Even een balletje opgooien, waarvan ik weet dat er velen hier (eerder) tegenstander van zijn, maar er nu misschien meer draagvlak is:
Is het niet verstandig om, nu we de aandacht hebben, een aantal suggesties te doen richting de regeringspartijen over eventuele maatregelen die ze zouden kunnen overwegen. En dan doel ik op maatregelen waar wij mee kunnen leven, en waarmee de partijen die hiermee worstelen kunnen laten zien dat ze wel luisteren naar de oppositie als het gaat om zorgdruk. Een paar suggesties;
- Alléén dit jaar een beperking in afsteektijden; 22:00 - 01:00 uur bijvoorbeeld
- Avondklok in uitgaans- en winkelgebieden, daar de horeca toch dicht is.
- Verplichte vuurwerkbril tijdens afsteken (als je kan handhaven op afsteken, kan het ook op een bril)
- Hardere aanpak illegaal, geen waarschuwingen
- Alléén vuurwerk afhalen, geen showrooms / losse verkoop
- Extra afhaaldag
Als ik bij de VVD of het CDA zat, en het voor het zeggen had, zou ik persoonlijk bovenstaande doorvoeren, en trots presenteren in combinatie met het verbod op knal, pijlen en cat3. Op die manier denk ik dat je de meesten tevreden stelt, behalve de twee bekende partijen. Ook zou ik er direct bij vermelden dat hiermee 100 miljoen wordt uitgespaard, die mooi naar de zorg kan. Hiermee zorgen we dat de zorgmedewerkers nog vóór kerst hun extraatje hebben.
Thoughts?