Moeilijk om positief te blijven over deze hobby

Als er chaos komt dan wijten ze het gewoon aan dit coronajaar. Nooit aan hun eigen beleid. Opgelost.

Precies. "De onrust die we hebben gezien komt voort uit frustratie bij de jeugd, van wie in dit afgelopen jaar een hoop offers zijn gevraagd."

uit pure frustratie vandaag voor het eerst mijn leven, geschreven naar de politieke partijen.
Het zal misschien niks uithalen, maar toch een minimaal laagje hoop heb ik nog.

onderstaande verstuurd, ongetwijfeld naar een muur maargoed.

"
Geachte heer/mevrouw,

Met veel spanning zit ik de laatste tijd in afwachting over de beslissing met betrekking tot hoe oud en nieuw dit jaar eruit moet gaan zien.
Nu ben ik niet snel het persoon die snel in de pen klimt, herrie gaat maken of van een berg gaat toeteren. Alleen op dit moment voel ik mij zo in een hoek geduwd, dat ik toch dit van mij af moet schrijven in de hoop, op een luisterend oor.

Zoals iedereen in dit mooie kikkerlandje heb ik last van de huidige problemen die wij ondervinden door Covid-19.
Het gehele jaar kijken we uit naar dingen zoals festivals, feesten, bedrijfsuitjes, familiedagen, verjaardagen noem het maar op.
Het gehele jaar houd ik en mijn omgeving overal rekening mee en houden wij ons aan de maatregelen die opgelegd worden vanuit de regering.

Vanaf maart werk ik en mijn vriendin thuis zoals opgelegd/gevraagd werd. Ik woon in een appartement van net aan 65M2, en gelooft u mij de muren komen aardig op mij af.

Het gehele jaar zijn we niet op vakantie gegaan.
Het gehele jaar zijn wij niet naar feesten en festivals gegaan.
Het gehele jaar zijn wij niet naar bedrijfsuitjes en borrels gegaan.
Het gehele jaar hebben wij getouwtrek wie wel of niet naar de famille kan gaan.
Zo kan ik nog zo veel meer dingen benoemen die wij dit jaar hebben moeten missen, afzeggen of hebben moeten laten passeren in verband met de huidige regels.
Het gehele jaar keek ik dan maar uit naar een ding, oud en nieuw!
Dit rot jaar achter ons te laten, in een kleine kring vieren en genieten van mooi (legaal!) siervuurwerk.

Even de ellende om ons heen vergeten, even vergeten dat we geen vakantie hebben gehad, even vergeten dat we niet naar de festivals konden gaan, even vergeten dat we geen bedrijfsborrels hebben kunnen doen, even vergeten hoeveel verjaardagen we hebben moeten missen dit jaar. Even niks!

En dan lees ik nu toch dat de kans op een algeheel verbod er dit jaar aan zit te komen. Met de argumentatie om de zorg te verlichten.
Nu hoef ik jullie natuurlijk niet te wijzen op de zeer sterk dalende besmettingscijfers en ziekenhuisopnames. Dus dat argument zou dan al minder mee moeten spelen lijkt me.
Ik hoef jullie ook niet te wijzen op de wijziging in het vuurwerkbeleid die sinds 1 december dit jaar in gaat, die er vooral voor minder ongelukken moet zorgen.
Ik hoef jullie ook niet te wijzen dat het gros van de ongelukken, vandalisme, overlast en alle andere ellende veroorzaakt wordt door illegaal vuurwerk.

Waarom zou het legale veilige vuurwerk dan verboden moeten worden?
Waarom zouden wij ook dit niet meer mogen doen?
Waarom zouden wij weer iets moeten laten passeren voor dit jaar?
Waarom!?

We kunnen niet naar de lokale kroeg.
We kunnen niet naar ons favoriete restaurant.
We kunnen niet naar onze familie toe.
We kunnen en mogen niks!

De hele dag zit ik thuis, enigste uitje is boodschappen doen. Ik kan merken dat ik aardig mijn geduld, mijn optimisme, mijn geluk en mijn zin aan het verliezen ben in heel maar dan ook heel veel dingen!

Waarom moet dit, het laatste waar ik en mijn directe kring en heel groot deel van Nederland ons zo op verheugden ook afgepakt worden?
Waarom?!

Ik heb nog een heel klein beetje hoop, dat wij dit jaar toch mogen afsluiten met een beetje vuurwerk. Dat we dit zeer vervelend rot jaar mogen afsluiten met mooi legaal vuurwerk. Dat we even alles kunnen vergeten voor die paar uur, en gewoon kunnen genieten.
Neem in jullie overweging omtrent het verbod het geluk, de emotie, de gemoedsrust en ons gevoel mee in de overweging om ons weer dingen te verbieden en af te nemen.

Ik hoop dat jullie mijn brief, mijn hoop en mijn stem serieus willen nemen.
Mocht u mij verder willen spreken kan u mij ook bereiken op.....
Ik ben altijd in voor een goed gesprek.

Hoogachtend,
"

Precies hoe ik het ervaar. Prachtige brief. Chapeau.:biertje:

uit pure frustratie vandaag voor het eerst mijn leven, geschreven naar de politieke partijen.
Het zal misschien niks uithalen, maar toch een minimaal laagje hoop heb ik nog.

onderstaande verstuurd, ongetwijfeld naar een muur maargoed.

"
Geachte heer/mevrouw,

Met veel spanning zit ik de laatste tijd in afwachting over de beslissing met betrekking tot hoe oud en nieuw dit jaar eruit moet gaan zien.
Nu ben ik niet snel het persoon die snel in de pen klimt, herrie gaat maken of van een berg gaat toeteren. Alleen op dit moment voel ik mij zo in een hoek geduwd, dat ik toch dit van mij af moet schrijven in de hoop, op een luisterend oor.

Zoals iedereen in dit mooie kikkerlandje heb ik last van de huidige problemen die wij ondervinden door Covid-19.
Het gehele jaar kijken we uit naar dingen zoals festivals, feesten, bedrijfsuitjes, familiedagen, verjaardagen noem het maar op.
Het gehele jaar houd ik en mijn omgeving overal rekening mee en houden wij ons aan de maatregelen die opgelegd worden vanuit de regering.

Vanaf maart werk ik en mijn vriendin thuis zoals opgelegd/gevraagd werd. Ik woon in een appartement van net aan 65M2, en gelooft u mij de muren komen aardig op mij af.

Het gehele jaar zijn we niet op vakantie gegaan.
Het gehele jaar zijn wij niet naar feesten en festivals gegaan.
Het gehele jaar zijn wij niet naar bedrijfsuitjes en borrels gegaan.
Het gehele jaar hebben wij getouwtrek wie wel of niet naar de famille kan gaan.
Zo kan ik nog zo veel meer dingen benoemen die wij dit jaar hebben moeten missen, afzeggen of hebben moeten laten passeren in verband met de huidige regels.
Het gehele jaar keek ik dan maar uit naar een ding, oud en nieuw!
Dit rot jaar achter ons te laten, in een kleine kring vieren en genieten van mooi (legaal!) siervuurwerk.

Even de ellende om ons heen vergeten, even vergeten dat we geen vakantie hebben gehad, even vergeten dat we niet naar de festivals konden gaan, even vergeten dat we geen bedrijfsborrels hebben kunnen doen, even vergeten hoeveel verjaardagen we hebben moeten missen dit jaar. Even niks!

En dan lees ik nu toch dat de kans op een algeheel verbod er dit jaar aan zit te komen. Met de argumentatie om de zorg te verlichten.
Nu hoef ik jullie natuurlijk niet te wijzen op de zeer sterk dalende besmettingscijfers en ziekenhuisopnames. Dus dat argument zou dan al minder mee moeten spelen lijkt me.
Ik hoef jullie ook niet te wijzen op de wijziging in het vuurwerkbeleid die sinds 1 december dit jaar in gaat, die er vooral voor minder ongelukken moet zorgen.
Ik hoef jullie ook niet te wijzen dat het gros van de ongelukken, vandalisme, overlast en alle andere ellende veroorzaakt wordt door illegaal vuurwerk.

Waarom zou het legale veilige vuurwerk dan verboden moeten worden?
Waarom zouden wij ook dit niet meer mogen doen?
Waarom zouden wij weer iets moeten laten passeren voor dit jaar?
Waarom!?

We kunnen niet naar de lokale kroeg.
We kunnen niet naar ons favoriete restaurant.
We kunnen niet naar onze familie toe.
We kunnen en mogen niks!

De hele dag zit ik thuis, enigste uitje is boodschappen doen. Ik kan merken dat ik aardig mijn geduld, mijn optimisme, mijn geluk en mijn zin aan het verliezen ben in heel maar dan ook heel veel dingen!

Waarom moet dit, het laatste waar ik en mijn directe kring en heel groot deel van Nederland ons zo op verheugden ook afgepakt worden?
Waarom?!

Ik heb nog een heel klein beetje hoop, dat wij dit jaar toch mogen afsluiten met een beetje vuurwerk. Dat we dit zeer vervelend rot jaar mogen afsluiten met mooi legaal vuurwerk. Dat we even alles kunnen vergeten voor die paar uur, en gewoon kunnen genieten.
Neem in jullie overweging omtrent het verbod het geluk, de emotie, de gemoedsrust en ons gevoel mee in de overweging om ons weer dingen te verbieden en af te nemen.

Ik hoop dat jullie mijn brief, mijn hoop en mijn stem serieus willen nemen.
Mocht u mij verder willen spreken kan u mij ook bereiken op.....
Ik ben altijd in voor een goed gesprek.

Hoogachtend,
"

Hoe ik me voel, doe jij heel mooi verwoorden! Wauw man, petje af!

Ik ben het zo erg met je eens over dat handen schudden. Wat we nu opeens normaal vinden is zo verschrikkelijk slecht voor ons. We bestaan uit bacteriën, onze weerbaarheid komt van contact. In de zandbak, met mensen. We zijn volledig de weg kwijt met zn alle. Je mag niet meer ziek worden, we vinden het een schande als iemand dood gaat. Laat staan als je dat zegt. Volslagen idioot.

