UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees dit in de telegraaf:

Een definitief besluit over een vuurwerkverbod is nog niet genomen. Eerst moet er overeenstemming zijn over de hoogte van de compensatie voor verkopers. Naar verwachting hakt het kabinet vrijdag tijdens de wekelijkse ministerraad de knoop door over het verbod. De uitwerking van de compensatieregeling komt later.

Dus ze nemen eerst een beslissing en kijken dan hoe verder? Ik dacht dat de VVD zei dat ze eerst alle opties willen bespreken? Of zie ik het verkeerd?
Verbod is er al alleen de uitwerking moeten ze nog uitwerken

Verbod is er al alleen de uitwerking moeten ze nog uitwerken

Kap hier aub mee Vuurwerkduiven, dit is een gerucht zonder enkele bronvermelding.

Als we met z'n alle negatief zouden zijn, zouden we stil ten onder gaan.
We hebben ons nu kenbaar gemaakt bij de politiek, de media en de sociale kanalen.
Dus iedereen, keep up the good work!! We zijn een positieve draai aan het maken!!

Weer een antwoord van de VVD waarin het in iedere geval lijkt, dat er nog geen beslissing is genomen ...

Geachte heer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw bericht aan de Tweede Kamerfractie.

In uw mail heeft u het over het verbod op vuurwerk. Het besluit hierover moet nog door het kabinet worden genomen.

Wanneer er een verbod komt, willen wij dat er goed wordt gekeken naar de randvoorwaarden zoals de compensatie van vuurwerkhandelaren die vaak al voor grote bedragen investeringen hebben gedaan.

Ook is de VVD is bezorgd over de bij-effecten van het verbod. We weten niet wat er gebeurd als we de uitlaatklap van mensen afpakken tijdens oud en nieuw, het kan zijn dat het kabinet indirect mensen aanmoedigt om spullen uit het buitenland te halen. Wij vinden als Tweede Kamerfractie dat het kabinet daar ook nog wat over moet zeggen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
VVD-Voorlichting
Tweede Kamer der Staten-Generaal

Kreeg ook terug van de VVD via Whatsapp dat er nog een definitief besluit genomen moet worden en ze het in de gaten zullen houden.

Weer een antwoord van de VVD waarin het in iedere geval lijkt, dat er nog geen beslissing is genomen ...

Geachte heer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw bericht aan de Tweede Kamerfractie.

In uw mail heeft u het over het verbod op vuurwerk. Het besluit hierover moet nog door het kabinet worden genomen.

Wanneer er een verbod komt, willen wij dat er goed wordt gekeken naar de randvoorwaarden zoals de compensatie van vuurwerkhandelaren die vaak al voor grote bedragen investeringen hebben gedaan.

Ook is de VVD is bezorgd over de bij-effecten van het verbod. We weten niet wat er gebeurd als we de uitlaatklap van mensen afpakken tijdens oud en nieuw, het kan zijn dat het kabinet indirect mensen aanmoedigt om spullen uit het buitenland te halen. Wij vinden als Tweede Kamerfractie dat het kabinet daar ook nog wat over moet zeggen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
VVD-Voorlichting
Tweede Kamer der Staten-Generaal

Lees helaas weinig tot niks terug over de druk op de zorg in ziekenhuizen.
Want dat was toch de reden?
Klinkt alsof er nog even aan handjeklap moeten worden gedaan.
Ga VVD toch nog maar ff een mailtje sturen.

