UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verkiezingen in maart. VVD kan niet poot stijf houden (last men standing) als rest het loslaat. Wat een f*cksituatie!

Jaa daar heb je een punt, maar denk dat er nog wel een aantal partijen hun poot stijf houden. Denk aan FvD, PVV, CDA mogelijk. We gaan het morgen zien, hopen dat het meevalt!

Tijdens de afgelopen jaarwisseling waren er in totaal 1.300 vuurwerkslachtoffers. Daarvan moesten er 385 worden behandeld op een spoedeisende hulp-afdeling. 42 mensen moesten in het ziekenhuis worden opgenomen, en hielden dus ziekenhuisbedden bezet.....

Zo zie je maar weer dat de linker macht heftiger wordt en menig 1 het steeds meer gaat zien of voelen. Laat rechts nu maar op staan en een tegen geluid maken. Aan de andere kant als er nu een verbod komt kan vuurwerk geen oorzaak zijn, juist de eventuele rellen met alcohol of drugs erbij. Wie niet horen wil moet het maar voelen

Dan heeft men tot dan de tijd om de capaciteit op te schalen, qua bedden en personeel, probleem opgelost. Nee, helaas, ze stemmen tegen een motie voor meer personeel, dus wat er gebeurd is opzet, kan niks anders daarvan maken.

Ik ben eigenlijk sinds vandaag juist wat positiever. M'n gevoel zegt dat ze de beslissing over een verbod laten afhangen van oplopende cijfers en dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren. Rond de 10.000 per dag is voor een land als Nederland echt heel erg veel. Het aantal besmettingen is nu al 2 dagen flink afgenomen en er komen morgen weer nieuwe maatregelen aan. Ook zijn er qua ontwikkelingen ook al wat dingen in het vooruitzicht voor dit jaar nog. Mijn inschatting is dat het aantal besmettingen voorlopig nog wel hoog blijft, maar dat we de piek nu gehad hebben. De kans om in een korte tijd voor de 2e keer besmet te raken is ook erg klein en met zoveel besmettingen op een dag in een land met 17 miljoen inwoners, moet het wel een keer dalen ( en dat doet het dus nu ). Vooral nu het sociale leven zo goed als platgegooid is.

Wat ze wel nog kunnen beslissen is een beperking op de afsteektijden naar bijvoorbeeld 23.00 tot 01.00 ( ik zeg maar wat ). Niet dat dit helpt maar dat zou een typische, tegemoetkomende maatregel kunnen zijn. Ik denk dat ze uiteindelijk de beslissing morgen niet eens nemen en het ( zoals ik hierboven al zei ) bekijken aan de hand van dalende of oplopende besmettingen en ziekenhuisopnames. Uiteraard blijft het speculeren maar als ik het realistisch bekijk dan verwacht ik dit wel.

Ik vind de tijd van het debat zorgelijk. Tijdens dit debat kijken miljoenen mensen naar onze premier die het land toespreekt. En als iedereen naar links kijkt, gebeurd er rechts altijd iets vreemds...

Dat een (lokaal) vuurwerkverbod niks helpt was reeds in 1957 duidelijk.
Maar goed misschien moet de politiek weer even hard wakker geschud worden :thumbsup:

Naamloos-3.jpg

Ik heb hier wel zo een misselijk gevoel over...mogen blij zijn als er een sterk beperkte stooktijd uitkomt...wat weg is, komt niet snel weer terug...bah bah bah. En iedereen zich dan maar lekker comazuipen en bedden bezetten. Haal dát pleziertje eens weg, moet je zien hoeveel ongelukken voorkomen worden...

Praktische vraag: wordt er vandaag ook al over een motie gestemd, of enkel gedebatteerd of wordt er volgende week gestemd, of kan er nog een nieuwe motie uit voorkomen waar dan pas volgende week dinsdag dan over gestemd wordt?

Hé kerel,

Dank voor je reactie. Allereerst ben ik wat verbaasd over je insteek, het komt wat vijandig over bij mij. Ik zou op het forum aldoor negatief zijn? Ik ben zo goed als nooit actief op het forum. Wel heb ik vandaag diverse dingen geplaatst over mijn zorgen en specifiek om mijn openingspost goed onder de aandacht te brengen. Een potentieel vuurwerkverbod gaat iedere vuurwerkliefhebber aan het hart natuurlijk! Mijn post over de socialmedia aktie welke is opgezet door de vuurwerkbranche heeft inmiddels het AD behaald.

Wat betreft het forum, het klopt volledig dat ik zo goed als niets post. Ik ben jullie eeuwig dankbaar voor alle reviews van de producten. Dit maakt voor mij mijn keuzes makkelijker en belangrijker ik ben in staat om kwalitatief beter vuurwerk te kopen. Waarom ben ik zelf dat niet actief? Ik heb de behoefte niet echt en heb tal van andere hobby’s, een eigen bedrijf en relatief weinig vrije tijd. Ik snap dat mijn lidmaatschap meer waarde kan hebben maar het is wat het is, posten is voor zover mij bekend is, niet verplicht. Ik vermoed dat er beste wat echte freaks zeer actief meelezen maar passief zijn in het leveren van den bijdrage aan het forum.

Praktische vraag: wordt er vandaag ook al over een motie gestemd, of enkel gedebatteerd of wordt er volgende week gestemd, of kan er nog een nieuwe motie uit voorkomen waar dan pas volgende week dinsdag dan over gestemd wordt?

Volgens mij zit het zo:
Vandaag wordt er gedebatteerd over de subsidieregeling voor de vuurwerkbranche vanwege het verbod op knalvuurwerk, single shots en pijlen. Daarbij gaan GL en de PVDD Kamervragen stellen over het tijdelijke verbod.
Het zou kunnen dat er een motie uit voort komt, maar het kan ook zijn dat het kabinet het vanavond met de nieuwe maatregelen al bekend maakt.

Het commentaar onder het facebook bericht van RTL lijkt weer te geven dat de behoefte aan een feestje, en dan specifiek oud en nieuw groot is. Je ziet alle hier genoemde argumenten terug komen, wat in elk geval meer vertrouwen geeft in de burger dan de zwaar gemodereerde comments op propagandasite nu.nl. Ik weet niet of ik met mijn korte lontje voor bullshit het debat uit kan zien zonder de haren uit m'n hoofd te trekken, maar ga een poging wagen.

De corona crisis komt mooi uit voor de partijen die al een verbod wilde, ik hoop eigenlijk dat er een verbod komt en het helemaal uit de hand gaat lopen, dan zien ze wel dat een verbod niet werkt.

Ik werk zelf in het ziekenhuis en afgelopen jaren is het steeds rustiger met vuurwerk slachtoffers maar steeds meer patiënten met intox (alcohol en drugs). Ik hoop dat ze daar ook een verbod op doen en zwaar straffen bij overtreding.

Verkoop in de supermarkt en slijter. Maar dan gaat men vantevoren hamsteren en komt er ook direct illegale handel op poten. Maar veel vw ongelukken zijn ook in combi met alcohol.

Het vuurwerk topic wat vandaag besproken wordt in een commissie in de tweede kamer lijkt niet over het voorstel van de burgermeesters en/of het tijdelijk verbod te gaan zoals door GL en PVDD te gaan. Voorstel van de twee partijen was ik niet zo bang voor. Wel ben ik heel angstig na het advies wat in de avond verspreid werd vanuit de burgermeesters. Bewust getimed voor de talkshows en wanneer de fysieke kranten nog niet gedrukt worden.

Ik heb net uitgebreid gesproken met een vN de 25 burgermeesters uit het vuurwerkberaad en hij is voor het verbod. Ik heb geen enkele mogelijkheid om zijn mening te beïnvloeden en hij staat niet open om te luisteren naar onderbouwde argumenten. De beste man is VVD’er en een vriend van mij dus ik had meer verwacht. Ik krijg straks de juiste mensen vd VVD door in de kamer. Ik hoop ze vandaag per telefoon te spreken

Goed bezig!
Als het er eenmaal door gedramd is (en waarom zou je daar argumenten voor meten hebben) dan staan alle seinen op groen voor de slechtste jaarwisseling in jaren want de illegale handel is allang in het land en die gaat exponentieel enorm groeien na een verbod. Ik wens niemand enig letsel toe maar ze gaan het druk krijgen bij de brandweer (vreugdevuren), ME (rellen en groepen die auto's in de fik steken) en de ambulance (doorsnee gezinnen die zich toch maar wagen aan illegale handel als Cobra's en shells).

Ik vind de tijd van het debat zorgelijk. Tijdens dit debat kijken miljoenen mensen naar onze premier die het land toespreekt. En als iedereen naar links kijkt, gebeurd er rechts altijd iets vreemds...

De ministers De Jonge en Grapperhaus waren kennelijk aanwezig bij het burgemeestersoverleg. Ook dat belooft weinig goeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan