leo303
VWC lid
Oké, het gaat vanmiddag dus in eerste instantie vooral om de subsidieregeling inzake verbod F3, rotjes en pijlen. Dat is wellicht ergens wel goed nieuws, want dan is de kern van de zaak niet de hele tijd het gewenste verbod van GL/PvdD.Het vuurwerk topic wat vandaag besproken wordt in een commissie in de tweede kamer lijkt niet over het voorstel van de burgermeesters en/of het tijdelijk verbod te gaan zoals door GL en PVDD te gaan. Voorstel van de twee partijen was ik niet zo bang voor. Wel ben ik heel angstig na het advies wat in de avond verspreid werd vanuit de burgermeesters. Bewust getimed voor de talkshows en wanneer de fysieke kranten nog niet gedrukt worden.
Ik heb net uitgebreid gesproken met een vN de 25 burgermeesters uit het vuurwerkberaad en hij is voor het verbod. Ik heb geen enkele mogelijkheid om zijn mening te beïnvloeden en hij staat niet open om te luisteren naar onderbouwde argumenten. De beste man is VVD’er en een vriend van mij dus ik had meer verwacht. Ik krijg straks de juiste mensen vd VVD door in de kamer. Ik hoop ze vandaag per telefoon te spreken
Daarbij lees ik ook dit: "Commissie: Infrastructuur en Waterstaat" - zijn zij dan de enige aanwezigen?
Want tegelijkertijd is er in de plenaire zaal het debat over het nieuwe steunpakket..! Daar zal de grote aandacht naartoe gaan.
Bericht van het Veiligheidsberaad baart mij wel zorgen. Er komen vanmiddag ongetwijfeld veel mensen aan het woord, dus dit bericht gaat zeker ingebracht worden en een motie hieromtrent zou me niet verbazen... tenzij het thema echt bij de compensatie blijft en er enkel door die commissie gesproken zal worden..
Interessant. En eng.
Oei, dat is geen voordeel...De ministers De Jonge en Grapperhaus waren kennelijk aanwezig bij het burgemeestersoverleg. Ook dat belooft weinig goeds.