En de politici maken misbruik van de dommigheid van velen. Op meerdere gebieden en nu ook op vuurwerk gebied. Politici die door ons betaald worden, maar er niet voor ons zitten. Politieke willetje doordrammen en later een goed betaald commissariaat vullen. Mooie graai baan bij een zorginstelling of verzekering.... dan gelden de linkse idealen opeens niet meer.

In mijn optiek is dit voorbereidend nieuws... Nieuws over wat er komen gaat. Zo kan de burger wennen.
Dit Doen ze ook stelselmatig met de aanloop naar een persconferentie.
Dus tsja.. bereid je maar vast voor.

Let maar op. Vuurwerk verbod.
En om te handhaven laatste week december een avondklok. Zo is handhaving makkelijk.
Want alles wat op straat loopt is strafbaar.

In mijn optiek is dit voorbereidend nieuws... Nieuws over wat er komen gaat. Zo kan de burger wennen.

En om te handhaven laatste week december een avondklok. Zo is handhaving makkelijk.

Je bent een relaxte kerel. maar ik hoop dat het niet zo gaat lopen. Een avondklok op oudjaarsdag? WTF man. Krijg de neiging om weer terug te vallen in een oude hobby zo.

Je bent een relaxte kerel. maar ik hoop dat het niet zo gaat lopen. Een avondklok op oudjaarsdag? WTF man. Krijg de neiging om weer terug te vallen in een oude hobby zo.

Ik zal er niet raar van op kijken in elk geval, we worden zo in de maling genomen op dit moment, we zijn er nog lang niet.

EDIT: even m'n bericht gekuist

Nieuwe tekst: Avondklok? Volgens mij zijn er ook middelen om veilig op afstand d.m.v. een paar knopjes je vuurwerk af te steken :wink:

Deze kregen we vanmorgen op de mail, volgens mij gemaakt door een aantal liefhebbers uit de regio hier.
Deel hem op alle Social media zou ik zeggen! Ik vind hem goed, alle feiten op een rij.

Vuurwerkverbof.jpg

Helemaal correct.
Dat de VVD nog geen definitieve beslissing gemaakt heeft, is flauwekul.

Helemaal correct.
Dat de VVD nog geen definitieve beslissing gemaakt heeft, is flauwekul.

Gelukkig is er nu wel flink tegen gas!
Maar vrees nog steeds dat het verbod er gewoon door komt .
Ik hoop het uiteraard niet!
Maar op dit moment zie ik het somber in en sta ik helaas nog steeds achter mijn eerdere berichten.

Hopelijk heb ik ongelijk!!

Gelukkig is er nu wel flink tegen gas!
Maar vrees nog steeds dat het verbod er gewoon door komt .
Ik hoop het uiteraard niet!
Maar op dit moment zie ik het somber in en sta ik helaas nog steeds achter mijn eerdere berichten.

Hopelijk heb ik ongelijk!!

Ik heb juist het gevoel dat onze kansen groter zijn geworden, tegen geluid is goed en zet de andere partijen aan het denken, persoonlijk denk ik dat de VVD kiest om geen verbod in te voeren. Er zijn te veel randzaken die zwaarder wegen en de reden van verbod is er feitelijk niet meer of in mindere mate.
Men spreekt al over midden december los gooien van de horeca. dat zou dan niet rijmen met een verbod toch?

Bij mij is het gevoel heel dubbel. Het ene moment lees je een bericht waarbij de grond onder je voeten weg zakt. Het andere moment krijg je weer hoop bij een positief bericht. Eerlijk gezegd weet ik niet wat er uit gaat komen. Ik hoop dat het gezonde verstand zegeviert en niet dat groen-Linkse gezever.

Bij mij is dit net zo. Oud&nieuw zonder vuurwerk is ondenkbaar. Hopen maar dat ze in den haag inzien dat een verbod op Nederlands consumenten vuurwerk geen zin heeft, dat er juist dan meer problemen gaan komen. En onze beste vuurwerk verkopers en importeurs die hierdoor in de problemen komen. Voor de rest, brieven sturen naar de tweede kamer alsof ons leven ervan af hangt. En ons laten horen. We hebben met ons allen al zoveel beperkingen dit jaar, Moeten ze ons grote passie, die 8 uurtjes per jaar ook af laten pakken? DACHT HET TOCH NIET!

Komende dagen toch er op of er onder. Het enige wat mij inderdaad nog positief stemt is het feit dat er enorme weerstand vanuit "onze" kant is gekomen tegen deze volslagen belachelijke en schandalig opportunistische ideeën. Tel daarbij op dat het kabinet de afgelopen weken nou niet bepaald rechtlijnig is geweest op andere onderwerpen. Eerst wel regionale coronamaatregelen, dan toch weer niet en nu misschien (?). Eerst wel een avondklok, dan weer geen ruimte in de wet, en nu toch weer wel maar alleen als de cijfers niet genoeg dalen? Wat dat betreft zou de volgende zwabber van het kabinet niet als een grote verrassing komen. Althans, laten we dat dan voortschrijdend inzicht noemen.

Back
Bovenaan