UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb onderstaande brief naar het AD, Telegraaf en de NRC gestuurd om de publieke opinie nog wat te beïnvloeden als dat kan. Ben benieuwd of het geplaatst wordt ...

Waar was Groen Links en de Partij van de dieren, toen de motie voor een hoger salaris in de zorg, niet door de kamer kwam ? Ikheb ze namelijk niet duidelijk en zichtbaar, een standpunt in zien nemen. De afgelopen week doen ze namelijk net alsof ze “de zorg” heel belangrijk vinden ! Of zou het zo zijn dat ze de zorg nu misbruiken om hun lang gekoesterde wens, een vuurwerkverbod, er door te drukken ? “De zorg”, zoals die nu genoemd wordt, zit volgens mij helemaal niet op een vuurwerkverbod te wachten. Ik als IC verpleegkundige, wil dit jaar in ieder geval met een knal afsluiten als het kan !
De fractieleden van eerder genoemde partijen zie ik graag verschijnen op de werkvloer van “de zorg” tijdens de feestdagen. Daar kunnen ze hun bezorgdheid en medeleven met “de zorg” omzetten in goede daden. Of zouden ze toch liever thuis zitten, om met hun familie, en een glas champagne hun overwinning van deze symboolpolitiek te vieren ?

Er zijn 2 topics die elke dag bovenaan staan. De politieke discussie en moeilijk om positief te blijven. Zullen we die sluiten totdat er echt wat besloten is? En alleen nog topics starten met tegenwoorden/acties/stemmen etc?

Dan behouden we de sfeer wat meer. Ik oordeel NIET, laat dat voorop staan.

Er zijn 2 topics die elke dag bovenaan staan. De politieke discussie en moeilijk om positief te blijven. Zullen we die sluiten totdat er echt wat besloten is? En alleen nog topics starten met tegenwoorden/acties/stemmen etc?

Je hoeft de topics niet te open toch? Maar misschien kunnen de mods er hetzelfde mee doen als het media gedeelte, dat het niet meer in nieuwe berichten terugkomt? :idea:

Een ruime meerderheid van de Nederlanders vindt dat er dit jaar een tijdelijk verbod moet komen op de verkoop van vuurwerk. Vanwege het coronavirus heeft de zorg het nu al druk genoeg. Een vuurwerkverbod kan daarom helpen voorkomen dat ziekenhuizen en huisartsenposten overbelast raken door de toestroom van vuurwerkslachtoffers.

Vooral ouderen zijn een voorstander van zo’n verbod, blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel onder ruim 3000 mensen. Ruim driekwart van de mensen boven de 50 jaar (76 procent) staan achter een tijdelijk vuurwerkverbod, terwijl een meerderheid van de mensen onder de 30 (60 procent) juist tegen een verbod is.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------Een ruime meerderheid van de Nederlanders ??? 3000 nederlanders bepalen dus voor 16 miljoen mensen appart landje dit !?!?!
3000 nederlanders is gewoon een representatief onderzoek. Dit onderzoek is overigens onder begeleiding gedaan door Maurice de Hond.

Er komt uit dat de meeste ouderen juist voor een tijdelijk verbod zijn en dat jongeren (-30) tegen een tijdelijk verbod zijn.

Verder in het artikel wordt nog in gegaan op het draagvlak voor een totaalverbod:

Verdeeldheid over totaalverbod
Over een totaalverbod op de verkoop van vuurwerk is Nederland sterk verdeeld. Ongeveer de helft van de Nederlanders (49 procent) vindt het prima als er nooit meer vuurwerk zou worden verkocht. Maar de andere helft van Nederland (46 procent) wil juist dat vuurwerk nog wel te koop blijft rond de jaarwisseling.

Ook hier is te zien dat vooral ouderen (50+) voorstander zijn van een totaalverbod (57 procent). Bij de jongeren (30-) ligt dat percentage een stuk lager (22 procent).

Bron: https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/meerderheid-dit-jaar-vuurwerkverbod/

Niet aanklikken. Mensen hebben behoefte om zich te luchten en van gedachten te wisselen. De spanning is er toch. We zijn er als pyros toch om mekaar de kin omhoog te helpen houden?

Je hoeft de topics niet te open toch? Maar misschien kunnen de mods er hetzelfde mee doen als het media gedeelte, dat het niet meer in nieuwe berichten terugkomt? :idea:

Dit lijkt mij niet zo'n goed idee. Tuurlijk zijn dit niet de leukste topics, maar helaas is het de keiharde waarheid. Daarbij kunnen er ook veel positieve dingen uit gehaald worden, veel leden zijn geweldig bezig namelijk.

Laten we hopen dat we deze topics over 1.5 week achter ons kunnen laten en we verder kunnen toe leven naar de mooiste maand van het jaar en de dag der dagen. Als dat gebeurd zou het forum gaan ontploffen denk ik, dan is de opluchting zo groot en zou oa de countdown leven als nooit te voren!

Mijn mail verstuurd naar ieder tweede kamer lid...incl GL en PVDD.

Geachte.....

Met enige verbazing zie ik de afgelopen dagen nieuws voorbij komen waarbij mijn maag als vuurwerkliefhebber omdraait.

Als sinds jaar en dag steek ik op oudejaarsavond vuurwerk af. De afgelopen jaren samen met mijn dochters van 4 en 9 die zichtbaar genieten van de mooie fonteinen en effecten in de lucht.
Wat is er ook mooier dan met je eigen gezin het jaar afsluiten met een oliebol, kinderchampagne en vuurwerk. Ja kinderchampagne want ik drink geen druppel alcohol voordat al het vuurwerk weg is.

Als ik de berichtgevingen goed beoordeel is de basis van een "tijdelijk" verbod de werkdruk in de ziekenhuizen vanwege corona. De corona cijfers dalen op dit ogenblik, als dit doorzet is er geen verhoogde druk op de zorg tijdens de feestdagen en is een verbod feitelijk niet meer te onderbouwen op basis van de aangeleverde argumenten door Groen Links én de Partij Voor De Dieren. Hiermee is het fundament voor een verbod niet meer geworden als los zand. En iedereen die wel eens bouwt weet, los zand is geen stabiel fundament.
De enige reden die ze dan nog kunnen aanleveren is de strijd die ze al jaren voeren tegen vuurwerk. Enig verschil hierin is dat ze het deze keer over de rug van een pandemie erdoor willen drukken.

Linkse media doen in deze kwestie ook hun bijdrage door de mensen te blijven voorzien met veelal valse of onjuiste berichtgeving welke in hun voordeel werkt. Negativiteit is namelijk massa, gevolg hiervan massa is kassa!

Het kan toch niet zo zijn dat iets elementairs als plezier de mens word ontnomen op basis van leugens en niet kloppende cijfers.
De cijfers vertellen namelijk een heel ander verhaal als de GL en PVDD ons doen geloven.
Ik zal er niet te ver over uitweiden voor het gemak heb ik een link toegevoegd in de mail om feiten en waarheden omtrent de cijfers te kunnen ondersteunen.

Rapport veiligheid.nl.
https://www.veiligheid.nl/.ibmmodre...llen met vuurwerk jaarwisseling 2019-2020.pdf

Is er gekeken naar de mogelijkheid dat vele nederlanders hun vuurwerk op Illegale wijze zullen gaan verkrijgen? De illegale handel spint garen bij een verbod en er is op het moment van schrijven al 25% meer iILLEGAAL vuurwerk in beslag genomen dan alle jaren ervoor. De vuurwerkwinkels in België en Duitsland zullen daarnaast overspoelen met vele Nederlanders waardoor nieuwe corona besmettingen op de loer liggen. Hierdoor zal de druk op de zorg WEL verhoogd worden.

De Nederlandse vuurwerkwinkels daarentegen voorzien ons van veilig en gekeurd vuurwerk welke word uitgeleverd volgens de geldende regelgeving voor winkels verstrekt door het RIVM.

Is er bij een eventueel verbod ook rekening gehouden met het zogenaamde Categorie F1 vuurwerk? Deze kan namelijk niet verboden worden daar deze onder de Europesche wet en regelgeving valt. Zie je het al voor je dat iedere BAO of Politieagent naar een melding rijd vanwege het afsteken van vuurwerk en dat het dan Categorie F1 vuurwerk blijkt te zijn? Dan sta je als handhaver even mooi in je hemd als je de regelgeving niet kent en iemand geheel onterecht een boete uitdeelt.

Laten we elkaar metaforisch recht in de ogen aankijken en maak een afweging tussen realiteit en leugens.
Pak het echte probleem aan, ILLEGAAL vuurwerk welke nu al voor overlast zorgt. Verhoog boetes en pak hufterigheid aan van de personen die politie en hulpverleners bekogelen met vuurwerk!

Als een "tijdelijk" verbod er komt is dat op basis van leugens en onjuistheden en dat is toch het laatste wat we willen....niet?

Met Vriendelijke Groet,
Mark.........

Laatst bewerkt:
Nou Mark, een keurige mail. Hopelijk nemen ze dit mee. Want het hoge woord is er namelijk nog niet uit. Ik probeer optimistisch te blijven��

Zekers heel goed nieuws en in eerste instantie beterschap gewenst voor alle patiënten! En hoop dat dit in een rap tempo verder afneemt, en dan gaan we eind van het jaar feestje bouwen met veel vuurwerk...

Ja dat gaat de goed kant op!!

"Grappen modus aan"

Hopelijk houden ze met de beslissing ook rekening met de eventuele extra ziekenhuisopnames van het "no fireworks disease." Voor wanneer er een verbod op verkoop komt.

"Slechte grappen modus uit"

Dit lijkt mij niet zo'n goed idee. Tuurlijk zijn dit niet de leukste topics, maar helaas is het de keiharde waarheid. Daarbij kunnen er ook veel positieve dingen uit gehaald worden, veel leden zijn geweldig bezig namelijk.

Laten we hopen dat we deze topics over 1.5 week achter ons kunnen laten en we verder kunnen toe leven naar de mooiste maand van het jaar en de dag der dagen. Als dat gebeurd zou het forum gaan ontploffen denk ik, dan is de opluchting zo groot en zou oa de countdown leven als nooit te voren!

Niet alleen het forum zal ontploffen.
Denk dat alle webshops ook een bizarre toename in bestellingen zullen zien.
Ik had al besteld,maar bij een goede uitkomst doe ik nog een flinke bestelling om het te vieren.

Kunnen we een protest organiseren wanneer het verbod er komt bijvoorbeeld massaal om 20.00 savonds wat kleins afsteken om zo letterlijk een tegen geluid af te geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan