ook dat de importeurs en winkeliers ervoor zullen strijden gewoon met de verkoop een goede winst te kunnen maken. Die vinden het echt niet prima dat ze na een jaar totaal verloren arbeid er met een karige compensatie vanaf komen. Gewoon omdat optie 1 veruit het meeste oplevert (en daarnaast zijn veel winkeliers en importeurs ook gewoon liefhebbers met passie voor hun vak).

En uiteraard, er zullen winkeliers zijn die er helemaal helemaal niks aan doen en het wel een dikke prima vinden. Maar dat is maar een klein deel en hier wordt alles wel onterecht over een kam geschoren.

En als je het wel zo goed weet, ik ben benieuwd welk vuurwerk je volgend jaar onder de lijn HouseNation gaat importeren. Wel een serieus leuke naam voor een vuurwerklijn overigens :wink:

Ik denk dat iedereen gewoon zijn of haar bijdrage heeft geleverd.
Meer konden wij met z'n allen niet doen. Hun achterban was gewoon veel te groot. Meerdere politieke partijen, de ziekenhuizen, artsen/personeel, politiebond icl. personeel, ambulance broeders,brandweer en overige hulpdiensten stonden achter dezelfde standpunten.
Ook de media hadden ze in hun broekzak.

Ik denk dat iedereen gewoon zijn of haar bijdrage heeft geleverd.
Meer konden wij met z'n allen niet doen. Hun achterban was gewoon veel te groot. Meerdere politieke partijen, de ziekenhuizen, artsen/personeel, politiebond icl. personeel, ambulance broeders,brandweer en overige hulpdiensten stonden achter dezelfde standpunten.
Ook de media hadden ze in hun broekzak.

Ja, daar heb je een punt. Maar wil dat wel nuanceren. De TOP van die achterban was veel te groot. Ik behoor ook tot een van de beroepsgroepen die je aanhaalt. En ook mijn directeur is voor een verbod vermoed ik. Maar als ik hem dat hoor zeggen zal ik hem daar ook goed op aanspreken. Ik denk dat er een grote kloof is tussen de top van al die instellingen en de werkvloer. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste politiemensen, ambulancebroeders, ziekenhuismedewerkers, brandweermensen etc. helemaal niet blij zijn met een verbod. Ik ken meerdere mensen die in deze takken van sport werkzaam zijn en over het algemeen hoor ik geen roep om een vuurwerkverbod (wel om een alcoholverbod tijdens oud en nieuw).

Weet je wat ik eigenlijk niet goed snap?
Er is in 1keer een storm aan protest ontstaan na de uitspraken van gommerts bij beau,snappen jullie niet dat het verbod niets met de zorg oid te doen heeft?
Er werd voor het verbod al gezegd dat het voor zorg niet veel zou opleveren(door ons zelf hier)dus dat was wel al duidelijk toch?
Dus om nu hoop te gaan putten uit een uitspraak van gommerts,dat lijkt mij een verloren zaak.

Ja, daar heb je een punt. Maar wil dat wel nuanceren. De TOP van die achterban was veel te groot. Ik behoor ook tot een van de beroepsgroepen die je aanhaalt. En ook mijn directeur is voor een verbod vermoed ik. Maar als ik hem dat hoor zeggen zal ik hem daar ook goed op aanspreken. Ik denk dat er een grote kloof is tussen de top van al die instellingen en de werkvloer. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste politiemensen, ambulancebroeders, ziekenhuismedewerkers, brandweermensen etc. helemaal niet blij zijn met een verbod. Ik ken meerdere mensen die in deze takken van sport werkzaam zijn en over het algemeen hoor ik geen roep om een vuurwerkverbod (wel om een alcoholverbod tijdens oud en nieuw).

Dat heb ik uit de media vernomen, natuurlijk zitten daar ook liefhebbers tussen die geen verbod willen.
Ik merk ook steeds meer om mij heen dat er steeds meer mensen zijn die willen dat er een totaalverbod komt.

Weet je wat ik eigenlijk niet goed snap?
Er is in 1keer een storm aan protest ontstaan na de uitspraken van gommerts bij beau,snappen jullie niet dat het verbod niets met de zorg oid te doen heeft?
Er werd voor het verbod al gezegd dat het voor zorg niet veel zou opleveren(door ons zelf hier)dus dat was wel al duidelijk toch?
Dus om nu hoop te gaan putten uit een uitspraak van gommerts,dat lijkt mij een verloren zaak.

Ik denk dat wij allemaal heel goed weten dat dit verbod niks met de zorg te maken heeft. Dat het uit zijn mond komt is echter een ander verhaal en alleen maar een bevestiging voor de rest van Nederland. Ik ben wel benieuwd wat Rutte hierover te zeggen heeft..

Laatst bewerkt:
Ik kan mijzelf niet heel behulpzaam maken, maar wil wel mijn steentje bijdragen d.m.v een kleine donatie..
Is er misschien al een gezamenlijke website van (bpn, importeurs etc.?)

Voor eventuele donaties, belangrijk nieuws naar buiten brengen.

Ik denk dat wij allemaal heel goed weten dat dit verbod niks met de zorg te maken heeft. Dat het uit zijn mond komt is echter een ander verhaal en alleen maar een bevestiging voor de rest van Nederland. Ik ben wel benieuwd wat Rutte hierover te zeggen heeft..

Ik denk dat zijn non-verbale communicatie tijdens de persconferentie genoeg heeft gezegd. Hij weet ook wel beter maar is in een ongelukkige positie terecht gekomen waar hij zich niet uit kon werken.

Wat mij betreft gaat er niet alleen een slotje op dit topic, maar mag het helemaal van de server. En ik zal vertellen waarom;

- Dit forum is er, dankzij de branche. Die banners die je ziet, de prijzen die worden weggegeven, de freakacties; allemaal te danken aan de branche.

- dat er niet al 5 jaar geleden een verbod was; allemaal dankzij de inzet van de branche, met name de BPN. De lobby in Den Haag heeft meer bereikt dat wat de meesten hier kunnen bedenken.

- Er zijn heel wat glazen, bunkerdeuren en relaties gesneuveld tijdens de spannende momenten de afgelopen tijd. Maar ook daarvoor al, kan ik je uit ervaring vertellen.

Jammer dat het vanaf de zijlijn zo makkelijk roepen is. De topicstarter heeft werkelijk geen benul.

Wat mij betreft gaat er niet alleen een slotje op dit topic, maar mag het helemaal van de server. En ik zal vertellen waarom;

- Dit forum is er, dankzij de branche. Die banners die je ziet, de prijzen die worden weggegeven, de freakacties; allemaal te danken aan de branche.

- dat er niet al 5 jaar geleden een verbod was; allemaal dankzij de inzet van de branche, met name de BPN. De lobby in Den Haag heeft meer bereikt dat wat de meesten hier kunnen bedenken.

- Er zijn heel wat glazen, bunkerdeuren en relaties gesneuveld tijdens de spannende momenten de afgelopen tijd. Maar ook daarvoor al, kan ik je uit ervaring vertellen.

Jammer dat het vanaf de zijlijn zo makkelijk roepen is. De topicstarter heeft werkelijk geen benul.
Amen! Geen woord aan toe te voegen!

voor mijzelf was het al duidelijk welke kant het uit zo gaan, het begin van het einde was de romeinse kaars en de babypijl, ikzelf gaf het 5 tot 10 jaar voordat er definitief een einde aan het vuurwerk kopen en afsteken zou komen, daarvoor ken ik de gang van zaken in nederland te goed, in maart heb je een kans om je te laten horen, want dan hebben die partijen die tegen vuurwerk zijn je stem in 1 x keer wel nodig he

Waarom zou een topic dat een kritische noot kraakt gecensureerd moeten worden? Is de functie van een forum niet juist het voeren van een open discussie?

In plaats van hier helemaal Noord-Korea te gaan op berichten die bij sommigen slecht vallen, kan er beter gekeken worden naar waar dit sentiment vandaan komt. Niet iedereen zit zo dicht bij het vuur als sommigen hier op het forum, en voor velen is wat ze in de MSM horen over vuurwerk hun enige informatiebron.

En wat we van de BPN in de media zagen was vooral de bereidheid mee te denken in de vuurwerkdiscussie. Met als resultaat het verbieden van meer dan de helft van het vuurwerk. Dat de andere kant van de medaille is dat hiermee een algeheel verbod voorlopig afgewend werd doet niks af aan de perceptie dat de BPN wel erg makkelijk instemt met in de ogen van velen impopulaire maatregelen.

De BPN had al jaren geleden de koe bij de horens moeten vatten en vuurwerkkopers moeten mobiliseren.

De afgelopen jaren heb ik bij geen enkel verkooppunt informatie van de BPN aangetroffen. Geen petitie tegen op hande zijnde verboden van artikelsoorten, geen petitie tegen een mogelijk algeheel verbod.
Had bij elk van de 1400 verkooppunten op initiatief van de BPN een tekenlijst tegen het deel- of algeheel verbod neergelegd en je had als branchevereniging een massale support ontvangen. Echte handtekeningen, geen onverifieerbare digitale rommel, maar echte handtekeningen.

Dat had indruk gemaakt. De 'too little too late' krantenadvertentie zet geen zoden aan de dijk. Die wordt beoordeeld als 'krokodillentranen'. En wel hierom: "bij verboden op goedkope producten hoor je de BPN niet, maar nu ze hun gehele business kwijtraken hoor je ineens dit"

"De topicstarter heeft geen benul". Dat kun je vinden, maar let wel, dat geldt voor 99,9% van de Nederlandse vuurwerkkopers. De branchevereniging is te lang te onzichtbaar gebleven.

Dit forum is er dankzij hen die bijdragen aan de discussies. Dat er bedrijven zijn die willen sponsoren is mooi, dat er bedrijven zijn die freakacties hebben en prijzen weggeven is nog mooier, dit doen ze natuurlijk niet uit een diepgewortelde filantropische overtuiging of omdat ze 'ons' zo lief vinden. Nee, business is business. Het geeft dan ook geen pas iets of iemand te moeten ontzien vwb het leveren van kritiek, alleen omdat ze zo'n fijne giveaway hebben. Ben je een serieuze partij dan neem je (opbouwende) kritiek van je fanatieke achterban juist ter harte. Scheelt weer een duur marktonderzoeksbureau.

Topicstarter heeft zijn antwoord op de vraag die hij stelde gekregen denk ik, and then some. Hij weet nu hoe de 0,01% ertegenaan kijkt. Hij wordt finaal afgebrand in de reacties op zijn, naar alle waarschijnlijkheid, onschuldig bedoelde topic.

Wanneer er alleen nog consensus topics geopend (mogen) worden, kunnen we net zo goed gelijk het licht uit doen.

Ik vind ook dat we deze discussie eens moeten voeren. Het hoge woord moet er uit.

Met alle respect een forum moet niet gekleurd raken van wat marketing.

Back
Bovenaan