UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaal lees ik enkel mee en reageer ik nooit maar wat een dramatische dagen zijn het de afgelopen dagen voor mij geweest. En al helemaal als ik een artikel op NOS zie met de titel: "Zonder knallen 2021 in: je huisdier zal blij zijn" (https://nos.nl/artikel/2355942-zonder-knallen-2021-in-je-huisdier-zal-blij-zijn.html)

Met alle respect, maar zijn die mensen die denken dat er aan het eind van het jaar geen knallen zijn zo naïef? Mijn bloed begon gewoon te koken toen ik de kop van dat artikel zag. Ik zeg het niet graag, maar je hoopt toch eigenlijk dat er chaos in de grote steden komt met een verbod? Misschien worden de ogen in Den Haag dan eindelijk geopend...

Kunnen wij nog zo lang wachten kruitsnuivers?
Zolang het besluit nog niet definitief is houd ik hoop!
Iemand zei al, van uitstel komt afstel. Laat dat maar weer eens van toepassing zijn dan :)
Maar het zijn echt lastige dagen.. :shy:

Ik kan niet inschatten of men in Den Haag werkelijk twijfelt, of dat men puur bezig is de compensatieregeling rond te krijgen en de miljoenen vrij te maken...
Twijfel is goed, dat betekent dat er nog coalitiepartners zijn die helder nadenken!

ik stel voor dat we doorgaan met de media en politiek te bestoken met betogen gebaseerd op feiten
Zeker weten!
En blijf netjes en correct. Met schelden en verwijten krijg je ze eerder tegen je dan met je.

Ik heb ook weer een rondje Kamerleden "geïnformeerd" vandaag :)

Ik hoop stiekem dat dit “tijdrekken” een tactiek van de VVD is zodat ze straks beter onderbouwd de motie kunnen verwerpen nu besmettingen en ziekenhuis opnames afnemen.

Ik hoop stiekem dat dit “tijdrekken” een tactiek van de VVD is zodat ze straks beter onderbouwd de motie kunnen verwerpen nu besmettingen en ziekenhuis opnames afnemen.
Ik help het je hopen.
Maar VVD technisch gezien denk ik dat de kans groot is dat de VVD inzet op een goede compensatieregeling voor hun achterban.

Ik wil het nog wel scherper stellen; langzaamaan kan een verbod niet meer worden verdedigd.

Heb vandaag is beetje om mij heen geluisterd, want het is toch wel een onderwerp gesprek op veel plekken. Mijn studie, werk en vereniging. En vrijwel overal hoor ik hetzelfde: iedereen vindt het jammer, want vuurwerk hoort gewoon bij oud en nieuw. Niemand daarvan is een echte fan van vuurwerk, maar toch vind iedereen het jammer, vindt het een raar besluit en zeker voor de ondernemers een domper. Kortom: vrijwel niemand is het er echt mee eens. En dan heb ik het gewoon over de doorsnee Nederlandse bevolking. Dus geen die-hard vuurwerk fans, maar ook geen geiten wollen sokken. En ja, die hebben ook huisdieren, en ja, die vinden die harde illegale knallen op dit moment om 03:00 ook niks voor hun kids, maar tochhh zijn ze het niet eens met een vuurwerkverbod...

Heb ook altijd het gevoel dat de media en de talkshows niet de gewone man vertegenwoordigen maar het kleine groepje wat altijd iets te zeuren heeft. De gasten in de talkshows zijn altijd dezelfde mensen.
In mijn omgeving is er weinig begrip voor het verbod maar als ik de media moet geloven haat heel nederland vuurwerk...

Heb vandaag is beetje om mij heen geluisterd, want het is toch wel een onderwerp gesprek op veel plekken. Mijn studie, werk en vereniging. En vrijwel overal hoor ik hetzelfde: iedereen vindt het jammer, want vuurwerk hoort gewoon bij oud en nieuw. Niemand daarvan is een echte fan van vuurwerk, maar toch vind iedereen het jammer, vindt het een raar besluit en zeker voor de ondernemers een domper. Kortom: vrijwel niemand is het er echt mee eens. En dan heb ik het gewoon over de doorsnee Nederlandse bevolking. Dus geen die-hard vuurwerk fans, maar ook geen geiten wollen sokken. En ja, die hebben ook huisdieren, en ja, die vinden die harde illegale knallen op dit moment om 03:00 ook niks voor hun kids, maar tochhh zijn ze het niet eens met een vuurwerkverbod...

Indien onze traditie geen doorgang heeft worden we dubbel gepakt. Die compensatie, die bij lange na niet genoeg is, komt wel uit de zak van de belastingbetaler, dus ook onze centen. Al die steunpakketten gaan we echt nog wel een keer voelen. We gaan dus uiteindelijk betalen voor een traditie die niet mag doorgaan en dan nog maar afwachten wat er met onze centjes gaat gebeuren, want als het de partijen dit jaar bevalt kun je op je vingers natellen dat we volgend jaar weer niet mogen stoken. Hopelijk ben ik te voorbarig.

De hele comment sectie op rutte zijn facebook bericht over het vragenrondje van morgen staat vol met vuurwerk berichten. Top!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan