Vuurwerk uit de oude doos

Schitterende aanwinst, echt mooi spul.

Heb hier in mijn jeugd zoveel plezier aan beleefd, in het tijdperk voor het cat. 1 vuurwerk. Toen was er zeker niet zoveel keuze als nu het geval is. Vond dit echt iets magisch, prachtig helder gekleurd bengaals vuur. Ook het oude BVD logo is natuurlijk geweldig en de eenvoud van de verpakking maakt het helemaal af. Had de hoop deze ooit nog eens in mijn bezit te hebben en tot mijn grote verbazing kwam ik deze per toeval vorig jaar tegen in een winkel. Heb uiteraard een paar pakjes meegenomen en kon het niet laten om er een paar te testen. Kon mijn geluk niet op en toch mooi dat je hart sneller gaat kloppen van een lucifer :bonk: Jaartal staat er helaas niet op, maar vermoed zo omstreeks 2005.

In welke winkel kwam je ze tegen? :p

Ben ik de enigste die, als ik ze aanstak, een ontzettend gore smaak in mn mond kreeg van die rook haha?
(En nee ik "rookte" ze niet haha)

En daarna na een half uur nog krom staan van het hoesten.
Ik had het vooral als ik een astronaut vond die niet was afgegaan en dat je daarvan de rook van inademende.
Hoest, roggel, piep in je keel.

Twee dummies en twee echte, nooit gedacht deze ooit nog alle vier in de verzameling te hebben maar met dank aan een medeverzamelaar en een vuurwerkwinkel die de dummies flink lamg bewaard had staan ze inmiddels in mijn collectie te schitteren.

IMG_20201031_123947.jpg

Ik had dat altijd met strijkkoppen, niet met lontjes of ander vuurwerk.
Door die rook dan inderdaad.
Hahah ja heel herkenbaar rare zure smaak ofzo, had het altijd met de dozen strijkertjes, grappig was het alweer vergeten.

Ps als je wat doosjes bengaalse kunt missen haha

Hierbij weer een bekende dummy die ook in het Draakbox 32 pakket van BKV zat. De Starball Contribution. Helaas vroeger nooit zelf gehad, ik wist nooit wat de uitwerking hiervan zou zijn.

Screenshot_20201018-100008_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100023_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100038_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100053_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100105_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100117_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100133_Gallery.jpg

Back
Bovenaan