Even een balletje opgooien, waarvan ik weet dat er velen hier (eerder) tegenstander van zijn, maar er nu misschien meer draagvlak is:

Is het niet verstandig om, nu we de aandacht hebben, een aantal suggesties te doen richting de regeringspartijen over eventuele maatregelen die ze zouden kunnen overwegen. En dan doel ik op maatregelen waar wij mee kunnen leven, en waarmee de partijen die hiermee worstelen kunnen laten zien dat ze wel luisteren naar de oppositie als het gaat om zorgdruk. Een paar suggesties;

- Alléén dit jaar een beperking in afsteektijden; 22:00 - 01:00 uur bijvoorbeeld
- Avondklok in uitgaans- en winkelgebieden, daar de horeca toch dicht is.
- Verplichte vuurwerkbril tijdens afsteken (als je kan handhaven op afsteken, kan het ook op een bril)
- Hardere aanpak illegaal, geen waarschuwingen
- Alléén vuurwerk afhalen, geen showrooms / losse verkoop
- Extra afhaaldag

Als ik bij de VVD of het CDA zat, en het voor het zeggen had, zou ik persoonlijk bovenstaande doorvoeren, en trots presenteren in combinatie met het verbod op knal, pijlen en cat3. Op die manier denk ik dat je de meesten tevreden stelt, behalve de twee bekende partijen. Ook zou ik er direct bij vermelden dat hiermee 100 miljoen wordt uitgespaard, die mooi naar de zorg kan. Hiermee zorgen we dat de zorgmedewerkers nog vóór kerst hun extraatje hebben.

Thoughts?

Ziekenhuisopnames dalen weer.

LCPS: minder nieuwe opnames op verpleegafdelingen en IC's
Er zijn 220 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn 10 nieuwe opnames minder dan gisteren.

Op de intensive care werden 31 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 5 nieuwe opnames minder dan gisteren.

In totaal liggen er nu 2201 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2277), van wie 595 op de IC (gisteren: 606). Er zijn dus meer patiënten uit het ziekenhuis ontslagen dan opgenomen.

Voorzitter Ernst Kuipers van het LCPS licht vanaf circa 14.30 uur de ziekenhuiscijfers toe op een persconferentie. Die is rechtstreeks te volgen op NPO Nieuws.

Even een balletje opgooien, waarvan ik weet dat er velen hier (eerder) tegenstander van zijn, maar er nu misschien meer draagvlak is:

Is het niet verstandig om, nu we de aandacht hebben, een aantal suggesties te doen richting de regeringspartijen over eventuele maatregelen die ze zouden kunnen overwegen. En dan doel ik op maatregelen waar wij mee kunnen leven, en waarmee de partijen die hiermee worstelen kunnen laten zien dat ze wel luisteren naar de oppositie als het gaat om zorgdruk. Een paar suggesties;

- Alléén dit jaar een beperking in afsteektijden; 22:00 - 01:00 uur bijvoorbeeld
- Verplichte vuurwerkbril tijdens afsteken (als je kan handhaven op afsteken, kan het ook op een bril)
- Extra afhaaldag

Als ik bij de VVD of het CDA zat, en het voor het zeggen had, zou ik persoonlijk bovenstaande doorvoeren, en trots presenteren in combinatie met het verbod op knal, pijlen en cat3.

Thoughts?

Ik ben het hier volledig mee eens. Liever kortere afsteektijden / langere verkooptijden dan een volledig (tijdelijk) verbod.

- Extra afhaaldag

Als ik bij de VVD of het CDA zat, en het voor het zeggen had, zou ik persoonlijk bovenstaande doorvoeren, en trots presenteren in combinatie met het verbod op knal, pijlen en cat3.

Thoughts?

Volledig mee eens!
Tuurlijk snap ik ook de gedachtegang: als je een vinger geeft...
Maar ik denk dat het voor dit jaar zeker een mogelijkheid is. Je denkt mee en geeft ook een beetje toe (waaruit blijkt dat je meedenkt in oplossingen en ook daadwerkelijk geeft om de zorg). Wel van belang is inderdaad: alleen voor dit jaar!

Top dat iedereen ermee bezig blijft!

Even reageren op een onderwerp dat sinds gisteravond een paar keer voorbij is gekomen:

Vandaag en morgen zullen meerdere prominenten uit de branche in ieder geval geïnterviewd worden door uiteenlopende Media. Dat gebeurt veelal met personen die jullie min of meer benoemden als de meest geschikte kandidaten dus dat ziet er vanuit dat perspectief goed uit.

Overigens klinkt het zo makkelijk "om even de talkshows te bellen" maar in de praktijk is dat knap lastig. Er wordt al jaren geprobeerd om bijv. bij Jinek of Pauw aan tafel te komen maar daar staan ze niet voor open. Er heerst een enorm "don't call us, we call you"-gehalte.

Tot slot nog iets over wanneer er duidelijkheid komt: morgen is de Ministerraad en wordt het onderwerp besproken. Dat is een vergadering zonder pers en media, volledig achter gesloten deuren. Als daar al wel een definitief besluit wordt genomen, kan het zomaar zijn dat zodra ze na afloop letterlijk naar buiten komen een microfoon onder hun neus krijgen en er vragen over worden gesteld. Dan kán het zijn dat er meteen duidelijkheid wordt gegeven maar het kán ook zijn dat er gezegd zal worden dat er a.s. dinsdag tijdens het persmoment erop terug wordt gekomen. Het Kabinet heeft immers aangeven half november met een totaalplaatje te komen qua verwachtingen rondom het vieren van de Feestdagen in december en Oud & Nieuw maakt daar onderdeel vanuit.

Hou vol!!

- Extra afhaaldag

Als ik bij de VVD of het CDA zat, en het voor het zeggen had, zou ik persoonlijk bovenstaande doorvoeren, en trots presenteren in combinatie met het verbod op knal, pijlen en cat3. Op die manier denk ik dat je de meesten tevreden stelt, behalve de twee bekende partijen. Ook zou ik er direct bij vermelden dat hiermee 100 miljoen wordt uitgespaard, die mooi naar de zorg kan. Hiermee zorgen we dat de zorgmedewerkers nog vóór kerst hun extraatje hebben.

Thoughts?

Ik ben het niet eens met de verkorte afsteektijd. Jongere kinderen kunnen al niet meer overdag afsteken. Nu neem je die vroege uurtjes met jouw voorstel ook af. De meeste ongelukken gebeuren sowieso juist in die tijdsblok van jou. Verder, waarom altijd inleveren, ons standpunt is toch met goede argumenten al duidelijk gemaakt.

Top dat iedereen ermee bezig blijft!

Even reageren op een onderwerp dat sinds gisteravond een paar keer voorbij is gekomen:

Vandaag en morgen zullen meerdere prominenten uit de branche in ieder geval geïnterviewd worden door uiteenlopende Media. Dat gebeurt veelal met personen die jullie min of meer benoemden als de meest geschikte kandidaten dus dat ziet er vanuit dat perspectief goed uit.

Overigens klinkt het zo makkelijk "om even de talkshows te bellen" maar in de praktijk is dat knap lastig. Er wordt al jaren geprobeerd om bijv. bij Jinek of Pauw aan tafel te komen maar daar staan ze niet voor open. Er heerst een enorm "don't call us, we call you"-gehalte.

Tot slot nog iets over wanneer er duidelijkheid komt: morgen is de Ministerraad en wordt het onderwerp besproken. Dat is een vergadering zonder pers en media, volledig achter gesloten deuren. Als daar al wel een definitief besluit wordt genomen, kan het zomaar zijn dat zodra ze na afloop letterlijk naar buiten komen een microfoon onder hun neus krijgen en er vragen over worden gesteld. Dan kán het zijn dat er meteen duidelijkheid wordt gegeven maar het kán ook zijn dat er gezegd zal worden dat er a.s. dinsdag tijdens het persmoment erop terug wordt gekomen. Het Kabinet heeft immers aangeven half november met een totaalplaatje te komen qua verwachtingen rondom het vieren van de Feestdagen in december en Oud & Nieuw maakt daar onderdeel vanuit.

Hou vol!!

Dank voor de update, wordt gewaardeerd! :applause:

- Extra afhaaldag

Thoughts?

Waarom toegeven ?

Je zou ook de afhaal momenten kunnen veruimen met circa 10 dagen.

De afsteektijden ook veruimen met 4 dagen zodat de zorg niet zogenaamd overbelast raakt op 1 dag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan