UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk inderdaad dat we een of ander collectief moeten gaan vormen, of vanuit een collectief die al bestaat. Wat er anders moet is dat we vanaf moment 1 = 1 januari vuurwerk bespreekbaar moeten maken. Collectief zou moeten staan uit mensen met bepaalde kwaliteiten en uit bepaalde beroepsgroepen.

Iets wat we moeten voorkomen is dat we nu schreeuwen en straks weer uitkijken naar de zomer en festivals met als gevoel dat we na de zomervakantie weer staan waar we nu staan.

Ik meld me aan om stukken te schrijven!

Vergeet niet dat er, zoals je zegt, al groepen zijn die hier mee bezig zijn, vooral Vuurwerk Federatie

Nee met een vuurwerkverbod mag dat dus niet. Want je hebt dan vuurwerk buiten de toegestane tijden op een publieke toegankelijke plek (ja, auto valt daar ook onder) voorhanden. Je bent dus strafbaar

ligt eraan of dat ook veranderd wordt in het vuurwerk besluit. bezit is in principe in over gesproken in de brief.

Maar juridisch gezien kan ik mijn Cat.1 Happy Stars fontein aansteken die per ongeluk mijn Transbomber doet ontvlammen, toch?

Ik meld me aan om stukken te schrijven!

Vergeet niet dat er, zoals je zegt, al groepen zijn die hier mee bezig zijn, vooral Vuurwerk Federatie

Ja eens, maar misschien kunnen we door deze situatie iets meer slagkracht krijgen? Geen idee hoe maar we moeten spierballen laten zien dit jaar.

Ja eens, maar misschien kunnen we door deze situatie iets meer slagkracht krijgen? Geen idee hoe maar we moeten spierballen laten zien dit jaar.

'Infiltreren' in de journalistiek. En dan moet je denk ik aan hoge posities denken waar je de bestaande richtlijnen over wat er over vuurwerk geschreven wordt en in welke verhouding kan veranderen.

Ik zag de opmerking ook al op Facebook vrrbijkomen, maar is het echt alleen dit jaar? Dan mag je toch 1 over twaalf gewoon stoken #keep positive

Nee. Het verbod zal gelden voor de jaarwisseling 2020/2021. De afsteektijden zijn normaliter tot 2uur 1 januari 2021.
Zelfs in het uitzonderlijke geval dat de wet dit gegeven niet expliciet vermeldt is het naar de geest van de wet duidelijk wat er bedoeld wordt. Zo zal een rechter er ook naar kijken: u had in alle redelijkheid moeten weten dat het verbod geldt voor de gehele jaarwisseling 2020/2021 hierbij inbegrepen de ochtend van 1 januari 2021 blablablabla....

Ja we maken er een grap van maar iets is toch wel mogelijk en nodig? Kwaliteiten die er op het forum zijn moeten we benutten.

Precies. Die 100 euro kan me echt niks schele, maar die strafblad vooral als student zijnde, dat risico is te groot voor de lol die ik ga krijgen

Ik werk in de zorg/psychische hulpverlening, dus wil wel eerst duidelijk hebben wat de registratie voor betekenis kan hebben. Hoop dat er mensen zijn met goede juridische kennis hier op t forum?

Is het geen idee om in de vooravond met een groep liefhebbers gewoon in Duitsland te stoken? Emmerich is voor mij bijvoorbeeld ook te doen qua reizen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan